Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1278
http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/03/08/425594.html

"Kvinnene sto rolig i Istanbul for å markere kvinnedagen. Så begynte politiet å slå."
Blir så suuur når jeg leser dette. Beskrivelsene av hva politiet gjorde mot folkemengden, dette kan jo ikke gå ustraffet hen? Selv om det aner meg at det ikke får de aller største konsekvensene...

"BBCs bilder viser blant annet et par som sitter på bakken og prøver å beskytte seg etter at de har falt eller blitt slått ned. En politimann som er på vei til å springe forbi, stanser og snur ryggen halvveis mot de to. Så tar han sats og sparker bakover med full kraft mot jentas hode."

Omverdenen: fyfy.
Tyrkiske regjering: Unnskyld.
Omverdenen: Ok da.

Ikke sånn som dette det skal være i et moderne land som vil inn i EU...

Provosert...
Sist endret av Don Veto; 8. mars 2005 kl. 18:37.
Dette var kvalmende lesning. Sånt kan man ikke ha det i vår moderne verden. Det bør komme reaksjoner på dette.
Slikt skal rett og slett ikke skje i et land som blir vurdert som eu medlem. Hvis ikke de klarer å kontrollere politiet slik at de ikke bruker unødvendig vold mot sivile som driver med en fredelig markering så er det noe seriøst galt.

Regner med det blir oppvask etter dette, spesielt innad, da tyrkia vel gjerne ønsker å bli tatt inn i eu.
Verden er fucked up, og det gjelder ikke bare denne saken, begynner å miste troen på mennesket..
Jeg ler når jeg leser slikt, ikke at jeg ler av offrene som blir offer for blind vold av regjering i Tyrkia. Men det at det skjer i det hele tatt. Hvorfor? Er ikke tyrkia et mannsominert samfunn hvor de mener kvinnerett og menstruasjon er ting som ikke eksisterer og du synder når du menstruerer? Derfor.
Hvordan kan de i det heletatt prøve å komme seg med i EU når de ikke har kommet seg ut av 1920 årene?
Okey dette er for sykt. Stakkar dame som ligger der og blir sparket mot hodet. Uffameg.
Som straff burde EU-forhandlingene utsettes til forandring skjer i det landet.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Kanskje politiet ble bedt om å være ekstra voldelige av myndighetene der nede, for i et slikt mannsdominert land ønsker de vel ikke at kvinnene skal være likeverdige med menn. Ved å slå hardt ned på demonstrasjonen skaper det frykt blant kvinnene og de tørr ikke å demonstrere mer, har et godt ekesmpel fra Kina. Om det var myndighetene eller rett og slett bare politiMENNENE så deler de vel den samme frykten, likestilling. Uansett, når undertrykkingen når et klimaks vil en liten revolusjon skje, sånn har det alltid vært.

Blir jævelig provosert av å lese om blind vold, og det som skjedde der var tragisk unødvendig.
Skulle sparka politi fyren i kjeften mange ganger mens han ligger nede..
nei, vent.
Det er urettferdig.. Dama som ble sparket, var ei jente.
La oss gjøre politi'en til en dame først, med skoene..
blir forbanna ass, de fortjener det bare selv!
Ja kom, så tar vi med oss klubber og banker alle politifolkene.

Det var litt sarkastisk, men det er ikke så mye vi kan gjøre heller. Hva forventer dere at politikerene skal gjøre? Invadere landet?
Ikke overraskende. Politiet i Tyrkia er kjent for å være svært voldelig. En bekjent av meg har opplevd dette på kroppen. Han ble arrestert og torturert for å ha hatt kurdiske blader og aviser i bagasjen sin. Etter å ha blitt sluppet løs og besøkte en kurdisk landsby opplevde han at det tyrksike militæret skjøt en hel natt mot landsbyen, helt uprovosert.
Hvorfor? Hva får de ut av dette? Hva i all verden tenker de med? Det er liksom mennesker (og ikke minst kvinner) som ikke har gjort en shit, ikke en eneste liten bedriten ting og de kaster dem ned i bakken og sparker dem i trynet gang på gang.

Hva feiler dem?!

Jeg er imot de norkse kvinnene som feirer kvinnedagen for seg selv uten å ha lidd noe for det og tror at dagen er laget for dem. Men det er disse kvinnene man må tenke på når man feirer kvinnedagen synes nå jeg.
Bitter
Don Veto's Avatar
Trådstarter
"Ja kom, så tar vi med oss klubber og banker alle politifolkene.

Det var litt sarkastisk, men det er ikke så mye vi kan gjøre heller. Hva forventer dere at politikerene skal gjøre? Invadere landet?"


Et land som Tyrkia bør ikke få komme inn i EU. Landet er åpenbart ikke kommet så langt i utviklingen som det bør. Åpenbar kvinneundertrykking og slik bruk av vold er utolererbart. Politifolkene bør få sin velfortjente straff og. Man kan ikke gjøre hva som helst bare fordi man er politi. Men de hadde vel bare sine ordrer...

Offtopic: Hater feminister
@Don Veto: Takk for at du hater meg

Hvis snuten angriper demonstranter i Tyrkia så er det fyfy, dreper snuten demonstranter i Gøteborg så er det plutselig ikke så fryktelig lenger, angriper snuten demonstranter i Salem så er det også okey vistnok. Sverige burde ikke vært med i EU, de har ikke kommet langt nok i utviklingen.
Ehh, kan du utdype litt commie?
Går politiet i Tyrkia berserk så blåses det opp både her og der og Tyrkia er plutselig ikke "verdig" nok for EU. Skjer det samme i vestlige land så er det demonstrantene som begynnte og som fikk som de fortjente. Ifølge store deler av media. Jeg prøver ikke å rettferdigjøre politiet i Tyrkia sin oppførsel. Politiet i Tyrkia er voldelig og en gjeng med kvasifascister. Det jeg sier er at lignende ting har skjedd, og skjer, i mange EU-land også. f.eks i Gøteborg hvor en demonstrant ble skutt i ryggen. Eller i Salem hvor politiet har trakkasert og banket opp demonstranter gang på gang. Ei vennine av meg ble nesten kvalt når politiet sperret tusenvis av demonstranter inne på et torg og presset de sammen. Slikt skjer ikke bare i Tyrkia og andre land som har kommet #for kort i utviklingen".
Veldig enig med commie her.

Med en gang slikt skjer i et land som de søte små ser på som et ikke-land (fullt av sånne der ekle muslimer og andre hedninger) så blir det ramaskrik og få dem vekk.

Når slikt skjer i land som sverige, USA, italia og andre oss-land (hvite rene kristne) så 'ba de om det' - det vil si, hvis de søte små i det hele tatt hører om det...


De av dere som mener de burde blokkeres ut av EU, hvor langt tenker DU sånn egentlig nå?

Tror du sjangsen er større for at kvinner får flere rettigheter hvis de er med i EU eller utenfor? Hmmmm....