Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 3602
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle vet jo at det er ulovlig å gå med kniv på offentlig sted, men fins det noen andre gjenstander som man kan ha med seg i lomma som kan brukes som beskyttelse i tilfelle man blir angrepet og som man ikke kan bli straffet for å bære med seg dersom man blir stoppet av politiet?

Jeg tenker på f.eks: å gå rundt med en litt stor, spissere stein i lomma (er det ulovlig? Regnes det som våpen?)
Andre ting?
Nøkkelknippe
Stjerneskrujern (kan forklares på mange forskjellige måter), en større saks og selvsikkerhet.
R.i.p 23.04.2021
En lit lang flat skrutrekker ,eller vernesko så smeller du hardt i kneskåla hans
Ener(1) lighter. Neven blir hard som en stein og ingen kan si noe på det.


Saks er ikke lov. heller ikke en skrutrekker. Medmindre du går i arbeidsklær. Men selv da kan du få problemer

Blir du stoppet av politet på deres årlige "våpensjekk" i byen så blir du bøtelagt for både saks og skrutrekker.
Sist endret av Stearinlys; 8. mai 2020 kl. 22:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Stjerneskrujern (kan forklares på mange forskjellige måter), en større saks og selvsikkerhet.
Vis hele sitatet...
Men saks med bladlengde over 5 cm regnes jo som våpen?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Rangert fra mest til minst dødelig.
Sist endret av Bothrops; 8. mai 2020 kl. 22:46.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
glassflaske eller et belte som er lett å ta av
Støtter 1er lighter Fyfan for en kavring man kan gi med den knytta i hånda..

Ellers kan du vel gå med kjetting fra lommeboka til smekken som var "in" før. Surre den rundt slegga så får du gitt noen blåveiser for å si det sånn.
Avdanket livsnyter
ranman22's Avatar
En sokk med en rund stein inni. Når du slår noen med den, så er du ferdig.
Ikke lenger i hi
Ingley's Avatar
En millwall brick. Da slipper du sikkert å bruke den også når de du skal banke får noe annet å se på
Ta på deg joggesko. Finnes en haug med ting du kan tusle rundt med lovlig, men det sekund du flekker frem en stein eller ditt aktverdige skrujern og knuser noen fjes, så ryker du. Vi har ikke stand your ground-lover i Norge, og makten du bruker til selvforsvar må stå i stil med trusselen og muligheten til å stikke av.

Når det er sagt, så avhenger dette helt av hvor tvilsom du er ellers, og om du er kjent av politiet fra før. Er du vanekriminell og voldsforbryter vil ca alt som nevnt over gi deg problemer. Er du et ubeskrevet blad, slipper du unna både kniv og skrujern så lenge du forbereder en troverdig forklaring.
Anonym bruker
"Lettet Klappmyss"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du er såpass "tøff" at det å gå med kniv virker som en nødvendighet for deg så er du vel såpass langt inne i den kriminelle verdenen at det å bli stoppet med en ussel kniv ikke gjør nevneverdig skade. Hvis ikke så trenger du nok en grundig reality-check.
Krykke med is-pigg
Snusboks, lightere, belte, vernesko, stokk, mobil(så en 3310 knekke nese engang), nøkkelknippe, sykkellås, mye hverdagslig som kan bli brukt.

Men den dagen du bruker det så kan du bli dømt utifra skaden du forårsaker, vold utøvd med gjenstander straffes hardere enn med nevene ofte.

Men det beste trikset er jo spark dem i balla og løp som f...
BRAND ∞ STRONG
Sikkert noen som har nevnt, men hva som regnes som våpen blir vel også beregnet utifra settingen.

Så en dude som reker rundt med en stein blir sikkert stoppa å undersøkt om noen ser han men neppe anmeldt for
å gå med våpen.

Men blir du tatt med lomma full av stein i en demo, hvor en drøss snut har fått stein i hue. Ikke utenkelig.
Sitat av tearz83 Vis innlegg
Snusboks, lightere, belte, vernesko, stokk, mobil(så en 3310 knekke nese engang), nøkkelknippe, sykkellås, mye hverdagslig som kan bli brukt.

Men den dagen du bruker det så kan du bli dømt utifra skaden du forårsaker, vold utøvd med gjenstander straffes hardere enn med nevene ofte.

Men det beste trikset er jo spark dem i balla og løp som f...
Vis hele sitatet...
Til tross for at jeg aldri har vært i så mye som en slåsskamp før til tross for at jeg er godt over 20, så kan jeg egentlig si at dette ser ut som det eneste riktige svaret. I firkant-Norge skal du helst nesten bli drept før du får ta igjen selv, med mindre du handler i "Nødverge", hva dette betegnes som kommer jo helt an på utfallet av det du gjør selv - noe du ikke kan gjette deg frem til før det har skjedd.
Begynn å gå med stokk.

Løpe fort som faen er beste alternativ uansett. Lite kult å bli knivstukket, banket og det som værre er. Konfrontasjon ender enten på sykehus eller politistasjon stort sett.
Utrolig teit å finne alternative våpen å gå rundt med. Er du av typen og i miljøet der våpen er nødvendig så er du ikke langt unna en fucker som drar fram macheten om du skal leke rundt med en skrutrekker. Finnes alltid en større fisk og det der.
Og flikker du fram skrutrekkern mot sivile så skal jeg love deg at det blir ansett som et helt anmindelig våpen av vitner og påtalemyndigheten.

