Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 1708
Hva skjer tror dere?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/17/426474.html

Er ikke ofte slikt skjer, meget uvanlig.
Spekulasjonene er mange:

*Er kongens kreft kommet tilbake?
*Hvem har skilt seg? Har dronningen vært utro?
*Er kongen død?

Jeg er spent!
Sist endret av EagleNest; 17. mars 2005 kl. 16:10.
Ikke mer dopapir.
sikkert for å avlyse en eller annen tur eller noe. Ellers så er det at noen har dødd..
Dronningen og kongen er lei av å være det de er, så de bytter med Sven O. og kona.
Slottsnarr
Allure's Avatar
ikke så veldig spent jeg da..
Tipper det bare er noe unødvendig som ingen bryr seg om..
Kanskje kongen ikke gidder å være konge lengre? det hadde i og for seg vært okay..
Få slutt på dette kongehuset som ikke gjør noenting, få heller inn en president!
Det behøver ikke bety at det er noe alvorlig som er på ferde, men det hadde vært litt artig:P

[center]-FeX-[/center]
Sitat av trulsH
ikke så veldig spent jeg da..
Tipper det bare er noe unødvendig som ingen bryr seg om..
Kanskje kongen ikke gidder å være konge lengre? det hadde i og for seg vært okay..
Få slutt på dette kongehuset som ikke gjør noenting, få heller inn en president!
Vis hele sitatet...
Hvis du mente dette seriøst; det kan umulig være hastekonferanse dersom kongen ikke vil være konge lengre, tror jeg.
Tror ikke kongen bare bråbestemmer at han og kona ikke skal styre landet lengre:P

Og...det er vel ingen hast å fortelle om det?

[center]-FeX-[/center]
Se og hør-sjefen har blitt slakta av en stormtrupp i garden, og dem skal brife litt med det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Hvorfor bry seg?

Vi får håpe at dem har daua av eksplosiv diare hele gjengen.
Slottsnarr
Allure's Avatar
Jaja, det som var nyheten var at Kongen skulle hjerteopereres.. så vet dere det!
Kanskje at Svenno flytter inn på kongsgården?
Ari Behn har bestemt seg for å skrive nok en bok. Denne gang på 16 sider..
Haster fordi de må brife om det før han blir ferdig
Noe er galt med hjertet og skal opereres, men jeg må fremdelis ha prøve i morgen. Møkkakonge.

edit: han måtte ikke stå i sykehuskø lenge
Sist endret av RoadKill; 17. mars 2005 kl. 16:26.
Kongens medfødte hjertefeil har nå blitt såpass alvorlig at han skal opereres over påske. Ingen eksplosiv, dødlig diare med andre ord
Slottsnarr
Allure's Avatar
Hvorfor hastet dette egentlig så mye å få frem??
Jeg kunne godt ventet til dagen før han skulle legges inn jeg altså!
trulsH: Siden det er norges konge, så må det visst ut. Trur dei berre ville fortelja at det ikkje var dødelig.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Sitat av trulsH
Hvorfor hastet dette egentlig så mye å få frem??
Jeg kunne godt ventet til dagen før han skulle legges inn jeg altså!
Vis hele sitatet...
Fordi han er øverste person i landet vårt. Det skulle vel bare mangle at slik informasjon kommer ut til folket med en gang?
Greit at det er fint å få info om kongen osv, men han kunne vel bare lagd seg en blog? At han skal opereres for noe de har visst om i år og dag er jo ikke akkurat en hastesak.
Sist endret av lars?; 17. mars 2005 kl. 16:29.
Selv om kongen ikke skulle gidde å være konge lenger, så gjør ikke det vår venn Bondevik til president. Dessuten så er kongehus bedre enn president for oss
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av TechLash
Selv om kongen ikke skulle gidde å være konge lenger, så gjør ikke det vår venn Bondevik til president. Dessuten så er kongehus bedre enn president for oss
Vis hele sitatet...
Kongens rolle i Norge er som representant for landet og dets innbyggere.
En presidents rolle er i og for seg det samme, men på et litt mer politisk nivå.
Hvis noen skal representere meg så vil jeg ha et ord med i spillet anngående hvem det skal være.

Jeg har ikke gitt kongen fullmakt til å snakke for meg, og ergo så gjør han det ikke.
"Jeg" er, i likhet med alle andre innbyggere, en del av regnestykket som utgjør summen Norge.
Tviler på at kongen har gjort deg særlig mye vondt...
Heller en konge og en statsminister enn en president som tar blodpris på å bestemme alt alene når han først har fått makta, da sitter du med sjegget i postkassa når han går imot hva han snakka så godt om før valget
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Har jeg noen gang påstått at Kongen har gjort meg noe vondt?

