Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3588
Heisann

Lurer litt på om det er noen som vet om en løsning her.

Jeg har mistet førerkort klasse B to ganger. Først i 2011 etter å ha hatt det i fem år. Var høy på hasj og kjørte altfor fort. Det gikk ett år og kunne søke til fylkeslegen om en prøvetid. Det gikk igjennom, men mistet det to måneder pga hasj og for høy hastighet en gang til. Dvs høst 2012.

Snakket litt med fastlegen som sa at eneste løsning er å ta urinprøver i ett halvt år og søke på nytt. Det gjorde jeg, men da legen sa at vi tar ett halvt år til med urinprøver til så ble jeg demotivert og fyrte opp.

Det jeg lurer på om er:

Hvis man ikke fyller helsekravene, kan man vente i noen år og ta lappen på nytt uten å blande inn helsevesenet?

Har vært mye i kontakt med spesialister de siste årene og føler meg ferdig som pasient.
Nei, du må fremdeles søke om tillatelse til å ta førerkort på nytt etter å ha få det inndratt.
Lei situasjon og jeg føler med deg. Samtidig er jeg nødt til å oppfordre til skjerping - men er det noen som er sårt klar over dette så er det nok deg.

Når utgikk sperretid ved siste beslag? Hvor lang sperretid? Har du søkt om mulighet for å ta lappen på nytt?
Sist endret av EazyA; 2. juli 2014 kl. 00:18.
Jeg har ingen gode svar til deg, desverre.

Men jeg har et spørsmål! Jeg mistet lappen pga jeg var stein, samt jeg hadde 500g cannabis i reservehjul-brønnen. Har ikke hørt noe fra politiet siden jeg var på glattcellen etter hendelsen, og jeg lurer på hvilken straff du tror jeg får?
Og, må jeg ta pisseprøver når jeg får lappen tilbake(?!), eller nå i mellomtiden?
Rullgardin: jeg tror nei. Ikke skyt meg om jeg tar feil. Så lenge du ikke blir tatt for røyking eller bruk av annet dop i perioden vil søknaden din om tilbakelevering av førerkort høyst sannsynlig bli innvilget når sperrefrist er utgått.

Sånn var det hvertfall for meg, men da var det litt alko og et par andre ting på blodprøve i tillegg til thc. Mulig det er anderledes her...men tviler
Trådstarter
3 0
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Jeg har ingen gode svar til deg, desverre.

Men jeg har et spørsmål! Jeg mistet lappen pga jeg var stein, samt jeg hadde 500g cannabis i reservehjul-brønnen. Har ikke hørt noe fra politiet siden jeg var på glattcellen etter hendelsen, og jeg lurer på hvilken straff du tror jeg får?
Og, må jeg ta pisseprøver når jeg får lappen tilbake(?!), eller nå i mellomtiden?
Vis hele sitatet...

I min prøveperiode måtte jeg ta urinprøver ja. Husker ikke helt hvor lenge det skulle vare, mulig ett sted mellom 3-6 måneder
De tok blodprøve, men ikke urin. De finner vell det de leter etter i blodet regner jeg med.

Med andre ord, om jeg blir tatt for røyking e.l nå i mellomtiden (vil tippe 2år?) når jeg ikke har lappen, så må jeg slenge frem luren og pisse jeg og? Eller gjelder det bare om jeg blir tatt i og kjøre bil i påvirket tilstand nå mens jeg ikke har lappen? Sorry om det er teite spørsmål, men jeg er helt grønn på dette området!

Ikke meningen og kuppe tråden din TS! Peace

Sitat av Sullaa Vis innlegg
I min prøveperiode måtte jeg ta urinprøver ja. Husker ikke helt hvor lenge det skulle vare, mulig ett sted mellom 3-6 måneder
Vis hele sitatet...
Faen.. Da er det vell bare og pakke ned røyken for og være sikker ... Prioriterer heller lappen enn tjall, heldigvis
Sist endret av rullgardin; 2. juli 2014 kl. 00:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor måtte ikke jeg ta pisseprøver? Fordi jeg hadde drukket og tatt andre ting i tillegg..? Virker ulogisk. Mulig jeg misforståe et eller annet i forhold til prøvetid og inndraging av førerkort?
Jeg hadde mye rart i blodet mitt jeg og, men siden jeg ikke har hørt noe på snart 2 måneder så er jo det litt rart å?
Muligens dem ser ann personen mtp på pisseprøver! Hehe
[quote=rullgardin;3139646]
Faen.. Da er det vell bare og pakke ned røyken for og være

Edit: lok.

Alltid greit og ikke kjøre rusa.
Sist endret av SinHazzard; 2. juli 2014 kl. 00:59.
[quote=Alltid greit og ikke kjøre rusa.[/QUOTE]

Riktig tenkt SinHazzard. Jeg har alltid vist det, men jeg måtte dessverre lære på den harde måten. Det ble ett totalvrak av en bil (Audi a4 som ble takstet til 220 000,-), måtte selge min suzuki gsx for og klare og betale for det halve kiloet jeg hadde kritet. Så ja, jeg vet hva jeg ikke skal gjøre flere ganger! Aldri mer kjøre i ruset tilstand, og vertfall ikke med så mye varer i bilen.

