Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1925
Hei,

Gikk nylig til innkjøp av Intel 600p 128gb ssd. Monterte SSD'en i dag, men får ikke BIOS til å gjenkjenne disken som en bootenhet.

Innstallerte Windows 10 fra USB, fikk først ikke til dette heller (fikk beskjed om at BIOS ikke gjenkjente disken som bootable og at windows dermed ikke kunne innstalleres). Etter å ha fulgt denne guiden fikk jeg derimot til slutt innstallert windows på den. (https://rog.asus.com/forum/showthrea...uss-VIII-guide)

Når jeg nå starter opp PCen (koblet ut minnepennen med Windows-install) kommer jeg bare rett inn i BIOS. Har prøvd litt rundt med å skru av og på Windows SecureBoot og CSM, men får ikke til å hverken se i BIOS eller boote fra SSDen.

Specs:
Intel Core i5 4690k
Asus Z97-AR
HyperX 8GB Ram
MSI Geforce GTX 970
1 Sata SSD (koblet ut) og 2 HDDer (koblet ut)
Har du installert NVME driveren?
Trådstarter
24 0
Nei, hvordan gjør jeg dette? Har som sagt allerede fått til å innstallere Windows på disken.
Uvaksinert 👍
Sjekk om du har noe i BIOS ang. PCI Express Xettellerannet og der kan man endre fra Auto til M.2 mode.
Trådstarter
24 0
Fikk det til! Problemet var at den nåværende BIOS-versjonen ikke støttet NVME, flashet BIOS og nå er den oppe å går.

Likevel, tusen takk for hjelpen!