Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  188 17762
Det har alltid vært spørsmål om spirituelle greier er ekte, slik som healing. Denne morgenen så jeg fight quest på datamaskinen, nr 1 etter det amerikanske systemet, nr 2 etter det norske. Her er klippet:
Healing, for real???
Sorry for kvaliteten, fucket program...
Jeg har trodd på healing lenge og blitt healet før så jeg er ikke en tviler.
Jeg tror ikke på selve "healingen" men kan godt være at han traffe visse punkter som reduserte/tømte hevelsen for væske/blod. Tror ikke på at han har noen Darth Wader krefter.
Healing har vel en del med chacra systemet å gjøre om jeg ikke tar feil. Det samme systemet (kartet) de bruker i akupunktur, noe som til og med min i overkant skeptiske far innrømmer har hjulpet ham.

Ble "healet" av ei på en skoletur, eller hun skulle åpne chacraene mine. Jeg lå nede og lukket øynene mens hun gjorde noe med føttene mine og snakket for at jeg skulle danne meg et bilde i hodet mitt. Etter hver føltes det som om jeg svevde og svinget frem og tilbake som om jeg lå i en hengekøye. Jeg følte meg veldig frisk og oppkvikket i en periode etter det. Aner ikke om det er noe i det, men noe gjorde hun med meg.
Nice, jeg fikk healet hjerte chakraen min av på NLP coaching i bergen på Skuteviksboder 10. Jeg kunne kjenne energien hennes inn i hjertet mitt, det var psyko opplevelse, og det hjalp meg å bli mer sosial. Kan være placebo, men er det flere her som har experience. Har hørt at rusmidler hjelper folk med å komme mer i kontakt med charkraene sine, og noen med astralreiser.
Placebo funker til en viss grad, så ja healing "funker". Men det er ikke noe mer overnaturlig enn når moren din blåste deg på kneet da du hadde skadd deg som barn.
Jeg tviler på at selve healinge har noe fotfeste i virkeligheten. Men jeg tviler ikke på at kropskontakten og opplevelsen føles deilig\betryggende og at an får en placebo effekt av det. Ikke i negativ forstand, synes det virker ganske positivt(=
Jeg velger å sitere meg selv fra en tidligere post:
Sitat av froskenfredrik
Dersom noen her inne fast bestemt mener de behersker telekinese eller annet humbug, ta kontakt med James Randi. Han tilbyr nemlig en million dollar til den som klarer dette "på bortebane", altså uten å ha kunnet påvirke elementene på forhånd.

Mye mellom himmel og jord my ass. Healing-krystaller, rensing av aura, håndspåleggelse: Jeg blir like overrasket over hvor dumme folk er hele tiden.
Vis hele sitatet...
http://www.freakforum.nu/forum/showp...2&postcount=11
Om munker i Østen har holdt på i flere tusen år med det så er det vanskelig å tro at det er placebo. Buddismen går mye på at charkraene dine skal være i harmoni. Det er en verdensreligion. Mener du forsatt at de kun er placebo???
De kristne tror jorden ble skapt på seks dager, at guds sønn ble født ved jomfrufødsel (det blir også Anakin Skywalker i Star Wars, btw...) og at man kommer til himmelen eller helvete når man dør. Det er også en verdensreligion. Jeg synes det høres like usannsynlig ut.
Sitat av froskenfredrik
De kristne tror jorden ble skapt på seks dager, at guds sønn ble født ved jomfrufødsel (det blir også Anakin Skywalker i Star Wars, btw...) og at man kommer til himmelen eller helvete når man dør. Det er også en verdensreligion. Jeg synes det høres like usannsynlig ut.
Vis hele sitatet...
Ja, like usansynlig. De som trenger religion mangler troen på seg selv. (Og har aldri fulgt med i naturfags timen)
Sitat av Pyro_Killer
Om munker i Østen har holdt på i flere tusen år med det så er det vanskelig å tro at det er placebo. Buddismen går mye på at charkraene dine skal være i harmoni. Det er en verdensreligion. Mener du forsatt at de kun er placebo???
Vis hele sitatet...
1. Hva er chackra?
2. Hvordan fant de ut hva chackra er?
3. Hva vil det si at chackraene er i harmoni?
4. Hvordan fant de ut hva det vil si at chackraene er i harmoni?
5. Hvordan fant de ut hvordan de skulle maipulere chackraene slik at de ble i harmoni?
Kjenner flere som har blitt leget gjennom bønn.
hvis det virkelig hadde virket, hvorfor er det ikke mere blest om temaet?
hvorfor er det ikke mye om det i media?

nei, jeg tror jeg ville gått til en god gammeldags proff lege som faktisk har brukt årevis på å studere mennesket hvis det var noe i veien med meg.

