Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1121
har tenkt å lære meg Visual basic 6
hva bør jeg begynne med?
noe som har noen tips...
kjøpe deg en bok! Hvis du er helt nybegynner så anbefaler jeg: "Visual Basic 6.0 for dummies"

Egentlig kan du også starte med å bruke QBasic siden det meget enkelt (+ at det er freeware). Forskjellen er at QBasic er i dos og er ikke så avansert. Men Visual basic er heller ikke avasert i forhold til C/C++ og slike ting.

Så kjøp deg en VB 6 bok, og last ned noen turotals (feil skrevet) fra google!

En hjelpe ting du kan ha i bakhodet er: http://www.msdn.com
...først må du få tak i programmet...
Trådstarter
18 0
programmet har jeg fra før...
Da ville eg ha kjøpt meg ein bok... Eg har kjøpt "Visual Basic for Dummies", og starta med den.

Men vist du ikkje klarer å vente, så er det berre å prøve seg fram. Lag din eigen notisblokk! Det er ein bra begynnelse. Da kan du lære det generelle, og kanskje du må inn på internett for å få tak i koder. Det måtte eg, men så har ikkje eg noen form for oppslagsverk på min versjon av VB6. Working Model eller noe dritt.

Lykke til!
bare last ned vb for begginners... hvis du ikke vet hvor du får tak i det søk på google...
Sist endret av Nexrom; 14. mai 2003 kl. 11:30.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
[COLOR=red]msdn[/COLOR] er sinnsykt rotete, men en side jeg synes er bra er
[COLOR=red]planet-source-code[/COLOR] der finner du sinnsykt masse spennende ting som er laget i Vbasic, og du får kildekoden til alt på den måten kan du analysere hvordan andre har laget ting, og få ideer til egne programmer

bok:
[COLOR=red]Microsoft Visual Basic: step by step [/COLOR]
denne boka inneholder mange gode eksempler og hopper over (den etter min mening selvfølgelige) "hvordan lage en form med objekter i"-biten og begynner med et litt mer komplekst eksempel så du forstår litt mer av tankegangen bak det hele

ellers er "Visual Basic for dummies" en god bok