Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1944
Hei!

Jeg er 24år og fyler ikke 25 før om 10 lange måneder.

Har hatt rusproblemer siden jeg var 16, driver med sprøyter, og har et ganske heftig rusmisbruk. 4 overdoser siden januar/februar i år. Kunne ramset og skrevet opp laangt mye mer, men jeg vet jeg fyller kriteriene for og kunne komme inn i LAR slik jeg få subutex..

Hver gang jeg kjøper inn endel subtex 8mg (1-15stk), så forsvinner dopsjuken med engang jeg tar en 8mg subutex. Blir ikke ruset grunnet toleransen, men jeg blir frisk, og jeg får ikke lyst til å ta de "daglige" rivotrilene mine (som variere mellom 4 og 8mg).
Alt i alt er det et stort blandingsmisbruk.

Har vært i behandling 2 gange, og fullføte første behandlingsplass på 2 måneder - men jeg røyket tjall konstant der inne.
Behandlingsplass 2 ble jeg kastet ut etter 2 måneder pga bruk av benzo og injisering av opiater.

Vil og legge til at min gamle fastlege ga meg uendlige mengder Oxycontin. Var oppi 40mg morgen - 40mg kveld og 20mg oxynorm ved behov. Så 200mg dagen. DET var starten på opiat/dopHELVETE.

Kan jeg få avslag fra LAR grunnet jeg er 24år, å ikke 25? Om det er tilfellet, så er det latterlig og heelt på trynet
https://www.regjeringen.no/no/aktuel...assi/id588910/

Ser ut som aldersgrensen ble fjernet i 2010, så per dags dato er kriteriene kun basert på fag, ikke alder. Når rusmisbruket har vart såpass lenge og er omfattende vil jeg tro man har gode muligheter til å komme inn.

Ønsker deg masse lykke til!
Sist endret av inabsentia; 8. november 2015 kl. 21:28.
Takk for god informasjon og kjapt svar!

Vet du/noen om det tar lang tid fra søknaden er sendt til den evt blir innvilget?
"Det er spesialisthelsetjenesten som vurderer om pasienten har rett til LAR, og om pasienten eventuelt skal få tilbud om LAR selv om vedkommende ikke er rettighetspasient. Pasienten har rett til å bli vurdert innen 30 virkedager. Retten til LAR er sterkere jo mer alvorlig tilstanden til pasienten er og jo mer det haster med behandling. Dette innebærer at spesialisthelsetjenesten prioriterer å gi LAR til dem som har størst behov for dette først."

Copy/paste-metoden er her flittig brukt

Kilde

Ventelistene kommer vel i tillegg, i snitt er disse på 75 dager. I denne perioden er det mulig å få visse medikamenter fra fastlege i påvente av oppstart.
Sist endret av inabsentia; 8. november 2015 kl. 22:11.