Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3330
I wanna play a game.
Skulle idag opp på sjukehuset å hente pappa som ikkje kunne køyre bil grunna opperasjon. Han hadde køyrd bilen opp på morgonen, og eg skulle lerekøyra heimatt, mens han sat på, og la mopeden stå igjen.

Skulle no opp å henta mopeden, og på blinklyset framme hang det ei gul bot.

Eg hadde parkert inntil ein mur, for å ikkje ta opp parkeringsplassar, men eg okkuperte ein parkeringsplass. Eg tenkte det ikkje var påbudt med parkeringsbilett på moped, scooter ol.

Er dette like påbudt for moped som bil..?
Dersom du opptar en parkeringsplass på et regulert området er det klart du må løse billett. Du har parkert et motorisert kjøretøy på en parkeringsplass. Klart du skal betale.

Du kan eventuelt lese over parkeringsvilkårene for det aktuelle området. De skal være hengt opp.
Ja. Titegn
Ja, men hvis det er et skilt hvor det er bilde av en "moped" parkering kan du stå der. Vanlige p-plasser derimot = Bot.
hiv bota til helvete å si at det hang aldri noe bot på moppen når di tar kontakt.. så nekter du for at du noen gang har feilparkert
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
hiv bota til helvete å si at det hang aldri noe bot på moppen når di tar kontakt.. så nekter du for at du noen gang har feilparkert
Vis hele sitatet...
De tar bilde når de løser ut bot, så boten kom frem uansett etterhvert.

Hvorfor gjøre seg kranglete og barnslig for en så lussen sum, når man i utgangspunktet har fortjent den?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Sitat av Dr4rus Vis innlegg
hiv bota til helvete å si at det hang aldri noe bot på moppen når di tar kontakt.. så nekter du for at du noen gang har feilparkert
Vis hele sitatet...
Surt parkeringsvakter tar bilder nettopp for å unngå dette nå til dags.
Svigermors drøm
colabox's Avatar
si at noen har flytta mopeden din, og nekt å betal
Sitat av colabox Vis innlegg
si at noen har flytta mopeden din, og nekt å betal
Vis hele sitatet...
Utafor et sykehus?
Tvile at rampunger henger der
Sitat av colabox Vis innlegg
si at noen har flytta mopeden din, og nekt å betal
Vis hele sitatet...
Si at du fikk en parkerings lapp av noen som akkurat dro (for å ungå å si at du kjøpte da du ikke)

Si at du kjøpte parkerings billet men "noen"\vinden tok den..



trodde mopeder\motorsykler sto parkert gratis på grun av det med parkerings billet uten frontrute...
Sitat av Facebook Vis innlegg
Si at du fikk en parkerings lapp av noen som akkurat dro (for å ungå å si at du kjøpte da du ikke)

Si at du kjøpte parkerings billet men "noen"\vinden tok den..



trodde mopeder\motorsykler sto parkert gratis på grun av det med parkerings billet uten frontrute...
Vis hele sitatet...
Så det er bedre å lyve enn å lyve? Snål logikk.

Sitat av Dr4rus Vis innlegg
hiv bota til helvete å si at det hang aldri noe bot på moppen når di tar kontakt.. så nekter du for at du noen gang har feilparkert
Vis hele sitatet...
Det blir kjedelig når du så må betale parkeringsavgiften og atpåtil purregebyr. Da blir 3-500 kroner fort det dobbelte eller mer.
Tror praksisen er slik at man er nødt til å ta bilde av p-lappen med mobil, få boten for deretter å klage og henvise til nevnte bilde.

kilde: En kollega på jobben. Altså ikke nødvendigvis 100% pålitelig kilde
Som vanlig er det mye sludder som kommer i disse trådene. Flott at ALLE skal ha en mening om alt, selvom de ikke aner en døyt om problemstillingen.

OT: Ja, du skal løse billett.

http://www.dagbladet.no/2011/09/16/t...otor/18164366/

Her kan du lese litt om problemene som oppstår rundt parkering med mc/scooter.
Ridder av 1. klasse
Har allitd lurt på hvor jeg skal legge parkeringsbilletten? Dårlig med frontrute på motorsykkler... Men så pleier jeg å finne meg en plass, slik at jeg ikke okkuperer noen andre parkeringsplasser og da
Du får kjøpt en slags lomme til parkeringslapp, eventuelt teipes den fast, eller lignende... Ta gjerne bilde av den på mopeden slik at du har en bekreftelse vis noen skulle være tulling og ta den, regnet skulle ødelegge den etc.
Sitat av Mchjort Vis innlegg
Har allitd lurt på hvor jeg skal legge parkeringsbilletten? Dårlig med frontrute på motorsykkler...
Vis hele sitatet...
Ja det er et problem...
I løpet av de vel 25 årene jeg har kjørt tung sykkel har jeg ikke funnet annen løsning på problemet enn å ta bilen når jeg vet at jeg må parkere i byen.

