Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2758
Hei freaks.

Politiet har telefonen min, jeg har ikke oppgitt koden til den i et håp om at de ikke kommer seg inn på den med det første. Så det jeg lurer på er, er det muligheter for å slette for eksempel meldinger, bilder osv fra den nå? Jeg vet at jeg kan slette hele telefonen via "Find my iPone", men jeg har ikke det på så det er ikke mulig, vil heller ikke "fjernslette" den helt siden det virker mistenktsomt, vet uansett ikke hvordan jeg gjør det og alt av info google gir meg er for avansert for min del.

Noen som kan hjelpe meg? Beklager om det er i feil underforum, bare å flytte.
Sist endret av Freakywomen; 2. januar 2017 kl. 00:43. Grunn: endra en setning
Hva er egentlig spørsmålet ditt?

Nei jeg er veldig sikker på at du ikke kan slette enkelte meldinger og bilder fra en låst telefon og dette særlig med tanke på at du ikke har aktivert find my iphone. Jeg er ikke ekspert, men det høres usannsynlig ut.
Sist endret av U.S.Marshall; 2. januar 2017 kl. 02:48.
Tviler norsk politi klarer å komme seg inn på en Iphone, etteretningstjenestene i USA slet og brukte mye ressurser og lang tid på å komme seg inn på han som utførte terror på arbeidsplassen, fordi Apple ikke ville hjelpe.
Sist endret av pkk1990; 2. januar 2017 kl. 03:07.
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Hva er egentlig spørsmålet ditt?
Vis hele sitatet...
|
V
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Så det jeg lurer på er, er det muligheter for å slette for eksempel meldinger, bilder osv fra den nå?
Vis hele sitatet...
Takk for svar uansett
Sitat av U.S.Marshall Vis innlegg
Nei jeg er veldig sikker på at du ikke kan slette enkelte meldinger og bilder fra en låst telefon og dette særlig med tanke på at du ikke har aktivert find my iphone. Jeg er ikke ekspert, men det høres usannsynlig ut.
Vis hele sitatet...
pkk1990: Høres lovende ut. Takk skal du ha

Jeg har vel ikke noen krav på å utlevere koden til de? Så en video en plass der de sa noe som "dere hadde krav på å ta tlf, jeg hadde ingen krav om å oppgi koden". Stemmer dette?
Sist endret av Freakywomen; 2. januar 2017 kl. 03:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har tilgang til IPv4 adressen til telefonen din, er det mulig og skru den av igjennom ledetekst fra en PC, men utenom dette er det lite håp. Jeg har vært i denne situasjonen mange ganger, og find my iphone vil ikke gjøre stort, mtp at dem setter telefonen i flymodus fra dem får den.
Sist endret av zerozet; 2. januar 2017 kl. 03:36. Grunn: Endret <bold> til [B]
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Zerozet: Hva er dette IPv4 adressen, og hvordan kan jeg få tak i den? Og hvis jeg skule klare å skru den av, er det vel bare å skru den på igjen?

Beklager om jeg stiller dumme spørsmål, men er litt stressa over situasjonen. (Lever etter regelen, ingen spørsmål er dumme).
VP of Misc. Stuff
SDRLx3's Avatar
Tror du bør se langt etter dette prosjektet ditt. Hvis det er slik at det er som folk sier at politiet setter telefonen i flymodus når de har den i sin bevaring, kan du se langt etter metoder som f.eks FindMyIphone. I tillegg virker det som om du har begrenset med kunnskaper slik at du ikke besitter verken IP eller mac adressen til enheten din.. Tror dette er en tapt sak
Politiet setter ikke i flymodus som rutine. De kan plugge den i laderen å følge med på hvem som tar kontakt osv. Alltid ha på skjult innhold så ingenting vises på låseskjerm. Fått tilbake tlf som hadde fått mld av kompis mens den var der å de spurte hvem den personen var i avhør i ettertid. Om du har sensitivt innhold på tlf så spis simkort å knus tlf hvis du rekker
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av omnipresent Vis innlegg
Politiet setter ikke i flymodus som rutine. De kan plugge den i laderen å følge med på hvem som tar kontakt osv. Alltid ha på skjult innhold så ingenting vises på låseskjerm. Fått tilbake tlf som hadde fått mld av kompis mens den var der å de spurte hvem den personen var i avhør i ettertid. Om du har sensitivt innhold på tlf så spis simkort å knus tlf hvis du rekker
Vis hele sitatet...
Takk for tips, skal huske dette og gjøre det med det samme jeg får den tilbake. Skulle gjerne knust telefon, men når det var bestemt at den skulle bli tatt inn til de, hadde de allerede tatt den i fra meg.