Men jeg tror man kan kjenne en sterk følelse hvis du virkelig tror på at noen skal ta på deg og heale deg. Kanskje kroppen skiller ut dopamin eller adrenalin av fysisk berøring når man er så spent, som man sikkert er når man ligger der, virkerlig tror at man skal bli helbrert av dette og skal til å bli "healet". Jaja, er bare en teit teori. :P
Sist endret av Cyberblack; 9. mars 2008 kl. 22:54.
Det er klart at placebo virker. Det er et vitenskapelig faktum. Men da er det placeboeffekten og ikke håndspåleggelsen, chackra-harmoni eller aurarensing som hjelper!

Hva munker i østen har drevet med i tusenvis av år er meg knekkende likegyldig. Veldig mange har drevet med veldig mye rart over hele verden i ufattelig lang tid uten at ting blir noe mer riktig av den grunn. Som sagt- om du virkelig tror på dette, bevis det for James Randi og bli millionær.
Sitat av commie
1. Hva er chackra?
2. Hvordan fant de ut hva chackra er?
3. Hva vil det si at chackraene er i harmoni?
4. Hvordan fant de ut hva det vil si at chackraene er i harmoni?
5. Hvordan fant de ut hvordan de skulle maipulere chackraene slik at de ble i harmoni?
Vis hele sitatet...
1. 8-6 hjul inne i deg som spinner med klokken i deg som holder din indre energi, og som følger deg gjennom døden, en av dem holder den fast kroppen din, og de kan åpnes med å konsentrere seg om at de skal spinne andre veien for at du skal kunne bli bedre enn du er. Om du klarer å åpne hjerte chakraen får du healing hender. I østen mener de at det er 8 hjul, hinduene mener 6, så flere folk uavhengig av hverandre har troen. Om du klarer å åpne den øverste (krone chakaen) kan du vist dra på astralreise.

2. Jeg fortalte min mor at jeg hadde fått noen rare symptomer med hendene mine, og hun hadde en vennine som kunne dette, så jeg gikk til time hos henne og hun kunne kjenne om jeg gav ut chi eller ei, og når jeg begynte og stoppet (vendepunkt for meg) så healte hun meg og det var freaky, for hun sa ikke hva hun healte, men jeg kjente at det var hjerte.

3. At de spinner uten probllemer og hindringer, man kan få drit på dem, så spinner de ikke rett, eller en av dem kan lekke ut livsenergien din.

4. Damen jeg gikk til sa hvordan det funket, og jeg leste en bok hun gav meg.

5. Tømme hodet for tanker, og konsentrere på kroppen, la alle tanker som kommer inn bare glide forbi. Helst meditere men det har jeg ikke mestret enda . Og konsenter på det eventuele problem området.

Mye bra på nettet, men også mye sjait

http://users.aol.com/MuseforU/chakramd.html

BTW, det på videoen kan ikke være placebo, han med skaden hadde ikke peiling på hva monken gjorde, og han brukte kun håndflatene. Mange healere gnikker hendene, men det skulle ikke han med skaden gjøre.
Sist endret av Pyro_Killer; 9. mars 2008 kl. 23:46.
Jeg er i alle fall veldig skeptisk til healing,ved hjelp av bønn spesielt vist den er til jesus eller enn annen meinghet.Ser ikke helt hvordan en skal klare bli bra ved hjelp av en bønn til "høyere makter"
Jeg har vel egentlig ikke så stor tro på healing og reiki og dette her heller, men jeg har selv fått fikset et jumper knee ved hjelp av en kamerat så healet meg. Før da lo jeg høyt av healing og alt det tullet der, nå er jeg vel egentlig litt mer åpen.
Har også følt en viss "kraft" når jeg har holdt hånda opp mot en annen healer sin hand og kjennt kraften hans/ min og følt han dra handa mi fram og til bake uten å være borti den. men jeg har vært fjærn alle gangene jeg har gjort dette, men alike vel så virket det svært ekte. Men om healing funker pga placebo effekt eller ikke. så tror jeg nok det funker for enkelte personer, kansje ikke for alle.
Dette handler jo ikke om å få energi fra en gud, men fra deg selv. Det å være "Fjern" som avataren din, åpner de spirituelle kanalene fordi du slår av kroppen din litegrann. Det meed å føle energien er det mest basike av chi, det går ann å gjøre selv også. Noen har vist potensiale for det, deriblant meg.

Offtopic: Hva heter filmen som avataren din er i U4IC
Mange forskjellige healing "evner" er blitt motbevist av Penn&Teller:Bullshit, husker ikke hvilken episode though. Spesielt noe healinggreier med føttene.

