Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2317
Hei! Har brått fått ett problem.Min PC lader bare når den er avslått.Påslått så raser % nedover selvom laderen er koblet til PC.Hva er grunnen til dette?

Batteri-ikonet nede i høyre hjørne står og blinker,eller,den viser ett støpsel som blinker med jevne mellomrom. Er det batteriet i selve PC som det er blitt feil med?

Kan legge til at PC er ca 5 år gammel og jeg har brukt den med lader i hele tiden.
Takknemlig for alle svar,dette er ikke min sterke side for å si det sånn.Har Googlet litt uten å bli noe særlig klokere.
Dette har fungert for noen hp laptoper, kanskje verdt å prøve.

http://h30434.www3.hp.com/t5/Noteboo...p/78744/page/2
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mye mulig laderen er kaputt og kun klarer å henge med når maskinen er av og ikke bruker noe strøm.

Funker batteriet? Har du kapasitet på det igjen uten laderen i? Det er også mulig det er dette som er defekt mtp du har hatt maskinen i 5 år, og alltid brukt laderen i, så er ikke dette det sunneste for batteriet.
Har selv en ASUS bærbar som i det siste året ikke fungerer uten laderen. Mest sannsynelig er det fordi noen av cellene på batteriet er kaputt, vet ikke om det er relatert med 100% da det er lenge siden jeg hadde elektronikk på skolen. Mest sannsynelig er det batteriet eller laderen som er kjørt. Prøv med nytt batteri/lader for feilsøking.

-- Sidenote; mitt batteri er nok fucked på grunn av at jeg har hatt laptopen koblet i over lang lang tid, som sliter på batteriet. Fant ut at man måtte lade tilnesten full og lade den helt ut for at batteriet skulle være bra etter mye bruk!
Takk for svar! Det løste seg egentlig av seg selv.Skrudde av PC og ladet den opp til 100%. Og der ble den.Merkelige greier som ikke jeg skjønner noe av.Men problemet er løst ihvertfall.