Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 836
Hei. Noen her som har peiling på hva som kan være årsaken til at LCD TV'er og LCD PC skjermer lager pipelyder og/eller summing og during? Ulydene endrer seg forhold til hvor mye lys det er på skjermen virker det som. Av og til er det veldig hørbart og plagsomt. Lurer på om det kan være coil skriking.

Når man har disse ulydene. Er det ett tegn på at noe er defekt eller er i ferd med å bli defekt? Eller er disse ulydene harmløse (men plagsomme)?

Kan man gjøre noe med dette? Om det for eksempel er coil. Hjelper det å lime de? Eller må de skiftes? Dårlige kondensatorer kanskje? Eller helt andre ting? Hva er mest vanlig årsaken til slik støy?

Kjempefint om noen kan hjelpe. Er ingen garanti lengre på noe av dette. Så jeg gyver gjerne på for å fikse de. De fungerer helt strålende ellers.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ingen av mitt LCD utstyr lagde slike pipelyder, så kan være ett problem med dine.
Pga switchende powersupply tenker jeg.
Kan jo prøve å skru av alt annet elektrisk på kursen, både lamper ovner osv.