Det hadde ingen virkning, eneste virkningen var placebo. Så ja, støtter alle placebo-fans
Penn and teller er to fjørtiser med atitude. De kan ha mange poenger, men driter litt vel ofte på draget. Ingen healer med føttene FFS! At to fjørtiser motsier noe som ikke eksisterer og noe to hele nasjoner har funnet uavhengig av hverandre er ikke det mest convinsing. For tvilere vil jeg anbefale Ulla Gamm, vet ikke akkurat hvordan navnet staves.
Sist endret av Pyro_Killer; 10. mars 2008 kl. 01:46.
Sitat av Pyro_Killer
1. 8-6 hjul inne i deg som spinner med klokken i deg som holder din indre energi, og som følger deg gjennom døden, en av dem holder den fast kroppen din, og de kan åpnes med å konsentrere seg om at de skal spinne andre veien for at du skal kunne bli bedre enn du er. Om du klarer å åpne hjerte chakraen får du healing hender. I østen mener de at det er 8 hjul, hinduene mener 6, så flere folk uavhengig av hverandre har troen. Om du klarer å åpne den øverste (krone chakaen) kan du vist dra på astralreise.
Vis hele sitatet...
Kan man se disse hjulene i røntgenmaskiner? Ser jeg dem om jeg skjærer opp en person? Kan de måles på en eller annen måte?

Sitat av Pyro_Killer
2. Jeg fortalte min mor at jeg hadde fått noen rare symptomer med hendene mine, og hun hadde en vennine som kunne dette, så jeg gikk til time hos henne og hun kunne kjenne om jeg gav ut chi eller ei, og når jeg begynte og stoppet (vendepunkt for meg) så healte hun meg og det var freaky, for hun sa ikke hva hun healte, men jeg kjente at det var hjerte.
Vis hele sitatet...
Symptomer på hva? Forsvant symptomene med en gang? Du svarte forsåvidt ikke på spørsmålet.

Sitat av Pyro_Killer
3. At de spinner uten probllemer og hindringer, man kan få drit på dem, så spinner de ikke rett, eller en av dem kan lekke ut livsenergien din.
Vis hele sitatet...
Hva slags dritt? Hva er livsenergien min og hvordan lekker disse hjulene ut livsenergien min?

Sitat av Pyro_Killer
4. Damen jeg gikk til sa hvordan det funket, og jeg leste en bok hun gav meg.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på spørsmålet.

Sitat av Pyro_Killer
5. Tømme hodet for tanker, og konsentrere på kroppen, la alle tanker som kommer inn bare glide forbi. Helst meditere men det har jeg ikke mestret enda . Og konsenter på det eventuele problem området.
Vis hele sitatet...
Du svarte ikke på spørsmålet.

Beklager alle spørsmålene, men det er tydelig at du selv ikke stiller noen spørsmål til det du blir fortalt og opplever. Undersøkelser har vist at akupunktur kan ha en viss smertelindrende effekt, men helt uavhengig av hvor nålene plasseres på kroppen. Chakra, chi, energipunkter eller hva nå enn de kalles er fullstendig irrelevant. Poenget mitt er at de fleste slike healinggreier enten er ren bullshit placebo. Og i de tilfellene det har en reell effekt så kan den forklares helt naturlig uten noen form for spinnende hjul og lekk livsenergi og hva i all verdens land og rike folk skal ha deg til å tro.
det er ikke fysisk bevis på det, det er det som gjør det så interesant, alt de har klart å få som forskning er en energi de ikke kan forklare og flere har funnet det uten hverandre som gir det relevanse. Det eneste er at noen folk kan se auraen din og noen andre kan se den helt dønn like aurane uten å ha møtt den andre som så den. There is no explenation. Skulle ønske jeg var bedre med ord, men du må oppleve det selv for å forstå.
Sist endret av Pyro_Killer; 10. mars 2008 kl. 01:58.
Skal knækkes
Golder's Avatar
commie:
At de gjenstandene de opplever blir gjort noe med ikke kan finnes ved røngten eller partering betyr ikke at de ikke eksiterer - inni hodet til den som healer og den som blir healet.

