Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1877
Hei i natten!

Skulle ta en dusj sist uke. Skrudde på vannet, men det gikk ikke så alt for bra. Vannstrålen sto ut av badet og rett ut i stua på min Bose Companion sub. Gjengene inn til dusjbatteriet røk. Lyden er nå grøtet og helt forferdelig, så jeg må ha meg noe nytt som jeg kan hvile ørene på.

Har sett litt på Bose Cinemate GS. Virker som et ok system til 5000 kr. Har sverget til Bose i mange år, så tenkte kanskje jeg kunne forsøke noe nytt.

Kom med forslag. Åpen for det meste, men ikke en prisklasse så høyt over 5000,- Soundgarden har f.eks. det her på tilbud. Noen med erfaring?

Skal hovedsakelig brukes til musikk, men lyden er koblet opp mot TV når det ikke spilles musikk.
Sist endret av stagg; 28. august 2013 kl. 00:54.
Så du sto i dusjen, ante fred og ingen fare og ut ifra intet spruter en vannstråle fra dusjbatteriet og treffer Bose suben din i stua? Snakk om uflaks!
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Ja. I korte trekk så var det det som skjedde. Men det positive med det hele er at jeg får kjøpt meg ett høyttalersystem som gir meg et nytt og bedre lydbilde enn hva jeg har hatt tidligere.

Musikk kan man ikke leve foruten.
Sist endret av stagg; 28. august 2013 kl. 01:34.
Mange som skryter av Logitech Z-906. Ikke akkurat den prisklassen du tenkte på, men du kan se på det.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Mange som skryter av Logitech Z-906. Ikke akkurat den prisklassen du tenkte på, men du kan se på det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke at noen som har brukt Bose en stund noen gang vil gå over til Logitech sine anlegg.
Sist endret av vamvam; 28. august 2013 kl. 12:34.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Har et par Logitech høyttalere stående på toalettet. De overlevde ironisk nok lekkasjen. Blir nok uansett uaktuelt med Logitech som høyttalere når det kommer til musikk.

Må da være flere her på forumet som har noen innspill? Åpent for det meste. Forsterker og høyttalere er tenkt på, men har en mistanke om at jeg ikke strekker helt til når jeg ikke skal bruke mer enn rundt 5000,-
Sist endret av stagg; 28. august 2013 kl. 13:53.
Kan annbefale deg denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=750544#reviews

nå som den er på tilbud så sparer du en slant. En bekjent av meg har disse og de spiller bra

Men selv har jeg http://surround.no/Produkter/Surroun...000000783.aspx men med tx-nr616 og det spiller utrolig bra ! litt budsjettspregning men men
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Takk for svar, SRB. Sikkert helt ok Yahama du linker til, men har litt mer penger. Blir fort litt bedre kvalitet deretter.

Har sett litt på det her. Følger med sub, har hørt mye positivt om Argon.

Har også sett litt på Jamo s606 gulvhøyttalere til rundt 3500. Handle en forsterke utenom. Men Jamo er billige høyttalere. Så blir veldig usikker, selv om de har fått positiv tilbakemelding.

Akkurat nå så står det mellom Bose Cinemate, eller Argon 5.1 Høyttalersystem.
Du får mer for pengene hvis du går for denne pakken her http://surround.no/Produkter/Surroun...000000570.aspx
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Så ikke så dumt ut det der. Hva med forsterker?
Har cinemate GS og det funker veldig bra om man ikke ønsker svære høytalere i stua. Er også Bose Fan boy : p
Sjekk ut Denon Ceol Picolo (nettverksspiller) pluss for eksempel et par Dali Zensor 1
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Er så mye "snadder" man kan velge mellom. Har fram til mandag før jeg handler. Tviler på at jeg vil velge dit tips, Jelass, men takk for innspill.

Kom med tips. Egen erfaring er topp.
Logitech er poppis her på forumet. Mange som har anbefalt det. Men har full forståelse for at det er noe som ikke faller i smak hos enkelte.

Lykke til videre i jakten på den optimale lyden.
Sitat av stagg Vis innlegg
Takk for svar, SRB. Sikkert helt ok Yahama du linker til, men har litt mer penger. Blir fort litt bedre kvalitet deretter.

Har sett litt på det her. Følger med sub, har hørt mye positivt om Argon.

Har også sett litt på Jamo s606 gulvhøyttalere til rundt 3500. Handle en forsterke utenom. Men Jamo er billige høyttalere. Så blir veldig usikker, selv om de har fått positiv tilbakemelding.

Akkurat nå så står det mellom Bose Cinemate, eller Argon 5.1 Høyttalersystem.
Vis hele sitatet...
Har selv Jamo s606 pakken (front gulv, senter og surround), og jeg er veldig fornøyd med disse. Spiller høyt og klart. Kunne dog hatt litt mer bass
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Har selv Jamo s606 pakken (front gulv, senter og surround), og jeg er veldig fornøyd med disse. Spiller høyt og klart. Kunne dog hatt litt mer bass
Vis hele sitatet...
Har s608 selv, er veldig fornøyd mtp hva jeg betalte. Nå har jeg ikke hørt 606, men 608 føler jeg gir bra med bass hvertfall.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Ja. Har sett litt på Jamo, men det er ikke bass jeg er ute etter i hovedsak. Har funnet ut at det blir små høyttalere (satelitt) jeg går for mtp. størrelsen på stua. Det blir for dominerende med 2 stk. store høyttalere.

Argon og Bose er det jeg heller meg mest mot foreløbig.
Sitat av stagg Vis innlegg
Ja. Har sett litt på Jamo, men det er ikke bass jeg er ute etter i hovedsak. Har funnet ut at det blir små høyttalere (satelitt) jeg går for mtp. størrelsen på stua. Det blir for dominerende med 2 stk. store høyttalere.

Argon og Bose er det jeg heller meg mest mot foreløbig.
Vis hele sitatet...
Hadde lydplanke før, men den var akkurat for høy til å ta littegranne av skjermen på tven. Minst like bra lyd i Cinemate sine små høytalere!
Dott i øret.
stagg's Avatar
Trådstarter
Fått meg luksusproblem, klarer ikke bestemme meg. Får uansett et bedre lydbilde enn hva jeg har hatt tidligere. Valget blir vel mye enklere når pengene triller inn på konto på mandag.

Fortsatt Argon og Bose det står mellom. Kommer det ikke noen innspill på Argon oppsettet, eller noen andre gode råd på andre gode oppsett til rundt 5-6000, så blir det vel gode gamle Bose igjen.
Hva med Dali? De har den her til rett i underkant av 5000.

Har selv gulvstående høyttalere fra Dali. Alltid vært fornøyd med lyden.