Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 9228
Det hender at jeg ser på serien "Hva feiler det deg?" som vises på NRK. Jeg gidder ikke forklare konseptet da det for det første er irrelevant for det jeg lurer på, og fordi det er enkelt å finne ut av hvis man skulle ha behov for det. Jeg henvender meg til folk som allerede har kjennskap til programmet.

Hovedgrunnen for at jeg innimellom ser en episode av denne serien er den ene legen, Elisabeth Holmboe Eggen. Først vil jeg pressisere at det jeg skriver er utelukkende basert på hennes oppførsel i nevnte TV-serie, og ingenting annet. Det er meget mulig at hun både privat og ellers i sitt yrke er et suverent übermensch.

Men sjeldent, om i det hele tatt, har jeg bevitnet et så godt utdannet menneske mer blottet for sosial intelligens. Jeg vurderte å forfatte en slags beskrivelse av hva det er jeg opplever, men det ville ikke vært rettferdiggjørende med hensyn til graden av den problematiserende, for ikke å si forstyrrende, atferden hun utviser i dette programmet. Derfor henvender jeg meg til dere som faktisk har sett programmet, rett og slett fordi jeg ikke er i stand til å gi en fullgod gjengivelse av hvordan oppførselen til dette mennesket til tider er.

Det jeg lurer på er om andre har reagert på måten hun oppfører seg på, og hva det er som feiler henne. Er hun narsisst? Er det skuespill? Eller er det rett og slett bare slik at hun skylder sosial intelligens? Eller, og dette er kanskje det mest sannsynlige, er det jeg som har blitt for opphengt i oppførselen hennes og dermed begår en voldsom form for confirmation bias (eller noe sånt)?

Dette virker kanskje som en useriøs tråd, men det er det altså på ingen måte. Jeg er direkte fascinert og samtidig dypt forarget over måten hun fremstår på i dette programmet. Jeg lurer på så veldig mye, som feks; er det bare meg? er det skuespill? hva slags diagnoser snakker vi her? Rett og slett så lurer jeg på hva dere andre tenker om måten hun ter seg på i programmet, som hun jo tross alt har medvirket i i endel sesonger etterhvert.

Disclaimer: det virker kanskje ufint å henge ut en privatperson for noe som dette. Men i dette tilfellet anser jeg Elisabeth Holmboe Eggen for å være en offentlig person man kan føre en offentlig diskusjon om. Jeg skriver som sagt ikke dette for å være stygg eller ufin. Jeg er simpelthen fascinert, og lurer på om andre her på bruket har reagert på det samme som meg - og hvilke tanker dere eventuelt har gjort dere.
Jeg har også reagert på at hun er litt rar, men har ikke tenkt at det kan ligge en diagnose der. Tenkte egentlig bare at noen superglupe mennesker ofte ikke scorer like høyt på det sosiale.
Ja, men i motsetning til deg er det en av grunnene til at jeg av og til IKKE orker å se programmet.

Jeg har sett typen mange ganger blant leger og legestudenter. De kan rett og slett bli litt høye på seg selv. Det blir too much, gjerne på en bedrevitende måte. Og ekstremt dårlig til å lytte. Et mindretall, ja, men klart overrepresentert. Når det er sagt så kjenner jeg et par av dem også - en av dem en god venn - og oppførselen er situasjonsbetinget. Sosialt samvær med opp til 3-4 gode venner - ikke noe problem. Større samling av mennesker hvor ikke alle kjenner alle like godt - så begynner det å rakne. Må bare være midtpunktet.
Det er første gang jeg leser så mye tekst uten å finne noe innhold.
Denne tråden handler jo om hvor mye du misliker henne personlig. Du kommer ikke med eksempler på oppførsel eller noe annet enn å fortelle hvor mye du misliker henne.

Get a life (Evt flere TV kanaler)....
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det er første gang jeg leser så mye tekst uten å finne noe innhold.
Denne tråden handler jo om hvor mye du misliker henne personlig. Du kommer ikke med eksempler på oppførsel eller noe annet enn å fortelle hvor mye du misliker henne.

Get a life (Evt flere TV kanaler)....
Vis hele sitatet...
Vel, noe av innholdet du ikke fikk med deg gikk jo ut på at det er veldig vanskelig å beskrive oppførselen jeg refererer til. De over deg i tråden har også sett programmet og skjønner hva jeg sikter til. Har du ikke sett programmet er det ikke mye du kan bidra med - selv om jeg skulle ha prøvd å beskrive væremåten hennes.