Det eneste som er ekte ved healing er mest sannsynlig det faktum at menneskehjernen er utrolig lettpåvirkelig.
Hvis dere skal se på dette som et fenomen, uten å tro på at det finnes krefter vi ikke forstår oss på så er det bare et trosystem som ikke har en tilbednings figur, ikke benytter frykt som virkemiddel der man finner svaret i seg selv og i universet. Det er ingen som er bedre enn andre, og du dømmes ikke om du ikke tror. Det gir deg svaret til på livet uten tilbedning. Men prøv å forklare hvordan to personer kan se det samme uavhengig av hverandre kan se det samme, og hvor energien kommer fra, og hvordan forsvant blåklumpen uten at fyren visste at han ble healet, uten grep spesial grep eller salve? og om det evt. var brukt spesial grep, hvordan kan man medisinsk fjerne sprukne blodkar uten medisinske inngrep, og hvorfor får folk som er godt rusa (LSD++) og folk som har meditert lenge (munker) få helt samme oplevelse uavhengig av hverandre.
Sist endret av Pyro_Killer; 10. mars 2008 kl. 02:31.
Sitat av Pyro_Killer
Penn and teller er to fjørtiser med atitude. De kan ha mange poenger, men driter litt vel ofte på draget. Ingen healer med føttene FFS! At to fjørtiser motsier noe som ikke eksisterer og noe to hele nasjoner har funnet uavhengig av hverandre er ikke det mest convinsing. For tvilere vil jeg anbefale Ulla Gamm, vet ikke akkurat hvordan navnet staves.
Vis hele sitatet...

Penn & Teller er bare to av verdens dyktigste og smarteste menn og kunstnere, som virkelig vet hva de gjør på. Når dret de på draget?
Sitat av Pyro_Killer
Dette handler jo ikke om å få energi fra en gud, men fra deg selv. Det å være "Fjern" som avataren din, åpner de spirituelle kanalene fordi du slår av kroppen din litegrann. Det meed å føle energien er det mest basike av chi, det går ann å gjøre selv også. Noen har vist potensiale for det, deriblant meg.

Offtopic: Hva heter filmen som avataren din er i U4IC
Vis hele sitatet...
Hvordan kom du fram til dette? Hvordan fant du ut at du har potensiale for det?


Offtopic: Fear and loathing in las vegas
Sitat av Pyro_Killer
det er ikke fysisk bevis på det, det er det som gjør det så interesant, alt de har klart å få som forskning er en energi de ikke kan forklare og flere har funnet det uten hverandre som gir det relevanse. Det eneste er at noen folk kan se auraen din og noen andre kan se den helt dønn like aurane uten å ha møtt den andre som så den. There is no explenation. Skulle ønske jeg var bedre med ord, men du må oppleve det selv for å forstå.
Vis hele sitatet...
Selvsagt finnes det ikke fysiske eller empiriske bevis, for det hele er jo bare tull. Og igjen, flere spørsmål.
1. Hva er en aura?
2. Hvordan ser en aura ut?
3. Disse som ser auraen min, ser de det samme som jeg ser på bilder tatt av et slikt aurakamera?

Hvorfor er ikke noe av dette beskrevet vitenskaplig? Det høres jo helt fantastisk ut! Healing, snurrende hjul, aura og det ene med det andre. Forskere burde da sett nøye på dette. Eller har det allerede blitt gjort og man har konkludert med at dette er svada og fanteri?

Det venter forsåvidt 1 million dollar på venninnen til mora di hos James Randi
MoleInOne:
Jeg fikk alt for varme hender og måtte skylle dem i kaldt vann, og så gikk jeg til denne healing damen som åpnet chi kanalene mine. Etter det kan jeg utgi energi som mange andre kan føle som en varme, og de kan kjenne om jeg stopper også uten at jeg sier det. Første symptomet er varme hender og/eller prikking.

Commie:
1. Ett energi felt som noen med god kontroll over porten ved det tredje øyet, pros only, not like me
2. http://www.manasikren.no/aura.jpg
http://www.geocities.com/TheTropics/...8/aurafull.gif

Dette er to verdige eksempler på auraer slik som jeg har hørt dem beskrevet, men den kan ha helt andre farger, kjenner en med nesten helt oransje aura .

3. WTF!!!! aurakamera???? Det høres meget rart ut, kanskje et salgstriks? Det spørs hvor velutviklet de er, noen kan ikke se farger, mange kan.

Fordi de ikke kan finne nok bevis eller en fysisk forklaring på fenomenet, så de kan ikke dokumentere det som et fenomen. Men det som de har dokumentert er at det er en energ som ikke kan forklares, lengre har de ikke turd å gå.

Hun kan ikke levitere og om han har veldig lukkede kanaler så vil han ikke føle noe what so ever, eller en mirakuløs leging som kan ha en annen naturlig forklarelse. Det er det som gjør alt så vanskelig og folk alltid tror at det er placebo, det har en annen forklaring.

