Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 635
Hei, har akkurat investert i en QNET 3m 'High Speed HDMI Cable with Ethernet'
Har en liten stund hatt pc'n stående halveis ute på gulvet for at kabelen skulle rekke frem fra TV'n. Da jeg koblet opp gamle kabelen til pc'n dukker sjermbildet opp med en gang og alt fungerer som det skal.
Men da med denne nye kabelen skjer det absolutt null og niks, ikke så mye som en 'maskinvare koblet opp "pling"' lyd fra pc'n.

Kjøpte også en HDMI skjøtkobling og en 2x HDMI adapter som jeg kunne plugge i den ene ingangen jeg har på pc'n "Så jeg skulle slippe og koble fra pc sjermen for og se på TV.

Men som sagt, ingenting skjer når jeg plugger i nye HDMI kabelen. Tittet litt på pakka og prøvde søke litt på goggle for og se om det var sånn at det bare kan brukes på TV utstyr uten at det stod spesifikt noe sted.

Den 2x QNET HDMI adapteren jeg kjøpte til pc'n skjer det heller pent lite med når jeg plugger gamle kabelen 'som fungerer' og HDMI kabelen fra pc'n inn.
(Rettelse, jeg får opp sjermbildet på TV'n og det fungerer som det skal når jeg plugger kabelen inn i hdmi adapteren.

Er det bare dårlig reklamert at det ustyret jeg kjøpte BARE kan brukes på TV-relatert hardware?

Sjeldent jeg forstår null og niks, men dette er tydeligvis en av de gylne øyeblikkene :3
Er litt forskjellig fra pc til pc men omtrent nede i venstre hjørne ved siden av ctrl knappen skal du ha en knapp som det står FN på. Hold inn den samtidig som du holder inne F5.

Om ikke det funker så er det mulig at det ikke er F5 men F4 eller F6, se etter ett tv symbol (om det er symboler på knappene dine).

Burde funke =)
Trådstarter
2 0
Sitat av Pandabjørn Vis innlegg
Er litt forskjellig fra pc til pc men omtrent nede i venstre hjørne ved siden av ctrl knappen skal du ha en knapp som det står FN på. Hold inn den samtidig som du holder inne F5.

Om ikke det funker så er det mulig at det ikke er F5 men F4 eller F6, se etter ett tv symbol (om det er symboler på knappene dine).

Burde funke =)
Vis hele sitatet...
Jeg vet hvilken knapp du prater om men dette er en stasjonær pc, ikke laptop. Skulle informert om det. My bad.