Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 592
Skal starte med reselling.. Og da tenkte jeg og starte i mange deler av Europa.. Bare for og prøve og selge mye :P .. Men så lurte jeg på hvordan jeg fikk byttet til en Engelsk side om en Engelsk kom inn, En Dansk om en Dansk kom in eller en Norsk side om en Norsk kom inn.. Sånn som One.com har :P

Noen som har koden?
Det er ikke en spesiel kode.

Lag en fil for vært språk, inkluder den ønskede filen.

for å definere, har du sånn:

Kode

<?php
DEFINE('HI', 'hei'); // Denne endrer du for vært språk

echo HI; // For å vise HI
?>
Det kommer helt an på hvilken publiseringsløsning du skal bruke på websiden din.
Trådstarter
forsiden tenker jeg blir php.. :P Det samme blir vel resten ;P
Det er greit, men hvilken publiseringsløsning skal du bruke?
Trådstarter
Vetkje.. :P
For å si det sånn: lag deg en side først tror ikke du skal lage den fra grunnen av. Bruk f.eks Wordpress. Den har ferdige plugins for sånt.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Ser du etter noe for å finne ut hvilket land den besøkende kommer fra "med en gang" eller bare muligheten til å ha forskjellige språk (type: trykk på ditt flagg)

Er sistnevnte tilfelle så er vel XML dokumenter med alt av tekst et alternativ? (med PHP som parser XMLen å legger inn variabler?)
Du kan bruke et IP-detect script som finner IP og landet til personen og deretter redirecter til Dittdomene.com/no for norske og dittdomene.com/en for engelske. Husker jeg fant et slikt script for en stund siden, skal se om jeg kan finne det igjen.
Nettleseren sender med hvilket språk brukeren foretrekker i HTTP-headerene, så det er ingen vits å bruke IP-adressen til sånt.

http://www.thefutureoftheweb.com/blo...anguage-header viser mekanismen, men koden er ikke noe magisk du kan lime rett inn og så funker den, du må selv integrere den i oppbygningen av siden.