Jeg unnskylder mine uttalelser om Penn and Teller, der er bare at de oppfører seg så "goofy" på showene sine og går rett på ekstremene får dem til å virke superinteligente. Det alene er genialt. Aldri hørt om healing med føttene spesielt siden all energien kommer ut av hendene.
Sist endret av Pyro_Killer; 12. mars 2008 kl. 01:15.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Greit nok. Det operer ikke med frykt og er ikke en religion i den forstand at du tilber noe.

Men har det slått deg at grunnen til at det blir mer og mer utbredt i vesten kan ha med noe som kalles markedskapitalistiske krefter å gjøre?

Kjøp av krystaller og andre visuelle "hjelpemidler". Kurs, konferanser osv. Det sitter garantert noen på toppen av pyramiden og gnir seg i hendene over alle pengene de tjener på dette her.

Og ang. filmen. Har tanken slått deg at det kan ha vært en hoax? Den var jo klippet i vildensky, så du fikk ikke se sammenhengende film fra den blå klumpen på hånda til mannen, til den var healet av "munken"(som jeg antar ikke er en munk, men fikk en god slant for å stille opp på tv).
Sist endret av TurboAciid; 12. mars 2008 kl. 01:23.
Pyro_Killer:
Varme og prikking i hendene kalles carpal tunnel syndrome
Far min har akkurat samme tankegang som meg. Healing, spøkelser, spåkoner, ufoer og slikt er bare noe forbaska tull.
Fattern er maskinist på en båt, og slet veldig med senebetennelse i armen. En av kapteinene på denne båten sa til fattern at han drev med healing, og at han kunne prøve å hjelpe.
Fattern kom hjem sist uke etter 3 uker på sjøen og sa at han ikke forventet at jeg skulle tro han, men etter denne fyren tok healing på fattern så forsvant senebetennelsen. Han var frisk og rask samme dag, og har ikke slitt siden. Så nå har han fått et annet syn på det med healing.

Så jeg vet sannelig ikke...Jeg tror i hvertfall ikke faren min lyver
Hmm.. Jeg lurer på om kvantefysikken kan forklare healing?
aura er hvordan man oppfatter mennesker på alle andre plan enn det fysiske, og en healing er et direkte inngrep, begått på et annet plan enn det fysiske, mot et annet menneske?
Sist endret av Skeletor; 12. mars 2008 kl. 04:19.
Sitat av Xasma
Ja, like usansynlig. De som trenger religion mangler troen på seg selv. (Og har aldri fulgt med i naturfags timen)
Vis hele sitatet...

Unnskyld meg... blir bare fryktelig provosert av mennesker som later som om det der er et argument. Naturfagtimene dine kan kanskje si deg hva som skjedde, men ikke hvordan, hvorfor eller om det var noen som gjorde det.

Leste et bra innlegg i aftenposten her om dagen... Forestill deg en kake: Du kan finne ut hva den veier, kanskje hva den er lagd av og mye annet, men du finner ikke ut hvem som lagde den, hvordan den ble lagd eller hvorfor!

Basta
Sitat av Sanne87
Hmm.. Jeg lurer på om kvantefysikken kan forklare healing?
Vis hele sitatet...
Kvantefysikken forklarer ingenting, de bare regner ut sannsynligheten for at en ting er mulig.
Sitat av Pyro_Killer
Commie:
1. Ett energi felt som noen med god kontroll over porten ved det tredje øyet, pros only, not like me
2. http://www.manasikren.no/aura.jpg
http://www.geocities.com/TheTropics/...8/aurafull.gif

Dette er to verdige eksempler på auraer slik som jeg har hørt dem beskrevet, men den kan ha helt andre farger, kjenner en med nesten helt oransje aura .

3. WTF!!!! aurakamera???? Det høres meget rart ut, kanskje et salgstriks? Det spørs hvor velutviklet de er, noen kan ikke se farger, mange kan.

Fordi de ikke kan finne nok bevis eller en fysisk forklaring på fenomenet, så de kan ikke dokumentere det som et fenomen. Men det som de har dokumentert er at det er en energ som ikke kan forklares, lengre har de ikke turd å gå.

Hun kan ikke levitere og om han har veldig lukkede kanaler så vil han ikke føle noe what so ever, eller en mirakuløs leging som kan ha en annen naturlig forklarelse. Det er det som gjør alt så vanskelig og folk alltid tror at det er placebo, det har en annen forklaring.
Vis hele sitatet...
Hva er det tredje øye? Dette høres alvorlig talt ut som humbug. Hva er fargene? Hva slags lys er denne auraen siden de fleste ikke kan se den? Hva er lyskilden? Er det lys?