Hvis du tror en President har den type makt så tar du skammelig feil.
En President er i hovedsak en gallionsfigur med et snev av politisk makt, og til sammenligning er Kongen en gallionsfigur uten et snev av politisk makt.
Forskjellen er at man ved Presidentskap selv kan velge hvordan gallionsfiguren skal se ut.
kreativ nerd
devotio's Avatar
HAHA, lo når jeg leste denne tråden.

Det eneste jeg ønsker er å bytte ut han dauingen av en konge vi har med nytt friskt blod, sannsynligheten for det ser jo ut til å øke!
Kongen gjør jo faktisk en god jobb.
Hvorfor klage?
Og det om at det hastet, det er jo ganske logisk siden han er den øverste her i landet.
Vi har jo nærmest et "krav" om å vite hvordan han har det.
Ikke alle "gir fan" om tilstanden hans, noen er patrioter(noen kanskje litt for mye).
Det er også bedre å vite det slik enn at se og hør lusker rundt og kommer med en helt idiotisk historie som inkluderer kongen, SvenO, Mette Marit, Sputnik og hvilket vår-øl som er best.
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Jeg synes heller vi skulle hatt et slags folkeråd med folkevalgte representanter fra de forskjellige fylkene. Tror dette kunne ha hjulpet til med å fremme folkets interesser.
Tuller du eller nso?
Hvorfor gikk USA til krig mot irak ? var det en folkeavstemming kanskje, eller var det Bush som hadde et brendene ønske om å forsikre seg om at ingen andre en de har atomvåpen? Kongen har mer makt en det ser ut som du vet, han har veto når det gjelder forslag om nye lover og regler, og han blir hørt på hvis han sier en ting.
Men når en president sier en ting så blir han ikke hørt på, da skjer det samma bein
Sitat av Kakcoo
Jeg synes heller vi skulle hatt et slags folkeråd med folkevalgte representanter fra de forskjellige fylkene. Tror dette kunne ha hjulpet til med å fremme folkets interesser.
Vis hele sitatet...
Problemet her er vel at nordnorge f.eks. vil ha fiske, men østlandet gir pur faen.
Det som er dumt er at det er vanskelig å ha en prøveordning med slike ting.
Sitat av TechLash
Tuller du eller nso?
Hvorfor gikk USA til krig mot irak ? var det en folkeavstemming kanskje, eller var det Bush som hadde et brendene ønske om å forsikre seg om at ingen andre en de har atomvåpen?
Vis hele sitatet...

Ingen av de faktisk - det var masseødeleggelsesvåpen (biologiske våpen) det var snakk om.
Så er ikke atomvåpen masseødlegelses våpen ?
hehe det var en av de bedre idag
Herregud, de innkaller til en hastepressekonferanse for at kongen skal operere seg med et relativt ufarlig inngrep, som de så fint formulerte det. Herregud, det får være grenser for å ha lite å gjøre.
Sist endret av pinnsvinet; 17. mars 2005 kl. 17:02.
det er jo ikke slottets feil at saken blåses så mye opp..
jeg måtte jo bruke skrollehjulet to ganger før jeg kom forbi overskriften på vg.
Alle gamle folk blir vanligvis innlagt i sykehus - kan han hvile der uten media skal ta bilde av han i sykeklær og tar urinprøve?
kreativ nerd
devotio's Avatar
Sitat av Croyfer
Ingen av de faktisk - det var masseødeleggelsesvåpen (biologiske våpen) det var snakk om.
Vis hele sitatet...
Masseødelegelsesvåpen (Weapons of Mass Destruction: WMD) innebærer atomvåpen, biologiske og missiler. Generelt sett alt som kan lage store ødeleggelser (rart at det liksom ligger i navnet eller hva?)

Det er i alle fall FNs definisjon...
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av TechLash
Tuller du eller nso?
Hvorfor gikk USA til krig mot irak ? var det en folkeavstemming kanskje, eller var det Bush som hadde et brendene ønske om å forsikre seg om at ingen andre en de har atomvåpen? Kongen har mer makt en det ser ut som du vet, han har veto når det gjelder forslag om nye lover og regler, og han blir hørt på hvis han sier en ting.
Men når en president sier en ting så blir han ikke hørt på, da skjer det samma bein
Vis hele sitatet...
Tuller du eller TechLash? Tror du virkelig at amerikanske tilstander kunne oppstådd i Norge?
I Norge har vi det vi kaller folkevett, og ikke minst folkeskikk. Et slikt scenario hadde aldri på en million år kunne oppstå.