Men med en Audi a4(vrak), Suzuki gsx 600(solgt) og lappen mistet (tipper 2år) samt en garantert bot på minimum 10k, så har jeg garantert lært.

Til alle andre, IKKE kjør i ruset tilstand! Det kan bli dyrt. Svært dyrt. Boten blir ett piss i havet

Edit: Og med tanke på jeg var ballestein, så får jeg ikke igjen på forsikringen. Ergo, 150 000,- i billån igjen å betale ned, men ingen bil. Helsikken nå ble jeg deppa når jeg fikk skrivi det svart på hvitt.. lol

Og norge er en elg mindre. Mer eller mindre delt i to, rettere sagt.
Sist endret av rullgardin; 2. juli 2014 kl. 01:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såvidt som jeg skjønner så har du fucket opp 6 mnd med edruelighet i første post, det gjerne rettsvesnet ser etter er endringer, att du var forbandet etter 6 mnd og tok deg en joint og må vente en liten mnd for å fortsette prøvene, hadde jeg gitt ut sertifikater ville ikke du fått ditt om jeg viste dette. Ta et tiltak og ta tak i roten av problemet, depresjonen din. 6 mnd til er ikke verdens ende, flere av oss som ikke har sertifikat at the moment.

Sitat av rullgardin Vis innlegg
Riktig tenkt SinHazzard. Jeg har alltid vist det, men jeg måtte dessverre lære på den harde måten. Det ble ett totalvrak av en bil (Audi a4 som ble takstet til 220 000,-), måtte selge min suzuki gsx for og klare og betale for det halve kiloet jeg hadde kritet. Så ja, jeg vet hva jeg ikke skal gjøre flere ganger! Aldri mer kjøre i ruset tilstand, og vertfall ikke med så mye varer i bilen.

Men med en Audi a4(vrak), Suzuki gsx 600(solgt) og lappen mistet (tipper 2år) samt en garantert bot på minimum 10k, så har jeg garantert lært.

Til alle andre, IKKE kjør i ruset tilstand! Det kan bli dyrt. Svært dyrt. Boten blir ett piss i havet

Edit: Og med tanke på jeg var ballestein, så får jeg ikke igjen på forsikringen. Ergo, 150 000,- i billån igjen å betale ned, men ingen bil. Helsikken nå ble jeg deppa når jeg fikk skrivi det svart på hvitt.. lol

Og norge er en elg mindre. Mer eller mindre delt i to, rettere sagt.
Vis hele sitatet...

Fikk 5k i bot for fyllekjørind da jeg hverken hadde jobb eller formue. Boten blir 1,5 ganger månedslønn sånn ca, så om du tjener godt ville jeg begynt å legge penger til side.
Sist endret av Mozzie; 2. juli 2014 kl. 01:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mozzie Vis innlegg
Fikk 5k i bot for fyllekjørind da jeg hverken hadde jobb eller formue. Boten blir 1,5 ganger månedslønn sånn ca, så om du tjener godt ville jeg begynt å legge penger til side.
Vis hele sitatet...
Gjelder ikke det bare kjøring i alkohol påvirket tilstand? Den tiden jobbet jeg ikke. Sluttet jobben 7-8 uker før "ulykken" inntraff. Har fortsatt ikke fått noe fra nav, så månedslønnen min har vært kr 0,- siden jeg sluttet i jobben.

Om det stemmer, så er jo det de eneste heldige i min situasjon. lol

Lykke til TS! Og dropp kjøring når du er susen i toppen! Tenk om vi hadde kjørt på og drept noen? Jeg hadde ikke klart og levd med meg selv om det skjedde..
Sist endret av rullgardin; 2. juli 2014 kl. 01:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av rullgardin Vis innlegg
og vertfall ikke med så mye varer i bilen.

Men med en Audi a4(vrak), Suzuki gsx 600(solgt) og lappen mistet (tipper 2år) samt en garantert bot på minimum 10k, så har jeg garantert lært.
Vis hele sitatet...
Har du virkelig lært? virker som det er pengene du har tapt her som betyr noe, du kræsja med en elg og kappet den i to, neste gang er det kanskje et lite barn,håper virkelig du har lært og lar være å kjøre selv om du ikke har varer i bilen =)
Om du leser min forrige post, så har jeg påpekt at jeg ikke hadde klart og leve med meg selv om jeg kjørte ned et barn. Eller, et menneske for den del. Pengene hadde jævlig mye og si, de fleste hadde kjent en svie etter et slikt tap.
Jeg har lært, uten tvil.
Kjøre bil med droger i systemet er ikke bra, det vet dem fleste, men av og til så tenker man med hodet opp-ned.
Tror ikke du skal satse på å få lappen tilbake en tredje gang, mtp dine vilkårsbrudd. Begge gangene var du stein når du kjørte, skjønner godt fylkeslegen ville ha 6 nye mnd (og siden du sprakk var det kanskje ikke så dumt å vente 6 nye mnd for å være sikker?).

Onkelen min fikk lappen fratatt på livstid andre gang han ble tatt for fyllekjøring, dette var også etter involvering av fylkeslege osv.