Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3077
Hei, sliter litt med wifien på pcen.

Det funker greit 97% av tiden men så kobler det seg ut.
Får dette iconet så trykker jeg troubleshoot så reparer det som regel problemet med en gang.

Det har pågått en god stund nå, noen måneder med har som regel brukt kabel ( byttet location på pcen så får ikke brukt kabel nå)

Har en asus g20cb som så og si er splitter ny, problemet oppstår også på det innbygde nettverkskortet, nå har jeg en asus usb ac56 koblet til og kjøpte ny router for 2 dager siden.

Har formater pcen, krysset av slik at usb adapteret ikke kan slå seg av for å spare strøm. Vet ikke hva mere jeg kan gjøre.

Alt av utstyr er rimelig nytt, har fiber linje 50/50 og får disse hastighetene når nettet fungerer.

Ble litt langt men håper noen har en løsning på problemet, frykter det er pcen eller windows 10 som tuller but i don't know.

Kan også nevne at nettet er stabilt på både ps4 og mobilen.
Sist endret av beets; 11. februar 2017 kl. 17:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uten å vite hva som er grunnen til at nettverkskortet ditt tilsynelatende skrur seg med jevne mellomrom, vet jeg i hvert fall at dette er et pc problem, så du må feilsøke der
Prøv å oppdater driver til nettverkskort.
Hvilken PC er dette? Bærbar? Stasjonær?

Dersom du har en hp pc kan du søke på HP sine Support sider etter WLAN driver

prøv her: https://www.asus.com/us/Tower-PCs/RO...Desk_Download/
Sist endret av petterb91; 11. februar 2017 kl. 18:29. Grunn: La til link
Trådstarter
83 2
hvordan og hva skal jeg feilsøke på pcen?

Device manager sier at jeg allerede har up to date drivere har også lastet ned drivere fra asus sine sider uten hell.
Stasjonær pc med innebygd nettverkskort men jeg bruker asus usb adapter for tiden, internettet kobler ut på begge løsningene.
Prøv å avinstaller nettverkskort driveren og installer den på nytt. Husker ikke helt fremgangsmåten, men YouTube det eller google det.

Regner med du har resatt ruter og alt det der?
Hvilken ruter har du? Kan denne være slitt/gammel?
Jeg hadde nylig problem med det trådløse og. Det fungerte i sikkerhetsmodus, og noen ganger etter restart.
Viste seg at det var signaler fra den trådløse xbox 360 dongelen som var problemet.
Tenke jeg skulle nevne det i tilfelle du har en og.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan prøve å endre kanal på det trådløse nettverket. Står som oftest på Auto(1, 6 og 11 er vanligst på 2.4GHz)

Last ned program til pc/mobil for å se hvilken kanal som egner seg best.
Installer en eldre driver, en dårlig driver kan fremdeles være nyeste driver.

Har du også koblet på den eksterne antennen?
Trådstarter
83 2
Ps4'en er som regel av så tror ikke den forstyrrer noe.

Ser kanal 1 har minst forstyrrelser og den står på kanal 1.

Skal se om jeg finner en eldre driver, går ikke an å rulle tilbake til en eldre driver via device manager.
Antennen er på ja.
Har vært borti en del problemer på jobb vedrørende Windows 10 og Wi-Fi USB-adaptere, spesielt eldre linksys/cisco, men også asus.

Har du forsøk å holde deg på kablet en stund forså å se ann der?

Vi har somregel løst det hos kunder ved å skaffe dem en wifi-dongle som vi _VET_ er Windows 10-kompatibel, om det ikke har vært routeren såklart, som du nevner at du har byttet.
Sitat av beets Vis innlegg
Ps4'en er som regel av så tror ikke den forstyrrer noe.

Ser kanal 1 har minst forstyrrelser og den står på kanal 1.

Skal se om jeg finner en eldre driver, går ikke an å rulle tilbake til en eldre driver via device manager.
Antennen er på ja.
Vis hele sitatet...
Det går an å avinstallere hele driveren for deretter å installere en annen. Men ikke brenn deg og avinstaller driveren før du har lastet ned ny
Trådstarter
83 2
Var for noen dager siden koblet til med kabel i noen måneder uten noe som helst problem, har ikke mistet nettet siden jeg opprettet tråden her så synes det er så rart at nettet skal gjøre seg til noen ganger, plagsomt er det også.

Skal ringe asus på mandag, vil helst unngå å bruke mer penger på nettet.

I går avinstallerte jeg driveren å innstallerte driver direkte fra asus sine sider men nettet ble fort verre igrunn, så jeg vet ikke jeg nei. Finner ikke eldre drivere på asus sine sider heller.
Kan du linke til Wifi nic som du har?

Det er veldig logisk at du ikke har problemer med trådløse signaler når du er tilkoblet med kabel.
Trådstarter
83 2
Blir dette rett ? realtek 8821ae
Har realtek slått av.
realtek 8821ae er ihvertfall ett trådløst NIC, slått av? DVS du kjører usb dongle NIC?
Trådstarter
83 2
Ja, bruker denne.