Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1130
Har en gammel laptop jeg skal få liv i. Kjører Win7 og har tydeligvis gått en factory restore. Nå klager den over ugyldig lisens og vil ikke gå på nett for å verifisere serienummeret eller oppdatering.

Drar jeg opp IE (grøss) vil den ikke koble seg til noe som helst, med unntak av bing. Prøvde å laste ned Edge fra MS, men den krever også nettilgang for å funke. Fikk dyttet inn SP1 uten at det hjalp. Hva er neste? Revolver?
Åpne PowerShell som Administrator, lim inn: irm https://massgrave.dev/get | iex
Okey? Du kan vel ikke fortelle meg hva det gjør? Jeg har en lisens som burde fungere, så pri 1 er å få den på nett.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Okey? Du kan vel ikke fortelle meg hva det gjør? Jeg har en lisens som burde fungere, så pri 1 er å få den på nett.
Vis hele sitatet...
https://bitbucket.org/WindowsAddict/...on/MAS_AIO.cmd

Ser ut som scriptet vil prøve å laste ned denne. Også leser jeg på den ene linja der "microsoft activation".

Vil tippe scriptet aktiverer windowsen din.
Sist endret av IneartheDx; 8. november 2023 kl. 19:01.
Høres ut som den mangler internett. Prøv med kabel.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Massgrave er tilfeldigvis noe jeg har hørt om før, men likevel: aldri gjør noe som helst av typen ting Elijah anbefaler. Hvem som helst kan få full kontroll over maskinen din av uendelig mindre innlysende dårlige idéer enn det. "Jeg pastet inn noe som laster ned tilfeldig kode og kjører det som admin" er seriøst Darwin Awards for software.
@robhol: Just presis. Nå spiller det liten rolle for denne maskinen, bruker selvfølgelig ikke et utgått OS til noe som helst kritisk.

Jeg kjørte denne biten da den virket harmløs:

Kode

# Enable TLSv1.2 for compatibility with older clients
[Net.ServicePointManager]::SecurityProtocol = [Net.ServicePointManager]::SecurityProtocol -bor [Net.SecurityProtocolType]::Tls12
Men det hjalp ikke.

Jeg ser nå at SP1 ikke ble installert riktig, prøver igjen.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 8. november 2023 kl. 20:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden maskinen er gammel er nok den interne klokka fucked.

Still inn datoen på pcen til riktig hvis den er usynkronisert.

Er et gjentakende og velkjent problem for folk at nettsider ikke laster inn pga SSL sertifikater som er for nye eller for gamle.
Klokka går riktig. Problemet er at den ikke kommer seg på andre sider enn bing.com (som er verre enn å ikke komme inn på noen sider), alt annet gir bare en "IE cannot display the webpage"-melding.
Joda, men problemene ligger dypere, systemet klarte ikke å få kontakt med MS. Men etter SP1, B4490628 og KB3138612 begynner det å hjelpe. Serienummeret er godtatt og Windows Update jobber, resten skal nok gå greit.
Ikke mitt ekspertfelt, men det enkle er ofte det beste… Her er noen basic trinn du kan prøve:

1. Sjekk datoen og klokkeslettet på datamaskinen for å sikre at de er korrekte. Feil dato og klokkeslett kan føre til sertifikatproblemer.

2. Prøv å aktivere lisensen på nytt ved å gå til "Start" > "Kontrollpanel" > "System og sikkerhet" > "System". Deretter kan du klikke på "Aktiver Windows nå."

3. Hvis du fremdeles ikke kan koble deg til internett med Internet Explorer, kan du sjekke nettverksinnstillingene. Gå til "Kontrollpanel" > "Nettverk og delingssenter" og forsikre deg om at nettverksinnstillingene er konfigurert riktig.

4. Hvis ingenting av det ovennevnte hjelper, kan du jo muligens vurdere å kontakte Microsofts kundestøtte for å få hjelp med lisensproblemet. De kan gi deg veiledning om hvordan du kan løse dette problemet.
Nå savner jeg W XP.
@lassieboj: Fiksen lå i SP1 og/eller de to oppdateringene. Etter det klarte Windows å få kontakt med MS. Problemene med IE var nok ikke relevant for dette, burde vel ha startet med å installere Firefox (som alltid).

@Amøbe: Nei, det gjør du ikke.
Chrome: Thorium for Windows 7

Gjør litt research så kan du få noen uoffesielle oppdateringer, KernelEx greie for å kjøre Windows 8+ applikasjoner, sikkert noe for nyere DirectX, oppdatering for SSL og certificates, osv, så har du full brukbar Windows 7.

Aktiver Windows 7 uten internett med phone activation, det er det som kommer til å funke for deg om du ikke vil kjøre cracka.

Om du skal cracke er det kun 1 nettside jeg ville stolt på, forums.mydigitallife.info, under MDL Projects, har brukt det forumet siden tidlig Internett og der får du Windows 7 crack rett fra kilden, til og med BAT fil som du kan lese selv hva den gjør.
Sist endret av vurezo; 9. november 2023 kl. 12:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har lovlig lisens som ble godtatt med en gang den kom seg på nett.