Jeg kjenner henne ikke personlig, og kan derfor ikke mislike henne personlig. Jeg misliker den personen hun fremstår som i dette programmet.

Ellers takker jeg for et svært konstruktiv bidrag.
Merkelig tråd. Du har virkelig hengt deg opp i denne dama, har du ikke?

Hun er bare en ganske ordinær kvinne med knirkete stemme og resting bitch-face. De fleste sånne blir ikke vist på TV, men hun er ikke unik på noen som helst måte. Tviler sterkt på at hun er narsissist – heller motsatt; hun har ikke lært seg «the name of the game» når det kommer til TV og underholdning. Mer opptatt av yrket sitt enn å ikle seg falsk sjarme.

Jeg liker sånne leger litt, jeg. Fastlegen minner meg om henne og hun er den jeg har hatt lengst. Men så er jeg vant med denne typen folk fra fagmiljøet mitt.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Snakker vi om hu blonde med briller som jubler og skriker når hun har gjettet riktig. "Helt riktig, pasienten har kreft" Og dama jubler og heier for at de hadde riktig, kanskje litt upassende i de tilfellene med alvorlig sykdom.
Dere må huske at man prøver å lage underholdning. Da er det viktig med personligheter som engasjerer. Tor Milde fra Idol var aldri et stort rævhøl.
Sitat av Lima Vis innlegg
Snakker vi om hu blonde med briller som jubler og skriker når hun har gjettet riktig. "Helt riktig, pasienten har kreft" Og dama jubler og heier for at de hadde riktig, kanskje litt upassende i de tilfellene med alvorlig sykdom.
Vis hele sitatet...
Vær så snill å si at du ikke føler deg støtt på vegne av de involverte....

Dette er ett underholdningsprogram hvor 2 lag skal gjette hvilken sykdom en person har. Det er klart at man har lov å feire at man har rett. Det poengteres også ofte at de ikke feirer selve sykdommen men konkurransen.

Vel, noe av innholdet du ikke fikk med deg gikk jo ut på at det er veldig vanskelig å beskrive oppførselen jeg refererer til. De over deg i tråden har også sett programmet og skjønner hva jeg sikter til. Har du ikke sett programmet er det ikke mye du kan bidra med - selv om jeg skulle ha prøvd å beskrive væremåten hennes.

Jeg kjenner henne ikke personlig, og kan derfor ikke mislike henne personlig. Jeg misliker den personen hun fremstår som i dette programmet.

Ellers takker jeg for et svært konstruktiv bidrag.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk det med meg, men dersom du ikke klarer å beskrive hva irritasjonsmomentet er, er ikke dette bare en tråd for å finne feil ved denne personen?
Hva ser du for deg at skal komme ut av denne diskusjonen?

Det er helt tydelig at du har noe personlig i mot denne personen da alt du klager på er person og ikke sak.
Du setter ikke kunnskapen hennes i tvil men selve personligheten samtidig som du prøver å sette en diagnose på henne.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Kjenner til programmet, og jeg også har notert meg dette. Vanskelig å si hva som kan være årsak til denne oppførselen, noen har bare en sånn personlighet. Jeg kommer ikke på noe konkret eksempel, men om jeg ser en episode til så vil jeg nok kunne påpeke det
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Rosander Vis innlegg
Vær så snill å si at du ikke føler deg støtt på vegne av de involverte....
Vis hele sitatet...
Virker som du mangler litt tekstforståelse. Du tror altså at jeg føler meg støtt av å tenke at eksemplet mitt kanskje er upassende. Har aldri sett programmet før. Skippa fort gjennom en episode og det var inntrykket.

