Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1807
Husker ikke hva det het men sånn standard bilkontroll de har der de står bare tilfeldig på veien å hånker inn biler. De tar jo alkholtest og sjekker førerkortet det vet jeg, men er det blitt sånn idag at de nå også som nesten standard tar Spyttprøve på alle også?
Tror først og fremst de sjekker promille, med mindre det er mistanke om noe annet
Ta en pust i bakken
Anderssonfugl93's Avatar
Tror ikke at det er standard, men kan jo tenke meg at det skjer av og til. Kommer litt an på hva snuten har på agendaen. Spørs litt hvor du bor også, hvis det er by, litt større sjans tror jeg enn hvis du bor på bygda. Bare en antagelse fra min side. Men har hørt at mat, sitronvann, hydrogenperoksid, tygge en trankappsel, tyggegummi, eller en solid tannpuss kan hindre deg i å teste positivt på spyttprøvetesten. Vet ikke hvilken av disse metodene som er best, (eller om noen av dem funker 100%) men det er for det meste det jeg har hørt av andre stonere, så dette er ingen garanti selvfølgelig
Legg merke til at begge svarene over starter med ordet tror.
Siden det er 140 000 som kjører ruset ifølge de selv og det tallet var meget høyt , så bestemte de at alle som blir vinket inn skal faktisk spytte. Det tar fort 8-11minutter og vente på svar. . så jeg personlig tror ikke alle blir testet b

[quote=Krølleløffe;3885992]Siden det er 140 000 som kjører ruset ifølge de selv og det tallet var meget høyt , så bestemte de at alle som blir vinket inn skal faktisk spytte i 2024.. Det tar fort 8-11minutter og vente på svar. . så jeg personlig tror ikke alle blir testet , men har man historie og sånne ting er der nok verreb[. /QUOTE]
Sist endret av Krølleløffe; 4 uker siden kl. 05:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg leste i en av de spyttprøve tråder her at region vest eller sør skulle gjøre det som standard pga mye ruskjøring. Jeg finner ikke linken desverre.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Jeg leste i en av de spyttprøve tråder her at region vest eller sør skulle gjøre det som standard pga mye ruskjøring. Jeg finner ikke linken desverre.
Vis hele sitatet...
Husker ikke hvilken avis jeg leste, men dette skal vistnok bli vanlig protokol, rusprøver uansett type trafikkontrol.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Husker ikke hvilken avis jeg leste, men dette skal vistnok bli vanlig protokol, rusprøver uansett type trafikkontrol.
Vis hele sitatet...
Kjipt men logisk/lurt
Ja enig slik at man fjerner ruskjørere fra veien, men veien dit er da brolagt på at uskyldige blir dømt tilogmed før de har gjort noe galt, faktisk dømt før man eventuelt tenker på saken så er du plutselig skyldig uten noe sak eller mulighet til å forklare deg.
Men det blir en helt egen tråd, sorry
Sist endret av Eyeamare; 4 uker siden kl. 09:44.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
Ja enig slik at man fjerner ruskjørere fra veien, men veien dit er da brolagt på at uskyldige blir dømt tilogmed før de har gjort noe galt, faktisk dømt før man eventuelt tenker på saken så er du plutselig skyldig uten noe sak eller mulighet til å forklare deg.
Men det blir en helt egen tråd, sorry
Vis hele sitatet...
Ja vi cannabis snortere kommer dårlig ut av det. Får håpe de finner opp en bedre maskin eller fikser de reglene.
Sist endret av Astro Man; 4 uker siden kl. 09:46.
Sitat av Henderdet Vis innlegg
Husker ikke hva det het men sånn standard bilkontroll de har der de står bare tilfeldig på veien å hånker inn biler. De tar jo alkholtest og sjekker førerkortet det vet jeg, men er det blitt sånn idag at de nå også som nesten standard tar Spyttprøve på alle også?
Vis hele sitatet...
Sist jeg ble stoppet i rutinekontroll var på Ringdal mellom Larvik og Sandefjord, da gnei politibetjenten en pinne rundt i kjeften på meg. Det var litt ekkelt. Tror de testa nytt utstyr, husker ikke om jeg måtte blåse også.
Sist endret av ketoDaddy; 4 uker siden kl. 10:17.
Kan iallefall si at er man en "kjenning" for politi pga rus tidligere så er det alltid spytting i denne bygda iallefall.
Jeg og flere andre x narkomane blir stadig vekk stoppet i "rutinekontroller" om en politibil kommer bak og kjenner igjen bilen / leser skiltet og ser hvem det er. Kjerringa er blitt stoppet flere ganger i min bil da de har trodd det er meg og skulle tatt en spytt prøve.
Ett par stykker som er i noe slags sak mot politiet i bygda pga trakassering men de kommer vel ingen vei med det.

Kolleger som har blitt stoppet i promillekontroll har aldri måttet spytte. Så vet ikke om det er litt hipp som happ eller de ser ann tid / folkene de stopper ?
De trenger hvertfall ikke mistanke for å kjøre spyttprøve , det holder at du er stoppet for kontroll.

Så de kan teste deg om det er rutine eller ei .

§ 22 a.Politiets testing av ruspåvirkning
Politiet kan ta alkotest (foreløpig blåseprøve) og foreløpig test av om motorvognfører er påvirket av annet berusende eller bedøvende middel når:

1. det er grunn til å tro at han har overtrådt bestemmelsene i § 22 eller § 22 b,
2. det er grunn til å tro at han har overtrådt andre bestemmelser som er gitt i eller i medhold av denne lov, og departementet har bestemt at overtredelsen kan ha slik virkning,
3. han med eller uten egen skyld er innblandet i trafikkuhell, eller
4. han er blitt stanset i trafikkontroll.


Så de som jatter om at spyttprøve ble tatt uten konkrete mistanker, vel det trenger de ikke heller
Sist endret av gekko4u; 4 uker siden kl. 00:15.