Sitat av SDRLx3 Vis innlegg
I tillegg virker det som om du har begrenset med kunnskaper slik at du ikke besitter verken IP eller mac adressen til enheten din.. Tror dette er en tapt sak
Vis hele sitatet...
Ja, Du har helt rett. Vet hva IP adresse er (vet ikke hvordan jeg finner den), men IPv4 er helt nytt for meg. Hadde en følelse på det.

Jaja, verdt forsøket i alle fall.
Sist endret av Freakywomen; 2. januar 2017 kl. 06:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Freakywomen Vis innlegg
Takk for tips, skal huske dette og gjøre det med det samme jeg får den tilbake. Skulle gjerne knust telefon, men når det var bestemt at den skulle bli tatt inn til de, hadde de allerede tatt den i fra meg.
Vis hele sitatet...
Om du er bekymret for at de sitter å ser på hvem som kontakter deg så kan du hvertfall sperre simkortet/nummeret ditt.

Men de kommer ikke inn på telefonen (om du ikke har 1234 som låsekode) og de kan heller ikke dømme deg til å åpne den.

Det var en sak opp for retten hvor politiet ønsket å tvinge en mann til å åpne telefonen med fingeravtrykk men dette ble ansett som ulovlig av høyesterett.
https://www.nrk.no/rogaland/politiet...nen-1.13121331

Det ligger ett lovforslag på trappene som skal gjøre det mulig å åpne mobiler med tvang, men dette er nok ett stykke frem i tid så du har nok ingenting å bekymre deg over.
De har også min iphone siden midten av desember... De sa at jeg får den tilbake når de har åpnet den, noe jeg tviler på de får gjort. Skal også nevnes at det er et relativt lite sted. Er ikke sikker om politiet er klare over at de ikke får åpna den på den måten de tror de skal gjøre det siden krypteringen på Apple sine telefoner er trygg nok. Telefonen er slått av eller på flymodus. Vurderer å bestille nytt simkort med samme nummer hvis det tar altfor mye tid. Ellers er jeg ikke bekymret for telefonen sin del da den er 'bricked' hvis den er i besittelse av noen som ikke kan pinkoden eller ikke kan 'brute-force' den manuelt på x antall ganger eller ikke kan passordet til itunes brukeren. Det jeg gjorde var å fjerne den fra itunes men var unødvendig da den ikke hadde tilgang til internett.
Det jeg tror er grunnen for at de har den over til januar 2017 er for å ikke få oppklaringsprosenten til å gå ned i 2016, Kan dette stemme?
Grunnen at de tok telefonen er at de mistenker meg for røyking av marihuana og marihuana relatert aktivitet. No shit. Men de markerte kun på tingene mine, ikke meg fysisk, så det skal lite til for at dem tar telefonen. Jeg skrev heller ikke under på noe som gjelder beslagleggelse av telefon.
Dumt å bo på et lite sted sånn sett.
freakywomen
Freakywomen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Om du er bekymret for at de sitter å ser på hvem som kontakter deg så kan du hvertfall sperre simkortet/nummeret ditt.

Men de kommer ikke inn på telefonen (om du ikke har 1234 som låsekode) og de kan heller ikke dømme deg til å åpne den.
Vis hele sitatet...
Tusen takk! Hvorfor tenkte ikke jeg på det? Neida, har en litt bedre kode enn det!