Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 873
Til AtXbYeA:
Jeg er en svett, feit gamer som bor hos mamma og pappa, er 45 år gammel.
Får ikke trekke kabel gjennom huset.

Spøk til side.
Jeg har to aksesspunkter i huset, og planlegger å utvide til fire. Men problemet er bare at med nåværende oppsett (Begge er selvfølgelig satt opp helt likt, ingen tvil om det.), kan jeg sitte 2 meter unna et AP, mens laptopen min likevel velger å koble seg til den som er lengst unna. Går jeg til den andre AP-en, holder den fortsatt på den. Kobler jeg fra nettet, og til igjen, kobler den seg til den som er lengst borte.....

Finner ingen fornuftig forklaring på dette her jeg... Noen som har en fornuftig forklaring, bortsett fra å linke til AtX sin signatur?
Du sier intet om hvor stor avstanden er.
Det kan tenkes at nærmeste aksesspunkt oppfattes som å ha høyere belastning/støy og derfor velges ett annet
som oppfattes å ha mindre belastning.
En slik løsning sikrer at belastningen blir godt fordelt hvis det er mange laptoper som søker en forbindelse.og flere aksesspunkter foreligger.
Ett kjent problem er at mange laptoper søker tilgang til ett aksesspunkt og kapasiteten på overføring synker merkbart.
2 meter er ikke mye avstand og hvis du får en god forbindelse til ett annet aksesspunkt så er det ikke noe problem.
Prøv med ett party og be folk ta med laptop og se hva som skjer da.
Å, avstand mellom AP-ene glemte jeg..
Det er ca 40 meter
Støy tenkte jeg ikke på, og det kan stemme godt, da den ene AP-en ligger vegg-til-vegg med naboens WLAN. (Tilfeldig.)
Tilkoblingsprioritet finner du i Network and Sharing Center, Manage Wireless Networks, velg nettverk og "Move Down" på lista.
Man kan også høyreklikke de og velge Properties, der man kan:
-Connect automatically when this network is in range.
-Connect to a more preferred network if availible. (Vil tro du har kommet borti denne, samt ha 40-meteren høyest på prioritetslista di.
-+flere sjekkbokser og konfigurasjoner osv...

Lykke til.