Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 5119
Hei!
Min første post her.

Har pga nervesmerter fått utskrevet både Lyrica og Nobligan Retard. Putter i meg typ 750mg Lyrica og 500mg Nobligan depot (samme virkestoff som Tramadol) daglig. Blir definitivt på trynet av det, men målet er smertelindring heller enn rus. Legen er ikke tilgjengelig de nærmeste ukene, så jeg slenger ut spørsmålet her:

Er det noen som har erfaring med å kombinere disse legemiddelene? Tenker først og fremst på kramper. Si at jeg går noen mnd på nevnte dosering.. jeg vet at Lyrica blir et helvete å seponere, men hva med Nobligan som er depot? Ser lite frem til dette, men TøffeTom sin tråd skremmer vettet av meg når det kommer til opioider.
Tramadol blir bare en lek i forhold til Lyrica. Ble du skremt av Tøffetom sin tråd? Gled deg til du skal av Lyrica.
Har gått av Lyrica tidligere og vet hvilket helvete som venter meg. Måtte starte opp igjen pga smerter. Vanskelig å se for meg at jeg kommer til å oppleve noe verre i livet enn å gå av Lyrica.. Har diu vært på samme eventyret og seponert Lyrica, Mexxy?
Tramadol er nok et av de enklere opiodene å hekte seg av. Har seponert Nobligan flere ganger uten noen store problemer.
Takk for svar Sluzzz! Regner med at seponering av Nobligan går sin gang uten nevneverdige problemer. Det som bekymrer meg er komboen med Nobligan og Lyrica. Blir jo helt på trynet av det, selv om jeg har gått på Lyrica i flere mnd. Får tidvis rykninger i armer og ben.. er derfor bekymret for kramper. Vet at Nobligan/Tramadol ved doser over 400mg gir fare for kramper, men jeg trenger altså 500mg + 750mg Lyrica for tilstrekkelig smertelindring - en kombo og dose jeg har brukt et år på å finne. Lite begeistret for å bytte Nobligan med et sterkere preparat. Noen som har erfaring med kramper på disse medikamentene??
For å si det enkelt og greit... Ja, Lyrica er noe nydelige greier for vise mennesker, andre mener det betyr lite...

Anyways, går man på høy dose over lenger tid så er lyrica greit nok et helvete uten sidelige .... MEN det er faen meg bare bullshit...


Det er noe som heter røyk... Altså jeg snakker kvalitet røyk... fuck seponeringsproblemer......... Ferdig snakket. Nå er ikke jeg en kvalifisert helsepersonell som kan uttale meg om hva som skal gjøres med lyrica abstinsenenser, men av egen erfaring.... Fyring av kvalitet....Norsk Amster kvalitet.... av tobakk.. DEt er faen meg psykisk og fysisk umulig og få abstinsinser av en dritt.

Nå snakker jeg ikke om å bli nerd stoner, men bare røyke litt godt i 1 måned, enkelt og greit... fyrings abstinster er bare kos... er bare og ta 10 smurfer over ti dager så er saken biff... Null narkis / pille avhenginghetsproblem.

Noen kan som vil diskutere ?
Sist endret av Valadar; 17. februar 2016 kl. 02:14.
TS: Lyrica forsterker virkningen av tramadol så du kan kanskje gå ned på doseringer, så slipper du unna litt billigere.

Skjønner ikke helt hva du mener Patricia, kanskje du kan oppklare når du våkner hehe
Prøver å tolke det, sier du at 10 smurfer (blåvalium?) over 10 dager maskerer lyrica abstinenser? God cannabis også? Fyringsabstinenser er ingenting, ihvertfall for meg. Undervurderer ikke andres problemer med det altså, bare så det er sagt! Alt er individuelt.