Synes ikke dette er veldig personlig fra trådstarter sin side. Må da være lov å diskutere oppførselen til en offentlig person i et program på tv.
Men det virker som du blir veldig støtt på vegne av Elisabeth og at du tar dette veldig personlig. Ganske fascinerende at du tror du må komme her å beskytte stakkars Elisabeth mot dette forferdelige personangrepet fra Ts.
Hun er kanskje noe mer direkte enn de andre legene, men jeg ser ikke noe særlig galt i dette. Det er lov å være direkte og det er også lov til å ha et stort konkurranseinstinkt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kanskje greit å linke til noe det er snakk om. "Sjekk ut denne linken til NRK Nett-TV" f.eks., fordi det i utgangspunktet ville kostet veldig lite og du hadde hatt et mye bedre premiss for diskusjonen.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Kanskje greit å linke til noe det er snakk om. "Sjekk ut denne linken til NRK Nett-TV" f.eks., fordi det i utgangspunktet ville kostet veldig lite og du hadde hatt et mye bedre premiss for diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Det er linket i førstepost. "Hva feiler det deg?".
Blå tekst med strek under er som regel en link
Eller det behøver ikke å være mere enn noe veldig mildt i autismespekteret. Jeg tenker da på en veldig mild tidligere aspergers syndrom, denne diagnosen er vist nå fjernet, men noe fellestrekk står fortsatt igjen. Altså en har vondt for å se sosiale spilleregler, man er ofte mere intelligent enn gjennomsnittet og er ofte ganske snever i interessefelt. Noe annet som gan få sosial innsikt et dykk, er en bipolar lidelse. I og med hun fungerer som lege, så må den iallfall være veldig, veldig mild. Men et like bra alternativ er, at hun har vokst opp på skikkelig-bygda. Altså det har vært lang avstand til besøk, så en har stort sett funnet på noe alene i sin barndom. Det gir ikke så mye sosial trening utenom skolen.

Ellers blir det påpekt, at hun er lite empatisk. Men jeg kan da kvittere med, at leger ofte ikke kan være så veldig virkelig empatiske. Mange er veldig flinke til med skuespill, og viser igjennom dette mye empati. Men hvis diverse sykdommer, symptomer og vondter går skikkelig inn på deg, så vil du få en tung tid som lege. Det blir da ofte til, at en drar all verdens pasientsituasjoner hjem. Noe som sannsynlig ikke vil gå i lengden. Det er derfor viktig, at legen klarer å distansere seg en del fra pasienten.

Så det er ikke sikkert, at det egentlig feiler henne noe som helst.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Lima Vis innlegg
Det er linket i førstepost. "Hva feiler det deg?".
Blå tekst med strek under er som regel en link
Vis hele sitatet...
Jada, smartass, men det er god skikk å være mer spesifikk enn "her har dere 40 minutter med en episode som kan eller ikke kan være den jeg har planer om å diskutere".
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Leste tråden her tidligere og kunne kjenne igjen denne beskrivelsen: Jeg jobber tidvis med "kunstneriske sjeler" og der kan man møte folk som er litt "på spekteret" om man kunne si det slik.

Jeg tok meg tiden og så to episoder i dag og kan rett å slett ikke beskrive Elisabeth Holmboe Eggen slik trådstarter gjør:
Hun er energisk, nerdete og positiv. Virker som et av disse uendelighetsmenneskene som bare tutrer og går hver dag.
Jeg kan gå med på at hun er litt direkte, men å si at hun er blottet for sosial intelligens er litt latterlig, da har du ikke møtt de som virkelig er blottet for sosial intelligens.
Et eksempel jeg merket meg er i første episoden: I del to skal de gjette på diagnosene til folk, hun bryter ut i et "JA" over å ha truffet diagnosen og man kan så høre henne si i bakgrunnen i banene av: "Off, unnskyld jeg mente jo ja på at vi traff, ikke på at du har ....", en person blottet for sosial intelligens hadde ikke enset at noen ville tolke utbruddet som noe støtende for andre (for det er ikke noe de vurderer i det hele tatt).
Lukter litt god gammel jantelov her. Det finnes jo et myriad av personligheter, og hun er ikke en match med TS, og kanskje heller ikke helt på den norske standarden. Men er ganske trangsynt å dra fram diagnoseboka og snakke om spekter av personlighetsforstyrrelser bare fordi noen stikker seg ut på tv.. Og ja, kanskje litt i norsk sammenheng, vi er jo så laidbacke og forsiktige her til lands.. se litt større på det, rundt om i verden er folk mye mer livlige og "gærne" enn den gjennomsnittlige nordmann.