Du som virker såpass alternativ har da vært på alternativmesser? Middelaldrende damer i flagrende rosa gevanter tar gjerne bilde av auraen din for 300 kroner

For meg virker det som om fenomenet ikke kan påvises i det hele tatt, da blir det selvsagt vanskelig å skulle undersøke det videre. Men det man kan gjøre er å utføre noen enkle tester av folk som kan se auraer, la de se på de samme personene uavhengig av hverandre. Om de ser forskjellig farge på auraene så er det humbug, ser de samme farge så er det noe i det de sier som må undersøkes ytterligere. Og hvem er "de" som har dokumentert en energi( ) som ikke kan forklares? Og hva er "de" redd for? Gi gjerne en link til seriøse nettsteder, aller helst en link direkte til forskningsrapporten.

Healing kan veldig lett bevises om det er reellt. Ta en gruppe på la oss si 100 mennesker med en eller annen form for sykdom eller skade som man vet legningstiden på, la en tredjedel bli healet av en healer, en tredjedel bli healet av en som later som om han er healer og den siste tredjedelen får vanlig medisinsk behandling. Om gruppen som blir healet blir friskere fortere enn de andre så kan det være noe i dette healingopplegget (Flere tester må selvfølgelig gjøres for å se om resultatet ikke bare var tilfeldigheter) som må undersøkes ytterligere. Det samme gjelder som sagt de fleste slike alternative greier.

At healing, aura, klarsynthet også videre ikke har blitt bevist er mest sannsynlig fordi det ikke er reelle fenomener, ikke fordi vitenskapen ikke har metoder for å undersøke slike påstander.
Sitat av Pyro_Killer
MoleInOne:
Jeg fikk alt for varme hender og måtte skylle dem i kaldt vann, og så gikk jeg til denne healing damen som åpnet chi kanalene mine. Etter det kan jeg utgi energi som mange andre kan føle som en varme, og de kan kjenne om jeg stopper også uten at jeg sier det. Første symptomet er varme hender og/eller prikking.
Vis hele sitatet...
Hvordan kom du fram til å skylde henda dine i kaldt vann fordi de var varme?


Jeg liker tanken på healing osv, og er åpen for at det kan fungere.
Middelaldrende damer på alternativmesser eller spåkoner o.l. i aviser og ukeblader er det som får meg til å tvile mest...

Jeg driver en del med astral projeksjon. Om dette er en faktisk ut av kroppen opplevelse, eller bare en måte å lure hjernen inn i en bevisst drøm har jeg ikke noen særlig formening om, selv om jeg er åpen for begge mulighetene. Det er ihvertfall mye lettere etter å ha åpnet/balansert chacraene gjennom meditasjon.
Sist endret av HomerJay666; 12. mars 2008 kl. 16:19.
Skrevet av Commie:
hva er det tredje øye?
Vis hele sitatet...
Det er når du er på sterke droger og ligger som et slakt i veikanten og kan "se" ting du ikke kan se ellers.
Det er det egentlige tredje øye Den som kan gi meg en annen måte å se det tredje øyet på skal få en klem.

Avataren min er forresten en fin oppsumering av det tredje øye, trykk på det
Sitat av Joachimsen
Skrevet av Commie:
Det er når du er på sterke droger og ligger som et slakt i veikanten og kan "se" ting du ikke kan se ellers.
Det er det egentlige tredje øye Den som kan gi meg en annen måte å se det tredje øyet på skal få en klem.

Avataren min er forresten en fin oppsumering av det tredje øye, trykk på det
Vis hele sitatet...
Her er man både informert, åpensinnet og intelligent!

Og saklig! Ikke minst, saklig!
Sist endret av random25880; 12. mars 2008 kl. 16:37.
Sitat av Rottegift
Her er man både informert, åpensinnet og intelligent!

Og saklig! Ikke minst, saklig!
Vis hele sitatet...
Gleder meg. Håper at du ikke tok det helt alvorlig?

Poenget er at ingen kan bevise meg en dritt av dette, og det er en grunn til at en fyr nede i statene har sagt at han betaler mangfoldige dollars hvis noen klarer heale han eller noe annet overnaturlig .
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 16:45.
Sitat av Joachimsen

Poenget er at ingen kan bevise meg en dritt av dette, og det er en grunn til at en fyr nede i statene har sagt at han betaler mangfoldige dollars hvis noen klarer heale han eller noe annet overnaturlig .
Vis hele sitatet...

