Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4197
Finnes det noen måte å tvinge google til å gi meg BARE søkeresultater på engelsk? Jeg søker ofte etter produktnumre, og da kommer det stadig opp resultater på andre språk jeg ikke forstår eller vil ha.

Jeg har prøvd med googles egne innstillinger, men fortsatt må jeg bla meg gjennom x-antall sider med søkeresultater før jeg kommer meg til engelske sider. Jeg kan til en viss grad legge til at jeg ikke skal ha svar fra gitte domener (-cz -ua -sk -pl -lv -eu) men å lime det inn hver gang jeg søker er for upraktisk, og det stopper ikke de sidene som bruker .com men fortsatt har (for meg) ubrukelig språk.

Noen som har noen forslag? Vil gjerne ha slike muligheter for både Chrome og Firefox. Søkemåten er stort sett at jeg merker ordet/nummeret jeg søker på og høyreklikker og velger "sø etter.." i nettleseren.
Sist endret av lumbricus; 15. februar 2017 kl. 14:51. Grunn: tilleggsinfo
Forutsatt at det fortsatt fungerer, kan du bruke denne tråden på StackExchange. Står detaljer om hvordan spesifisere språk, opphavsland osv.

Har ikke testet selv, og google endrer jo tidvis språket sitt, men det er verdt et forsøk.
Du kan kanskje lage deg et tilpasset søk?
Står beskrevet her:
https://support.google.com/customsea.../2630963?hl=en
https://www.google.de/search?lr=lang_en&as_q=dildo

Du kan sikkert fjerne søkeordet på slutten, kun ment som eksempel.
▼ ... noen uker senere ... ▼
slem klone
lumbricus's Avatar
Trådstarter
Løsningen på problemet var å få chrome til å bruke Bing som default søkemotor. De har fungerende innstillinger på valg av resultatspråk.
Sist endret av lumbricus; 6. mars 2017 kl. 11:25. Grunn: utydelig språk