Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2498
Hei!

Jeg sitter bak en brannmur som jeg ikke har tilgang til, og den har blokkert meg fra å eksempelvis bruke the pirate bay, men det gjør ingenting for jeg har VPN og kommer meg rundt denne blokaden. Problemet oppstår når jeg har lastet ned torrent-filen og skal laste ned fra torrent klienten (jeg bruker utorrent, men har prøvd flere klienter uten hell), da skjer det nesten ingenting, det eneste som står er "Kobler til peers 0.0%" og filen blir ikke lastet ned.
Kan komme av at du har en for ny versjon av torrent klienten du bruker (e.g. utorrent) som ikke enda er white-listed hos trackeren du laster ned fra. Prøv med en eldre versjon og se om dette fungerer.
Jeg har som nevnt prøvd flere ulike klienter og samme problemet oppstår. Jeg lastet ned en gammel versjon av utorrent, men det virker som om den blir omgjort til den nyeste versjonen.
Det kan være så enkelt at ipen du bruker er bannet hos trackeren. VPN-iper blir ofte det.

Prøv denne filen: http://releases.ubuntu.com/16.10/ubu...64.iso.torrent
Bytt port, eventuelt DNS. Burde funke. Når jeg laster ned på skolen bruker jeg først vpn til å laste ned metadata, så slår jeg av vpn og laster ganske raskt ned da…
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Skulle ikke tro DNS hadde noe å si her. Dessuten er det en dårlig idé å slå av VPN. Du vil fortsatt dukke opp som peer for alle andre.