Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5942
Er det noen her som har fått soningsutsettelse og på hvilket grunnlag? er snakk om å utsette det fra januar til juni for min del pga utdanning, psykisk helse og noe anna. Noen som kan dele erfaringer?
Er vel flere faktorer som spiller inn her, før du kan få en god avklaring på det du lurer på.
Hvor hen i landet er det f.eks det er snakk om å sone? Hvor lang tid er du idømt?
Snakker vi om fotlenke-soning, åpen anstalt (arbeidsleir) eller bak piggtråd og høye murer?
Alle kategorier har sine ventelister og køer.
Kriminalomsorgen skal få unna soningskøene i landet vårt raskt, effektivt og med minst mulig ulempe for både samfunnet og den innsatte.
Vet av erfaring at de kan være smidige og tilrettelegge mer velegna soningsstart for straffedømte, men du begynner jo å få dårlig tid da, om soningsstart er satt til allerede nå i denne måneden! Anbefaler deg å gå i dialog med dem snarest mulig. Dokumenter skolegang og psykisk behandling som er til sterk ulempe for deg å få avbrudd i.
Det er snakk om Sandeid, åpen soning. Soning for dokumentfalsk, kjøri g uten lappen og oppgitt feil navn til politi. 90 dager.
Ikke-voldelige foreteelser - bra - da kunne du like gjerne søkt om heller å få sonet hjemme med fotlenke da!
Rogaland praktiserer soning med elektronisk kontroll og har p.t. 7 aktive lenker nord for Boknafjorden og noen flere i Stavanger-regionen.
...men hadde du orka å sitte hjemme da, og likevel begynt avsoninga di nå i januar..???
søk elektronisk soning!
Jeg fikk avslag på det. for de mente det var gjentakelsesfare
Jeg har selv prøvd å søke soningsutsettelse. Det var bare snakk om 1-2 måneder jeg trengte soningsutsettelse for...
Da jeg sendte inn søknaden så brukte jeg dårlig psykisk og fysisk helse som grunnlag til utsettelsen, hadde legeerklæring fra både fastlege og psykolog som jeg sendte inn med søknaden. Kriminalomsorgen mente at dårlig helse ikke var nok for en utsettelse, de kunne tilby meg like god behandling i fengsel... Men, jeg har en kompis som fikk soningsutsettelse for et helt år grunnet hans mor var syk og hun var helt avhengig av hans hjelp.
Jeg fikk greit 2 mnd utsettelse , skulle inn i november og skrev at jeg måtte ordne praktiske ting med leiligheten og jobb noe som bare var bullshit... måtte inn å sone i januar så de fikk jeg feire jul i frihet og slapp ut noen dager før bursdagen min, så ble perfekt timet og advokaten min fikset alt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Hjemmelaget Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen her inne som kan gi meg informasjon om hjemme soning? hvordan man kan søke? kan man bare sende vanlig mail? og hvor lang tid bruker de på med svare? er de raske med til kalle om noen er blitt domt til 60 dagers ubetinget dom?