Er det noen som har navnet på han som gir cash om man healer ham?
Sitat av Kali
Er det noen som har navnet på han som gir cash om man healer ham?
Vis hele sitatet...
James Randi. Står jo om han i denne tråden jo..
Jeg var først Commie
Sist endret av Joachimsen; 12. mars 2008 kl. 17:15.
James Randi, les mer her. Men raska på, han har gitt opp at noen skal klare å bevise noe overnaturlig og har valgt å avslutte "The million dollar challenge" 10. mars 2010 for å frigjøre kapital til andre formål.
Sist endret av commie; 12. mars 2008 kl. 17:11.
Jeg jobber som healer til daglig, ikke en missfornøyd kunde...
Om det kan bevises på papir om det funker ikke er irrelevant så lenge det fikser folks problemer!
http://www.youtube.com/watch?v=ZPuOH3-pXac

Sitat:
Opprinnelig skrevet av commie
1. Hva er chackra?
Chakra betyr hjul. Energien er lagret hovedsakelig i de store chakraene, mens det finnes mange flere tusen mindre chacraer, som ikke er allment kjent. Med selvinnsikt, selvkontroll kan dette aktiveres og man får en lyskropp. Denne lyskroppen har alle, og når den er synlig, er det ikke synlig blandt lavere vesner, men blandt de høyere. Kroppen heter da "Sambogakaya".


2. Hvordan fant de ut hva chackra er?
Energien går i sirkel i en rettning. Motsatt mellom menn og damer.
Du lurer vel heller på hvordan de fant fram til Chakraene?
Folk har nok reist inn i kroppene sine og sett hele nettverket av energikanaler og mandalaer som skapes psykiskt i henhold til hvor i kroppen du er og hvilke vanskeligheter du har. Mandalaet et slags kanaliserings, penetrerende, åpnende kaladoskop

3. Hva vil det si at chackraene er i harmoni?
F.eks., Hara Chakraet, om det ike er i balanse så har du mer ignoranse og mindre livskraft. Du blir som et dyr, for å si det enkelt ..om det ikke er i riktig harmoni. Harmoni i harachakraet? hmm.. Både Napoleon, Hitler og mange flere av de store hærførerene har aktivert dette punktet, ved magen, ekstra pga. andre sykdommer som har ført til at de har "befølt" seg selv ekstra ved magen, Hitler dirra med hånden hele tiden i magehøyde Mer energi vil ikke direkte bringe harmoni, men det må være i balanse med omgivelsene og med deg selv I naturen er det bedre frekvenser og mer harmoni


4. Hvordan fant de ut hva det vil si at chackraene er i harmoni?
Det er vel så enkelt som noen som driver med elektronikk og ser at kretsen er i god stand.

5. Hvordan fant de ut hvordan de skulle maipulere chackraene slik at de ble i harmoni?
Ved mye forsøk, feiling og flaks!
http://www.youtube.com/watch?v=ZPuOH3-pXac

Sitat:
Opprinnelig skrevet av commie

1. Hva er chackra?
Chakra betyr hjul. Energien er lagret hovedsakelig i de store chakraene, mens det finnes mange flere tusen mindre chacraer, som ikke er allment kjent. Med selvinnsikt, selvkontroll kan dette aktiveres og man får en lyskropp. Denne lyskroppen har alle, og når den er synlig, er det ikke synlig blandt lavere vesner, men blandt de høyere. Kroppen heter da "Sambogakaya".


2. Hvordan fant de ut hva chackra er?
Energien går i sirkel i en rettning. Motsatt mellom menn og damer.
Du lurer vel heller på hvordan de fant fram til Chakraene?
Folk har nok reist inn i kroppene sine og sett hele nettverket av energikanaler og mandalaer som skapes psykiskt i henhold til hvor i kroppen du er og hvilke vanskeligheter du har. Mandalaet et slags kanaliserings, penetrerende, åpnende kaladoskop

3. Hva vil det si at chackraene er i harmoni?
F.eks., Hara Chakraet, om det ike er i balanse så har du mer ignoranse og mindre livskraft. Du blir som et dyr, for å si det enkelt ..om det ikke er i riktig harmoni. Harmoni i harachakraet? hmm.. Både Napoleon, Hitler og mange flere av de store hærførerene har aktivert dette punktet, ved magen, ekstra pga. andre sykdommer som har ført til at de har "befølt" seg selv ekstra ved magen, Hitler dirra med hånden hele tiden i magehøyde Mer energi vil ikke direkte bringe harmoni, men det må være i balanse med omgivelsene og med deg selv I naturen er det bedre frekvenser og mer harmoni


4. Hvordan fant de ut hva det vil si at chackraene er i harmoni?
Det er vel så enkelt som noen som driver med elektronikk og ser at kretsen er i god stand.

