Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2573
Halla!

Jeg har brukt alt mellom himmel og jord, med og uten kanyle, men siste året har jeg fått ting på gli. Grunnet Subutex/Subuxone.. Jeg holder på å trappe ned (var på 8mg/dag for 3 uker siden og er nå på 4mg/dag - muligens litt for fort?) på dette opiathelvette.

Jeg var så heldig forleden at jeg fant en pakke med 4stk Norspan-plaster med 5 mikrog/time, og så at det var Buprenorfin som var virkestoff der også. Passet meg utmerket, for jeg tenker slik:

---> 1 plaster varer i en uke, og er umulig å sprekke da jeg ikke kan bruke samme gamle unnskyldning hver gang jeg har en dritt dag; "Bare litt til", så iløpet av dagen er Subutexen evt. subuxone lappen oppbrukt.. Er ikke Norspan plaster et fint substitutt for subutex? Selv om dosen er litt lav (?).

Anyways, poenget er at på desse plasterene så står det utløpsdato 10/2009. Vet at produsenten ikke kan si eller garantere noe om plasterene fungerer. Pakken med plaster har vært oppbevart skikkelig i et skap (i orginal pakning selvfølgelig) siden innkjøp. De ser helt fine ut, limen er skikkelig, og alt ser nytt ut.

Meen jeg lurer på om det kan være stort effekttap, evt ingen effekt lenger, selvom de gikk ut på dato for lenge siden.

Tar imot alt av tips/råd angående nedtrapping, og lurer på om noen har peiling på hvor det er dette med utgått Norspan-plaster. Tar imot ALT av tips og råd!
På forhånd, tusen hjertelig for raske svar

EDIT: Er ikke i LAR, men han kjøpt - å selvfølgelig samt brukt subutex for lenge.. Så om Norspan-plasterene fungerer på nedtrapping (værste fall bare tar vekk abstinenser) selvom de gikk ut for noen år siden på dato - så blir jeg sykt glad. Vekser ikke på trær de plasterene her for og si det slik..
Sist endret av rullgardin; 15. mai 2015 kl. 10:53.
Hei!

Siden det hadde utløpsdato for hele 6 år siden, så vil jeg anta at effekten er minimal. Selv om det er godt bevart.

Men når det gjelder abstinenser: hvorfor får du ikke angstdempende av legen? Jeg ville spurt legen om å få medisin mot abstinensene, med begrunnelse at de er såpass plagsomme.
Faen.. Håper vertfall de hjelper å abstinensene. Legen min er en tosk, han kuttet alle b prep (og det ene A-prep) jeg hadde når han fikk et "anonymt" tips om at jeg bruer narkotika. Gir meg ikke vallergan lenger engang, så skal bytte ASAP. Blir legejournalen sendt til neste lege, så han ser alt den forrige legen har skrevet om meg?
Ang. abstinenser så har jeg Nozinan 5mg, men har aldri prøvd dem, så vet ikke hvordan de er mot opiat abstinenser?
Om du bytter fra lege A til lege B, så vil ikke B vite hva A har gjort eller ikke gjort. Med mindre du sender legejournalene fra lege A til lege B.

Jeg har brukt Nozinan mot angst, sterk angst. Det som skjer er at du blir utrolig trett, men du blir avslappet. Angsten forsvinner. Men er litt usikker på hvordan det er å kombi det med A-prep?
Men siden du har fått det av legen, så vil jeg anta at det er greit. 5mg er dessuten den laveste styrken man har av Nozinan.