Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 947
Heisann.

Nå er tida inne for å skrote min sju år gamle Lenovo 3000. Utfordringa mi er å finne fram i jungelen av laptoper, og trenger derfor hjelp av dere datakyndige freaks til å gi meg noen anbefalinger. Den vil bli brukt til følgende:

- Skolearbeid

- Musikk

- Surfing og film (Netflix, youtube osv)

Det er nok ikke kraftige saken jeg trenger, men jeg vil gjerne ha en med godt lydkort som gir meg en god opplevelse når jeg lytter til Pink Floyd på FLAC i WinAmp. Budsjettet er på opptil ca 8000.
Tenker kanskje det beste er en lett ultraportabel?
Kanskje med fokus på godt tastatur og batterilevetid?
Hvor stor skjerm?
Mr.Bango's Avatar
Trådstarter
Vekt er ikke det viktigste, da skolearbeidet i hovedsak vil bli utført hjemmefra. Men godt tastatur er en klar fordel. Angående skjermstørrelse, så er en 15,6 å foretrekke.
Sitat av Mr.Bango Vis innlegg
Vekt er ikke det viktigste, da skolearbeidet i hovedsak vil bli utført hjemmefra. Men godt tastatur er en klar fordel. Angående skjermstørrelse, så er en 15,6 å foretrekke.
Vis hele sitatet...
Bakgrunnsbelyst tastatur?

Windows operativsystem?
Mr.Bango's Avatar
Trådstarter
Bakgrunnsbelyst tastatur ikke nødvendig, og angående operativsystem har jeg ingen preferanser, da jeg er lite bevandra i utvalget.
Hiver ut et forslag med god lyd og godt tastatur: Lenovo IdeaPad Y510p

On the plus side, the notebook features a non-glare Full HD display with exceptional brightness. We also like the backlit keyboard, the upgradability, and the good sound system. All things considered, the IdeaPad Y510p is an interesting and recommendable multi-purpose notebook.
Vis hele sitatet...
Kilde: notebookcheck.net: Review Lenovo IdeaPad Y510p Notebook

Sound quality is good, too. The JBL-branded speakers produced crisp top-end vocals and a nice, weighty feel to bass and percussive sounds. The volume doesn’t reach ear-splitting levels, but it’s plenty for casual gaming and movie-viewing.
Vis hele sitatet...
Kilde: pcpro.co.uk: Lenovo IdeaPad Y510p review

Display, sound, and keyboard are all well made.
Vis hele sitatet...
Kilde: pcmag.com

Jeg ser denne maskinen finnes på både elkjøp og lefdal, ring de i området ditt og hør om de har den inne på utstilling, så kan du prøve den ut selv før du kjøper.
Mr.Bango's Avatar
Trådstarter
Hjertelig takk for anbefaling, Turbolego. Ser ut som denne har det jeg trenger og vel så det. Skal følge din oppfordring og teste den ut på forhånd, om mulig. Takk så mye!
Til ditt bruk trenger du ikke så kraftig pc. Hva med å heller legge litt penger i en usb dac også? Så får du virkelig god lyd.

Her får du mye maskin for pengene. Husk å legge til windows og eventuelt oppsett av maskin. :
http://www.multicom.no/Xishan-W550S-...0561/p10627142

Dette er en bra og kompakt dac.
http://www.soundgarden.no/stereo/d-a...-dac-sort.html
Maskinen har ledig mSATA slot slik at du sette inn mSATA SSD for å få lynrask oppstart og åpning av programmer.

Denne feks.
http://www.multicom.no/SSD-X110-64GB...t-p/c/p6243220

Så med denne disken, win 8, usb dac og oppsett av maskin havner det på 7890.