5. Hvordan fant de ut hvordan de skulle maipulere chackraene slik at de ble i harmoni?
Ved mye forsøk, feiling og flaks!
angående den videoen så synes jeg nå de burde vist oss samme triksa og målt med ekte termometer og vekt. det med at han går på papiret beviser egentlig ikke så veldig mye, ser ikke ut som om det er første gang han gjør det. han random så prøvde gå på det har aldri gjort det før og du ser at foten hans på en måte skjærer seg gjenom stoffet, hadde han hatt mer trening på å holde foten flatt og ikke legge hele vekta på samme foten hadde han nok klart det til slutt han og, uten noen så helst kunskap om chi.


Sitat av Kali
4. Hvordan fant de ut hva det vil si at chackraene er i harmoni?
Det er vel så enkelt som noen som driver med elektronikk og ser at kretsen er i god stand.

5. Hvordan fant de ut hvordan de skulle maipulere chackraene slik at de ble i harmoni?
Ved mye forsøk, feiling og flaks!
Vis hele sitatet...
driver du å svarer seriøst på noen spørsmål å tull på andre eller er alt bullshit?
Videon var ganske bra synes jeg, men ellers har U4IC rett med de to siste svarene, bull.

4. Det viser på auraen, og ubalanse gjør deg fysisk syk til slutt, men om du er veldig innelukket så er en av charkaene i ubalanse.

5. Ikke hundre % på den, men folk som tar seg tid til å bli kjent med seg selv merker det, og selvfølgelig naturlig potensiale.

ellers veldig bra innlegg Kali

Sanne87: Alle fenomener har et medisinsk navn eller kalles placebo

MoleInOne. De var ukomfortabelt varme, og kald vann er kaldt


Gir faen meg ikke mye for pendeler, fjernhealing i VG, spålinjer, messer eller super musikk fra Kina som skal framdrive effekter

Boogyman, fortell oss om ditt yrke og din historie. Answer some questions.

Healing, spøkelser, spåkoner, ufoer og slikt er bare noe forbaska tull.
Vis hele sitatet...
Spøkelser, ufoer og spåkoner setter jeg i en helt annen kategori. Disse er mer "far out", jeg er ganske jordnær selvom det kanskje ikke virker slik
Sist endret av Pyro_Killer; 12. mars 2008 kl. 20:07.
Selve healingen kan jeg godta, men jeg har selv erfart av folk som driver med healing at jo mer de lærer seg om emnet/ jo flere kurs de får jo mer exstreme ting mener de at de kan oppnå. først er det bare snakk om healing, men så drar man inn, hjelpere, astralreiser, spise lys (dvs kan leve helt uten tilføyd næring eller vann), programere alt fra dop til mat til å bli noe annet, Rensing av krystaller osv, frekvenser..? og mye mer og men jeg husker ikke alt,og det kan og hende at dette varierer i forhold til ulike former healing. men det er i alle fall mange syke ting som blir påstått, og når jeg spør om bevis får jeg altid svaret du må bare godta det.

Dere her som driver med healing, er dette her ting dere ser på som mulige vist man kommer til et høyt nok nivå?

til Pyro_Killer, så du tror ikke på hjelpere og ånder, spåkoner/klarsynte eventuelt folk så ser med det 3. øyet eller no. trodde det hang sammen med dette.
Sist endret av U4IC; 12. mars 2008 kl. 20:41.
Hva er denne energien dere snakker om? Kan dere presist definere den? Måle den? Eller legger dere beslag på et naturvitenskaplig begrep uten å ha et fnugg av belegg? F*s, for helvete, begrepet har intet å gjøre i slike svadateorier.

Gang på gang får jeg høre det samme, nøye konstruerte mytologier om hvordan chakraer spinner og energi overføres og hvordan all mulig alternativ teori har masse kompliserte aspekter som på ingen måte er observerbare, målbare eller forståelige - og det er umulig å skille den ene feberfantasien fra den andre. Hvorfor har disse tingene aldri kommet med et eneste reproduserbart resultat? Hvorfor finnes det ikke, på tross av flere utfordringer hvor reproduserbare resultater vil gi enorme pengesummer (JREF bla.) en eneste person som har stått frem? Er det en del av en gigantisk konspirasjon fra de blinde vitenskapsmennene, som tross all deres motvilje lar dere ta del i den fantastiske teknologiske utviklingen, selv om alt mulig alternativt skrot helst vil la oss leve i en middelalderverden hvor overtro lar enkeltpersoner styres uten at makten deres kan stilles spørsmål ved? Eller er det rett og slett bare det at det er helt klin fuckings umulig å stille alternative utøvere til veggs og få dem til å forklare noe konkret, definere noe sikkert, fordi det betyr at hele deres verden rakner med en gang noen kutter under huden?