Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2337
La meg starte med å si at jeg er helt grønn på dette området. Jeg flytter inn i et hus fordelt på to etasjer, 2 personer i øverste og 3 personer i nederste. Begge etasjene er over bakken. Jeg har en 100/100 fiberlinje, og lurer på hvilken ordning jeg bør kjøre for trådløst nett. Er det stor forskjell på ulike rutere? Trenger jeg en forsterker for å ha godt nok signal nede? Kan jeg dele linja i 2 på en ruter, slik at leietakerne mine kan ha kontroll på sin egen linje, eller trenger jeg en duppeditt for det? Alle innspill settes pris på.
Tja hva skal jeg si, hvor langt er ett tau?

Det du må fortelle oss er jo om dette huset er stort som ett slott og har titanvegger eller hva?
Hva med kabel, er dette ett alternativ?
Hvis ikke så har du jo AP som overlapper hverandre (random link):
http://www.dummies.com/programming/n...ss-points-aps/
Begge etasjene er ca 60 kvm. Kabel er ikke et alternativ.
Men hva slags vegger er det da og hvor tykke er de?
Leietakerene bør tegne seg ett eget abonnemet. Da slipper en å være ansvarlig for andres nettbruk pluss at det er det enkleste. Så lenge en tegner abonnement er oppkobling/montering gratis mot at en velger basis pakken for ett år (er det i alle fall her)