Reis litt mer i verden og møt flere mennesker.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av robhol Vis innlegg
Jada, smartass, men det er god skikk å være mer spesifikk enn "her har dere 40 minutter med en episode som kan eller ikke kan være den jeg har planer om å diskutere".
Vis hele sitatet...
Smartass? Du spør spesifikt etter link til NRK Nett-TV.
Sitat av robhol Vis innlegg
"Sjekk ut denne linken til NRK Nett-TV" f.eks., p
Vis hele sitatet...
Er jo dette trådstarter har linket til. Hva er problemet? Var det litt sårt at du ikke så linken i første post, eller trenger du ekstra hjelp for å finne Elisabeth? Hun er så vidt jeg vet med i hver episode. Også med i den episoden du kommer til hvis du følger linken til Ts.

Har nå sett nesten to episoder og er ikke veldig enig i beskrivelsen fra Ts. Hun virker som en dame med intelligens, konkurranseinstinkt og personlighet. Synes hun fremstår som en morsom dame, som sier ting som de er og er engasjert i ting.
Etter å ha reflektert litt over egen innsats i trådstarten her, føler jeg et behov for å utdype litt. Jeg har en personlig regel jeg synes kan være lur å følge. Den går ut på at jeg prøver å unngå å skrive ting om andre mennesker jeg ikke ville sagt til dem face to face. Hadde jeg møtt Eggen ville jeg nok ordlagt meg litt anerledes enn jeg gjør i enkelte av formuleringene mine i innlegget. Så hvis du leser dette Elisabeth: jeg beklager for å ha vært i overkant ufin i mine karakteristikker av deg. Jeg ønsker å utdype det jeg mener på en litt mer anstendig måte. Men når sant skal sies, så mener jeg fortsatt i stor grad det jeg har skrevet, men jeg kunne nok med hell uttrykt meg på en litt mer anstendig måte.

Så. Jeg ser noen nevner at når legene svarer riktig på noen rimelig kjipe og tragiske helsetilstander så hoverer og jubler Eggen. Det er overhodet ikke noe jeg reagerer spesielt på. Dette er jo tross alt en konkurranse, og jeg forstår selvsagt at det er poengene, ikke skjebnene, hun bejubler. Dette har jeg absolutt ingen problemer med.

Det jeg derimot reagerer på ved Eggen er hvor lite hensyn til kollegaene sine hun tar. Hun insisterer på at det er hennes spørsmål som skal stilles og skyr ingen midler for å oppnå dette. Seriens natur innebærer ofte oppfølgingsspørsmål, og da er Eggen voldsom på å snakke i munnen på resten av laget sitt. Hun tar tilsynelatende lite hensyn til at de to andre legene har andre spesialfelt enn hun selv har og buser ofte ut med sine egne spørsmål, selv om ene eller begge de to andre åpenbart har bedre forutsetninger for å stille bedre spørsmål. Føler hun at hun kan konkludere med noe tar hun sjeldent hensyn til at de andre legene kanskje ikke nødvendigvis er enig. Dette overser hun likevel ofte galant og fortsetter videre på sin egen spekuleringsrekke. Man kan ofte se at de to andre legene reagerer med oppgitthet på denne uhøflige oppførselen.

Den enkelt-egenskapen jeg reagerer aller mest på er også den delen av oppførselen hennes jeg tror kan fortelle oss noe om at vi her kanskje har med en diagnoe å gjøre. (bear in mind hva det aktuelle progammet strengt tatt handler om. dette er innafor) La oss ta et eksempel:

Legene sitter i en sedvanlig utspørring av en pasient. Eggen er selvsagt i førersetet i utspørringen gjennom å være høylytt og å snakke i munnen på de andre. Etter x-antall spørsmål der de andre i liten grad har fått sluppet til blir hun stående litt fast. Hun er usikker på hva hun skal spørre om videre. De to andre legene, derimot, har fortsatt relevante spørsmål de febrilsk prøver å komme med. Ikke sjeldent kan man da oppleve at Eggen høylytt sitter og sier "øøøøøøhh, eeeeeh", mens hun prøver å addere tidligere svar i håp om å finne et nytt relevant spørsmål, fremfor å slippe til de to andre.

Dette er nok helt sikkert ikke bevisst, men en del av henne mener åpenbart at det er mer verdifullt at tiden brukes på hennes fundering fremfor å slippe til en av de andre legene som allerede prøver å få frem potensielt oppklarende spørsmål.