IallVerden, hvorfor så høy dose når du blir helt på trynet ?? Jeg er ingen smertespesialist, nevrolog eller lege men det er jo rusdoser du går på. Hadde du hatt toleranse og trappet opp etterhvert så hadde jeg skjønt dosering, men når du selv sier at du blir helt på trynet rusa så er det noe som skurrer... Hvilken diagnose har du? Og hvorfor ikke gå over på f.eks norspan eller andre depot plaster? Andre depot medisiner som oxycontin/dolcontin? Hvis en følger anbefalinger og ikke tar mer enn en skal, samarbeider med lege om nedtrapping så er ikke det noe problem. Hva med lave doser lyrica og oksykodon depot? Forsterker hverandre utrolig bra, så da går det an å holde lav dosering Også er det helt kanon medisiner..
Hvilke preparater har du prøvd? Hvordan er smerten? Prøvd cannabis?


Jeg går selv på lyrica, dog i lave doser og er redd for abstinensene om jeg skulle gått tom av en eller annen grunn, har vært igjennom benzo og opiat abstinenser hvor jeg har grått, spydd og driti om en annen så jeg vet hvor jævlig det kan være. Men lyrica har jeg nettop begynt på, og det har fungert bedre enn all annen medisin jeg har prøvd(for min sykdom), så veldig glad for at jeg endelig har funnet noe som fungerer. Kan forresten meddele at lyrica (75mg x3) tar benzo abstinenser, ihvertfall for meg, så det er en gledelig nyhet

Kan noen dele lyrica erfaringer og sammenligne seponering(problemer/abstinenser) med f.eks benzo?

Beklager rotete innlegg.. Ha en fin dag alle sammen
Sist endret av monoxide; 17. februar 2016 kl. 08:47.
Jeg gikk på lyrica i to år. Medisinske doser, 150x2. Brukte også benzo fra lege i perioder. Har aldri hatt noen problemer med å slutte på benzo men har heller aldri gått på store doser. Meste er 20 mg daglig i et par mnd i strekk. Sluttet på dagen og kastet opp et par ganger så var alt ok

Lyrica derimot.. har ikke ord. Verste shit'en jeg noen gang har vært borti. Jeg hadde et sånt enormt sug i nesten 6 mnd etter at jeg sluttet at jeg holdt på å bli klin hakke sprø. Fikk etter en stund sobril for å dempe abstinensene men tok minst mulig siden det i teorien bare ville minne kroppen om lyrica. Jeg har alltid sett på meg selv som en sterk person som klarer å slutte med hva som helst bare jeg vil men etter å ha gått gjennom lyrica-helvete så har jeg ingen problemer med å forstå de som ikke kommer seg ut av rushelvetet.
Og jeg gikk ikke på store doser en gang.

Jeg ristet konstant (!) i ukesvis, grein, spydde mange ganger for dagen, følte at jeg hadde tidenes influensa og tenkte på lyrica døgnet rundt. Psyken var helt på tur, konstant angst, totalt nervevrak og kroppen var så urolig at jeg hadde ikke sjans til å verken sitte stille, ligge eller sove. Det eneste som stod i hodet på meg var å ta mer lyrica og jeg slet som en bjørn hvert eneste sekund for å la være. Eneste grunnen til at jeg klarte å komme meg gjennom det var at jeg var 100% overbevist om at hvis jeg begynte på an igjen så ville jeg aldri, aldri slutte. De første månedene var det bare sånn at jeg måtte si til meg selv "hold ut en time til, hvis det er like ille da så skal du få ta en lyrica for å få slutt på dette helvetet" og når det hadde gått en time så sa jeg "ok, jeg har klart en time, jeg prøver en time til".
Verste var at det tok aldri slutt. 6 første mnd var helt sjuke, deretter begynte det å avta. Kunne etter hvert avreagere litt med trening men det kom flashbacks hele tiden. Første året etter jeg sluttet fikk jeg alle symptomene på abstinenser tilbake hvis jeg drakk alkohol. Det gikk heldigvis over.

Nå skal det sies at jeg ikke trappet ned over tid, jeg ble tvangstrappet ned i løpet av en uke på sykehus. Hadde kanskje gått bedre hvis nedtrappingen hadde gått over mye lenger tid så hvis jeg skal gi et råd er det å bruke så lang tid som overhodet mulig på nedtrapping.