Det å putte biletten i lomma er greit nok i visse tilfeller, men når man har med visse private selskaper å gjøre må man i retten med alt det medfører for å få parkeringsboten kjent ugyldig.

Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Du får kjøpt en slags lomme til parkeringslapp, eventuelt teipes den fast, eller lignende... Ta gjerne bilde av den på mopeden slik at du har en bekreftelse vis noen skulle være tulling og ta den, regnet skulle ødelegge den etc.
Vis hele sitatet...
Det funker bare ikke i praksis. Man kan like greit spare de pengene til retten.
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Det funker bare ikke i praksis. Man kan like greit spare de pengene til retten.
Vis hele sitatet...
For det første koster det vel ikke penger og ta et bilde av billetten med mobilen sin når man kjøper billetten?? og en plastlomme til denne kan da ikke koste en formue?? For det andre så er det vel ikke veldig vanskelig i praksis???
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
For det første koster det vel ikke penger og ta et bilde av billetten med mobilen sin når man kjøper billetten?? og en plastlomme til denne kan da ikke koste en formue?? For det andre så er det vel ikke veldig vanskelig i praksis???
Vis hele sitatet...
Bilde er det ingen som bryr seg om, aller minst parkeringsselskapene.
Plastlommer blir dyrt i lengden når folk med lim på fingrene stikker av med de til stadighet.
Det er tross alt lite som hindrer dem fra det på en MC.
Sitat av Skapsprenger Vis innlegg
Bilde er det ingen som bryr seg om, aller minst parkeringsselskapene.
Plastlommer blir dyrt i lengden når folk med lim på fingrene stikker av med de til stadighet.
Det er tross alt lite som hindrer dem fra det på en MC.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal noen gidde og stjele en plastlomme?

Er riktignok parkeringsselskapene som mener man skal ta bilde av lappen

http://www.budstikka.no/nyheter/rase...gler-1.6573694

http://www.budstikka.no/nyheter/frus...ksis-1.7385009
Sist endret av eXerisjon; 27. juni 2012 kl. 22:58.
For å unngå bot på et 2hjuls kjøretøy: Kjøp deg TREKK, som dekker for skiltene.

Parkeringsvakten har ikke lov til å fjerne dette trekket, og kan dermed ikke gi deg bot.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
For å unngå bot på et 2hjuls kjøretøy: Kjøp deg TREKK, som dekker for skiltene.

Parkeringsvakten har ikke lov til å fjerne dette trekket, og kan dermed ikke gi deg bot.
Vis hele sitatet...
Hahahaha, dummeste.
Kilder takk?
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
For å unngå bot på et 2hjuls kjøretøy: Kjøp deg TREKK, som dekker for skiltene.

Parkeringsvakten har ikke lov til å fjerne dette trekket, og kan dermed ikke gi deg bot.
Vis hele sitatet...
Så hvis en bileier kjøper trekk til sin bil, som dekker skiltene, så kan han parkere gratis 4 ever? (Regner med at hvis de ikke har LOV til å fjerne trekk fra en 2-hjuling, så har de det ikke på en bil heller ) Høres høyt usannsynlig ut
Jeg kom over ett innlegg fra et MC forum med en ganske grei løsning på MC & parkeringslapp problemet.

Skulle parkere på sykehuset i Ålesund, og der er det parkeringsavgift. Ringte til parkeringsselskapet og spurte hvordan jeg skulle gjøre det.
Fikk beskjed om å skrive regnr på parkeringsbilletten, legge den på sykkelen synlig, og ta bilde med mobilen min. På denne måten var jeg "sikret" at ingen andre kunne bruke billetten, og jeg hadde fotobevis på at jeg hadde betalt.
Tungvint, men sånn ville de ha det ihvertfall.
Vis hele sitatet...
Da er du i alle fall sikker på at du har den dokumentasjonen du trenger dersom du skulle få bot. Du vil garantert få medhold på en klage dersom du legger frem et slikt bilde (med påskrevet reg nr)
Sitat av eXerisjon Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Spør du meg spør jeg deg.
Fakta er at de blir stjålet, og da får man bot.

Min mening er at man burde gjøre som resten av eu og ha dedikerte parkeringsplasser for mc, evt fri parkering.

Men det er for mye å be om.
I wanna play a game.
Trådstarter
Takk for mange gode svar, men tok til vett og betalte bota, ærlig og redlig, uten nokon krangel. Blei ikkje så mykje fattigare av å mista 300,- ...