Sånn, PUH! Nå håper jeg krenkelsen Rosander var så uheldig å pådra seg på vegne av kjære Elisabeth bedret seg litt. Jeg takker samtidig Trilobites' oppfordringer til meg om å oftere dra på turer. Kanskje mener hen at jeg på disse turene vil klare å avstå fra å bivåne dette mesterverket av en familieunderholdning, og at det er derfor jeg bør unne meg en tur et sted. Hvem vet. Men hens diffuse henvisning til janteloven klarer jeg dessverre ikke lese stort ut av. Trilobite skal likevel ikke måtte bekymre seg for at undertegnede ikke er bevisst på lovens eksistens. Dens relevans i dette henseende, derimot...

For eventuelle andre håper jeg dette innlegget var litt mer oppklarende med hensyn til hva det er jeg reagerer på ved denne merkverdige kvinnen.

Og til deg, Elisabeth: jeg skjønner at jeg kanskje er i overkant opptatt av dette herre her. Hva feiler det meg?
Jeg er snart lege, og har i øyeblikket faget "legekommunikasjon" hver uke nå. Her lærer vi hvordan man skal te seg som lege. Hvordan man skal lytte til pasienter, hvordan man skal stille spørsmål og også hvordan man skal avbryte pasienten for å gå videre i samtalen. Det fins en masse guidelines og retningslinjer på hvordan dette skal gjøres, og jeg merker en tendens til at det forventes at man nesten skal følge en mal. Mange leger ender opp med å gjøre det også, og jeg tror det bidrar til at mange pasienter og leger har en viss forventning til hvordan man eksakt skal te seg og oppføre seg.
Jeg har irritert meg over dette en stund nå. Vi er mennesker vi også, og vi har forskjellige måter å kommunisere på. Derfor syns jeg det er fint å se Elisabeth på TV. Hun er energisk, smiler og ler og bidrar til konkurransen. Både Wasim og Astrid, som også er programdeltakere, er av det mer seriøse spekteret og ter seg veldig korrekt, derfor er det fint med et lite "wild-card" på legesiden også. Å tulle rundt med en diagnose er ikke feil hvis situasjonen tillater det, og det gjør det som oftest i dette programmet.

Og for all del, ikke misforstå meg. Det er superviktig med retningslinjer for hvordan en lege skal oppføre seg og kommunisere på, men noen ganger syns jeg kanskje det går litt langt. Jeg føler kanskje det er litt off-topic, men det kan hende trådstarter tenker dette om Elisabeth, nettopp fordi han/hun har en forventning til hvordan man skal oppføre seg som lege, og når en som Elisabeth da kommer på skjermen reagerer man?
Sitat av bendiks Vis innlegg
Jeg er snart lege, og har i øyeblikket faget "legekommunikasjon" hver uke nå. Her lærer vi hvordan man skal te seg som lege. Hvordan man skal lytte til pasienter, hvordan man skal stille spørsmål og også hvordan man skal avbryte pasienten for å gå videre i samtalen. Det fins en masse guidelines og retningslinjer på hvordan dette skal gjøres, og jeg merker en tendens til at det forventes at man nesten skal følge en mal. Mange leger ender opp med å gjøre det også, og jeg tror det bidrar til at mange pasienter og leger har en viss forventning til hvordan man eksakt skal te seg og oppføre seg.
Jeg har irritert meg over dette en stund nå. Vi er mennesker vi også, og vi har forskjellige måter å kommunisere på. Derfor syns jeg det er fint å se Elisabeth på TV. Hun er energisk, smiler og ler og bidrar til konkurransen. Både Wasim og Astrid, som også er programdeltakere, er av det mer seriøse spekteret og ter seg veldig korrekt, derfor er det fint med et lite "wild-card" på legesiden også. Å tulle rundt med en diagnose er ikke feil hvis situasjonen tillater det, og det gjør det som oftest i dette programmet.

Og for all del, ikke misforstå meg. Det er superviktig med retningslinjer for hvordan en lege skal oppføre seg og kommunisere på, men noen ganger syns jeg kanskje det går litt langt. Jeg føler kanskje det er litt off-topic, men det kan hende trådstarter tenker dette om Elisabeth, nettopp fordi han/hun har en forventning til hvordan man skal oppføre seg som lege, og når en som Elisabeth da kommer på skjermen reagerer man?
Vis hele sitatet...