Skal du bære våpen er det en ting som gjelder, go big or go home. Resultat blir det samme, man kan like gjerne ha størst makt.
En ting du bør tenke over er om du er beredt på å benytte deg av et våpen og å ta konsekvensene det medfører. Hvis du for eksempel bruker en skrutrekker, stokk eller dartpil som det blir foreslått her kan du potensielt drepe eller forårsake stor skade på andre, det kan også føre til at andre benytter seg av våpen mot deg ettersom du selv vifter med dartpila. Er du villig til å skade andre? Er du villig til å drepe andre? Er du villig til å sitte inne? Jeg foreslår at du legger fra deg denne ideen om å gå rundt med våpen, det er idiotisk både for deg og de rundt deg. Tenk over konsekvensene. Du vil ikke bli en drapsmann.

Moralpoliti out..
Sitat av moret Vis innlegg
Utrolig teit å finne alternative våpen å gå rundt med. Er du av typen og i miljøet der våpen er nødvendig så er du ikke langt unna en fucker som drar fram macheten om du skal leke rundt med en skrutrekker. Finnes alltid en større fisk og det der.
Og flikker du fram skrutrekkern mot sivile så skal jeg love deg at det blir ansett som et helt anmindelig våpen av vitner og påtalemyndigheten.

Skal du bære våpen er det en ting som gjelder, go big or go home. Resultat blir det samme, man kan like gjerne ha størst makt.
Vis hele sitatet...
Beste innlegget i tråden til nå. Enten holder du deg unna miljøer der folk går med og bruker våpen, eller så loker du i sånne miljøer selv og da er det best for deg at du har et skikkelig beist av en kniv, en stor + stygg hammer eller knokejern og balltre å dra frem når det oppstår en konfrontasjon.
Sist endret av krystallkongen; 9. mai 2020 kl. 16:32.
New generation
colakork's Avatar
Beste tipset du kan få et en stein som passer i en hand. Det er lovlig og kan ikke brukes imot deg i rettsakk eller NOE. DET ER EN FIN STEIN. DATS IT...
Hvis du vil ha falsk trygghet anbefaler jeg en sånn kort-kniv til å ha i kortholderen. Fikk en av bestemora mi av alle ting, mista lommeboka da.

Kommer nok aldri til å bli brukt, og ingen trenger å se den.

Kvinner bruker ofte pepperspray og voldsalarm.
Sist endret av Huskestuggu; 9. mai 2020 kl. 16:44.
Redpilled alfahann
Vinflasker. Fungerer både som kastevåpen, slagvåpen og stikkvåpen.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig med moret over her. Er du i et kriminelt miljø er det skytevåpen som gjeler nå til dags. Klart det beste våpnet. Hvis jeg hadde vært kriminell eller vanka rundt kriminelle hadde jeg skaffa meg skytevåpen med hollow points eller lignende for maks effektivitet og frykt. Er du en sivil som bare blir plaga av noen er beste metoden å løpe fra stedet. Balltre er kanskje et godt alternativ også, finnes ganske små balltre du kan gjemme i jakka. Men vær klar over at hvis du stikker noen med en skutrekker, så vil det ikke ha kjempe effekt med mindre du treffer i hode/hals, og da kan skadene bli så store at du like godt kan ha skytevåpen. Skytevåpen kan sikkert være den beste måten for å unngå konflikt, men er ulovlig offentlig da.
Sitat av colakork Vis innlegg
Beste tipset du kan få et en stein som passer i en hand. Det er lovlig og kan ikke brukes imot deg i rettsakk eller NOE. DET ER EN FIN STEIN. DATS IT...
Vis hele sitatet...
Så du tror at du kan slå folk sønder og sammen med en stein uten at dette får konsekvenser? I alle fall når en ytrer hvor veldig fin steinen er? Ser nesten for meg lukket avdeling her jeg.

Men nei, dette er på ingen måte lovlig og kan fint brukes mot deg.

Det paret med joggesko hørtes ikke så dumt ut. Men her er det jo noen spesifikk en er redd regner jeg med siden en er så full av frykt. Så bildet lenger opp i tråden med mange mobiltelefoner, bruk en av de er mitt beste tips. Manne seg opp og ring.

Kanskje finne seg en annen hobby?


Moret sa det egentlig ganske greit og støtter oppunder det
New generation
colakork's Avatar
Hvis en fyr løper opp mot deg med en kniv og skriker ut i rivo helterus "TØM LOMMENE, KOMMAN TØMMM!!!!!!"

Du som slår han sønder med en stein er en helt. Edru nordmann slo ut Jani Pettersen i rivo rus klar til å stikke deg ned. Og du forsvarte deg med bare en stein? som heldigvis lå i fortauskanten.

For en modig mann. Den mannen passer på seg selv.

Forørvrig har jeg gjort dette selv. En "lillebror" gjorde det samme og ble sluppet på stedet. Steiner fins overalt og er fint lovlig mot større personer/gjenger og kraftigere våpen.

Du må ikke løpe. Bare ikke skyt dem med samme kaliber så er det selvforsvar.

Bruker han en stein? Bruk en bossdunk i nærheten og knus han. Løp hvis du bommer :P
Sist endret av colakork; 9. mai 2020 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Knyttede never og sko med grove såler eller stål-innlegg kan du gå med. Litt kampsort trening så er du ditt eget våpen

Men du kan likevel dømmes for vold, om du havner å bråk, men du får i det minste ikke noe ekstra for bruk av våpen. Og nettopp det at du ikke har våpen i hånd kan jo bidra til å du unngår at en spent situasjon eskalerer - om du står i en krangel og har noe i hånden motparten oppfatter som våpen er det nok større sjanser for at de forsøker å nøytralisere trusselen raskest mulig. Juling kan du jo få uansett, men kanskje unngår du kniv i magen eller skudd i panna?
Sist endret av _abc_; 9. mai 2020 kl. 19:50.