Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3436
Hei!
Jeg leier leilighet i et sameie. Det er en stor garasjekjeller med 1 parkeringsplass til hver leilighet. Denne parkeringsplassen har selvfølgelig ikke jeg rett på (Leier), så derfor lekte jeg litt med tanken;

Det er garantert noen i sameiet her som eier parkeringsplass, men ikke har bil. Hvis jeg finner ut hvilken p-plass som alltid står ledig, kan jeg ikke da bare parkere der ?

Det verste som kan skje, er vel at vedkommende en dag får besøk med bil, og jeg får en tlf med beskjed om å flytte bilen ?

Utfallet kan vel neppe bli borttauing, politi el? Hva tenker dere?
Sist endret av drey; 29. september 2013 kl. 17:30.
Hva med å heller kontakte borettslaget og høre om hvem som eier parkeringsplassen som alltid står ledig? Isåfall kan du sikkert komme frem til en løsning med de, så har du alt på det rene.
Trådstarter
Sitat av fisk23 Vis innlegg
Hva med å heller kontakte borettslaget og høre om hvem som eier parkeringsplassen som alltid står ledig? Isåfall kan du sikkert komme frem til en løsning med de, så har du alt på det rene.
Vis hele sitatet...
Joda, men å betale 1500-2000,- mnd. for en parkeringsplass er litt kjipt. Å leie en altså.
Sist endret av drey; 29. september 2013 kl. 17:31.
Naturligvis, men det jeg mente var å få en avtale med de som har en parkeringsplass at du kan bruke den når de ikke bruker den. De fleste er positive dersom du tar det saklig og er hyggelig og imøtekommende.
Tipper de fleste ikke er interessert i å låne bort parkeringsplassen sin gratis når de betaler leie for den selv ved at parkeringsplassen ligger inn i husleia. Eller de kan leie den ut selv. Men det er så klart lov å forhøre seg.

Jeg mener at å bare ta seg til rette å parkere på en plass bare for at den står ledig er dårlig folkeskikk.
Sist endret av Huttetutta; 29. september 2013 kl. 19:04.
hvis det er en p plass til vær leilighet så skal jo du ha plassen som er til leiligheten som du leier..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvis det er en p plass til vær leilighet så skal jo du ha plassen som er til leiligheten som du leier..
Vis hele sitatet...
Ofte lages det færre p-plasser enn det lages leiligheter da ikke alle har bli, og foretrekker at prisen på leiligheten er billigere.
Du erter GARANTERT på deg eier av plassen. Tviler på at du står der mer enn et par dager før du har skaffet deg en fiende i borettslaget. Da ender det opp med en anmeldelse og har du normalt med flaks blir bilen tauet bort også.
Det er som oftest DUMT å ta seg til rette på annens eiendom.
Hvorfor har du ikke rett på plassen til den leiligheten du leier? Når jeg leide ut så var jo garasjeplassen og uteplassen som tilhørte leiligheten med.
Sitat av Putas Vis innlegg
Hvorfor har du ikke rett på plassen til den leiligheten du leier? Når jeg leide ut så var jo garasjeplassen og uteplassen som tilhørte leiligheten med.
Vis hele sitatet...
Han har leid den ut :P
Sitat av Stormen Vis innlegg
Han har leid den ut :P
Vis hele sitatet...
Tror du ikke han mente at han leier leiligheten, og det er derfor han ikke har rett på p-plassen? Det er bare de som eier som kan leie p-plass?

Jeg tror nok du ville fått problemer før eller siden, Drey. Du kan leke detektiv og finne ut folks rutiner, når de jobber og sånne ting, men det vil alltid komme noe uforutsett. Da skal de plutselig ha plassen sin når bilen din står der. Da er det 1 av 2:

1) De sjekker skiltnr, ringer brønnøysundregisteret, får ditt navn og ringer deg, ber deg flytte bilen - hvis de er snille!

2) De tar det opp med styret i sameiet, og med retten i hånden får de bilen tauet bort på din regning. Henting av bil koster gjerne minst et par tusen, hvis du har del-kasko (noe som ikke gjelder på dette området vanligvis), så er det vanligvis 500 i egenandel.

Det er vanligvis dyrt å prøve seg i dagens samfunn med mindre du er 100% sikker på hva du gjør.
Deilig å bo på landet!
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har vært i andre enden av denne stokken. Jeg har en innendøs parkeringsplagg i et bygg hvor det er få som har det, uten at jeg har bil. Har opplevd et par ganger at andre har tatt seg til rette, og det jeg stort sett har gjort da er å ringe dem (gjerne midt på natten) for å opplyse dem om at bilen er vekke om 10 minutter ellers ringer jeg taueselskapet.

En gang stod en kuk der mens min mor skulle komme på besøk. Siden det ikke var ledige parkeringsplasser på fellesparkeringen måtte hun dra hjem igjen. Da var det rett før jeg keyet bilen hans.
Sist endret av nso; 29. september 2013 kl. 21:20.
Du tjuvlåner selvfølgelig IKKE noens parkeringsplass. De betaler for den og det er av en grunn. Kanskje ikke en grunn du skjønner men den er garantert der. Om du ønsker parkering så er det dessverre slik at parkering er dyrt i store byer. Bil generelt er dyrt i store byer. Derfor mange velger å klare seg godt uten.
Thorbjørn Egner var en klok, klok mann:

[COLOR="Red"] "Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil."[/COLOR]

Spør i det minste vedkommende du "kupper" plassen til. Verste som kan skje er at du får et nei. Kanskje det bor en gammel pensjonist i borettslaget som låner bort plassen til deg, mot at du handler mat o.l. av og til.
Sist endret av stagg; 29. september 2013 kl. 23:27.
Sitat av drey Vis innlegg
Hei!
Jeg leier leilighet i et sameie. Det er en stor garasjekjeller med 1 parkeringsplass til hver leilighet. Denne parkeringsplassen har selvfølgelig ikke jeg rett på (Leier), så derfor lekte jeg litt med tanken;

Det er garantert noen i sameiet her som eier parkeringsplass, men ikke har bil. Hvis jeg finner ut hvilken p-plass som alltid står ledig, kan jeg ikke da bare parkere der ?

Det verste som kan skje, er vel at vedkommende en dag får besøk med bil, og jeg får en tlf med beskjed om å flytte bilen ?

Utfallet kan vel neppe bli borttauing, politi el? Hva tenker dere?
Vis hele sitatet...
Utfallet blir veldig fort borttauing. Spesielt hvis du får telefon når du er borte og ikke har mulighet til å flytte bilen umiddelbart. Folk er generelt ikke særlig velvillige når du benytter deg av et gode de har betalt for.

Selv om du kommer unna den ene gangen blir det fort slik at folk i sameiet blir gjort oppmerksomme på at noen benytter parkeringsplasser de ikke har rett på.
Sist endret av doseren; 1. oktober 2013 kl. 10:43.