Jeg tror jeg skjønner hva du sikter til når du snakker om en "standard" måte å kommunisere på for leger, og jeg er enig med deg i at det kan være forfriskende med leger som tenker litt forbi denne væremåten. Men i tilfellet Elisabeth har det faktum at hun er lege egentlig ingenting med saken å gjøre. Det er de generelle, mellommenneskelige egenskapene jeg prøver å adressere her i tråden. I det forrige innlegget mitt la jeg ned endel tid i å prøve og forklare hva det er jeg sikter til så jeg anbefaler deg å lese dét. Det er mer forventningen jeg har til hvordan man skal oppføre seg som medmenneske mer enn lege jeg vil til livs.
Aldri sett programmet før.
Så én episode nå fordi jeg ble nysgjerrig.
La ikke merke til noe av det du beskriver, Sjølvaste.
Men programmet var ålreit nok så jeg får se en episode eller to til og følge spesielt med på Elisabeth.
Ja, har tenkt at det var noe som skurret med henne, da jeg så en episode for noen uker siden.
Flest narsissister med psykopatiske trekk finnes blant kirurger, ledere og poilitifolk. Dette er vedtatt vitenskap, ikke synsing. Det er ikke fjernt å tro at det kan gjelde leger generelt i tillegg til kirurger, i den forstand at de er sterkere representert i spekteret. Jeg har møtt noen av dem i Mensa-sammenheng, og de kan være vanskelige å skille fra mennesker med Aspergerlignende trekk (der sosial klønethet, men ikke "slemhet", ofte er en del av adferdsbildet). Psykopaten på sin side har grunnleggende mangel på empati. Det er klart at det kan gi seg utslag i at man f.eks. bejubler sin egen seier, selv i sammenhenger som for utenforstående er absurde og ubetydelige, som å svare riktig på et spørsmål – men unnlater å koble seg på skjebnen til den som står rett foran en.
Jeg sier dette uten å vite noe som helst om denne Holmboe Eggen.
Sitat av SteadyEddie Vis innlegg
Flest narsissister med psykopatiske trekk finnes blant kirurger, ledere og poilitifolk. Dette er vedtatt vitenskap, ikke synsing. Det er ikke fjernt å tro at det kan gjelde leger generelt i tillegg til kirurger, i den forstand at de er sterkere representert i spekteret.
Vis hele sitatet...
Har du noe kilde på din påstand om at kirurger er blant de mest narsissistiske med psykopatiske trekk? Å slenge ut en sånn påstand og kun referere til at den er «vitenskapelig vedtatt», holder ikke. En liten humblebrag om at du er Mensa-medlem og har observert dette selv gjelder ikke.

I følge denne forskningsrapporten er det helt feil det du påstår. Helsepersonell er markant mindre narsissistiske og psykopatiske enn resten av befolkningen. Selv blant kirurgene, som riktig nok scorer høyest på narsissisme-skalaen blant helsepersonellet, er scoren fortsatt lavere enn resten av befolkningen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4674404/
Sist endret av trilobites; 28. januar 2019 kl. 05:35.
Er det ingen i denne tråden som har hjernekapasitet til å se noe galt med at de har laget underholdning for massene av at folk er syk men i stedet fokuserer på en av deltagerne i denne søppelkonkuransen?
Sitat av BAN Vis innlegg
Er det ingen i denne tråden som har hjernekapasitet til å se noe galt med at de har laget underholdning for massene av at folk er syk men i stedet fokuserer på en av deltagerne i denne søppelkonkuransen?
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det galt? Dersom du har sett en episode så ser du nok at vinklingen er opplysning om diverse sykdommer og tilstander. Jeg sitter hvertfall igjen med mer kunnskap om ting man ofte bare hører navnet på.
Sitat av BAN Vis innlegg
Er det ingen i denne tråden som har hjernekapasitet til å se noe galt med at de har laget underholdning for massene av at folk er syk men i stedet fokuserer på en av deltagerne i denne søppelkonkuransen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror faktisk ikke at dette programmet er det første til å lage underholdning av sykdom.
Beklager, men min manglende hjernekapasitet står tilsynelatende i veien for å forstå hva det er du mener problemet er. Kanskje du kan forklare problemet på en litt annen måte, slik at alle vi som ikke holder din standard også er i stand til å forstå?