Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 930
Hei

Jeg skal lære meg java... forhåpentligvis rimelig fort og godt, noen som kan anbefale noen veldig bra bøker?

...jeg har ikke selv lyst til å lære meg java, men må det for å stå på kurset jeg går på såh, da har jeg ikke noe valg, men noen som har noen bra bøker de virkelig kunne anbefalt ?
du kan kjøpe en bok av meg, ny pris 500,- du får den for 200,- inkl porto! pm hvis du er interresert..
Jeg bruker i dag,. boken "Programmering 1 Java" som er en bok som er gitt ut av Tisip.

Dette er en bok som blant annet blir brukt av høgskolen NITH der man har gått over til Java som hoved språk i programmering.

Java er ett av de vanskeligste språkene av alle programmeringspråk å lære seg, siden det bygger på object programmering. Men det er sikkert mulig å lære seg det veldig fort hvis man tar seg tid til det....

Sikkert greit å følge med i noen Java forums i tillegg.
Trådstarter
okey takker for svar.. får håpe jeg greier å lære meg det etterhvert....
vel, jeg går på NITH og bruker den boka du snakker om og den er jævli dårlig spørr du meg.dessuten bygger de fleste programmeringspråk på objektorientert programmering (c++) :>
"Programmering i Java" er ikke spesielt bra, men den går gjennom de grunnleggende delene av programmering i Java - så til ditt bruk er den sikkert grei nok.

Bruce Eckels "Thinking in Java" er en populær bok, og den er tilgjengelig for gratis nedlasting http://www.mindview.net/Books/TIJ/

Weby tar grundig feil når han sier at Java er blant de vanskeligste språkene. Objektorientert programmering er for de fleste lettere å forstå enn strukturert programmering. OOP har ingen ytelsemessige fordeler, det er kun laget for å gjøre det enklere og raskere for mennesker å programmere.
Det med at Java (på lik linje med andre OOP språk) er vanskelig å lære seg, er min personlig mening.

Dette må ikke sees i sammenheng med noe !!!

Jeg synest det er vanskelig å lage objekter hver for seg
og blande alt sammen. (Sammarbeid mellom objekter)

Men kanskje dette også har noe med den boken vi bruker på
NITH som det er delte meninger om.

Takker for tips på ny gratis bok hvertfall. Vil bruke litt tid på å vurdere denne
Opprinnelig postet av gaucho
OOP har ingen ytelsemessige fordeler, det er kun laget for å gjøre det enklere og raskere for mennesker å programmere.
Vis hele sitatet...
Kommer jo litt ann på programmet og programmereren da... Uansett pleier jo C++ programmer som er gjennomført OO å være mer stabile og ha færre memleaks en programmer i C.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Opprinnelig postet av rune420
Kommer jo litt ann på programmet og programmereren da... Uansett pleier jo C++ programmer som er gjennomført OO å være mer stabile og ha færre memleaks en programmer i C.
Vis hele sitatet...
Men det har jo noe med programmereren å gjøre. Ikke språket.