Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1502
Hei, no har jeg da fått meg denne:

http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...iver-vsx-421-k

Jeg får jeg ikke lyd fra en sånn:

http://gyazo.com/76490570b2dc2c8ee0732971e1e75bc3

Jeg har koblet fra optical fra tuneren, og inn på receiveren men det funker ikke. Det er ingen feil med høyttalerene, da disse funker når jeg hører på musikk fra portable, og da jeg får lyd fra ps3.

Noen som kunne tenkt seg å hjelpe?

Takk for svar!
har du sjekka at du har satt den i riktig ingang å kanal?
sjeka med en anna ledning om dette kan vere problemet ?
noen tv'r å tunere der du må inn på instilinger å velge hvilken utgang dem skal sende lyden i?

foresten fornøyd med receiveren?
Sist endret av dildo-jonny; 22. februar 2012 kl. 12:11.
Trådstarter
27 2
Ja, hvis du ser på den første linken, og baksiden av receiveren, da ser du to steder den kan gå inn. Jeg har testet begge plassene. Jeg har ingen andre ledninger jeg kan prøve, men det skal vel funke med en optical.
Jeg har også vært innpå instillingene til tuneren, men det var ingenting å gjøre enn å velge om jeg skulle ha stereo eller sorround.
Ja, receiveren er helt kanon den!
hva med har du optical utgang på tvn du kan prøve på da? bare for å utelukke at det er utgangen på tuneren det er noe galdt med?

men når du kobler kabelen på forsterkeren så må du jo bytte kanal på den å fra eks. aux til cd, dette vet du sikkert.
Aner ikke hva kanalene til optical heter på din forsterker men sjekk at innstilingene der er riktig,
om ikke så les litt i manualen blir du fremdeles ikke klokere så kansje noen andre her kan hjelpe, ellers ville jeg sjekka youtube eller tatt turen til butikken med forsterkeren å kabelen å fåt hjelp der mulig ringt ned
Trådstarter
27 2
Jeg har ingen andre ting å prøve på.

Vet at jeg må bytte kanal på forsterkeren.
Blir hvertfall ikke klokere av manualen!
hmm kan desvere ikke hjelpe mere da sorry
mnn lykke til uansett
Hvis ting ikke funker, hent frem hammer.
Trådstarter
27 2
Jo takk! Trenger nok all lykke til å få til dette her.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Hvis ting ikke funker, hent frem hammer.
Vis hele sitatet...
ja det hjalp nok på frustrasjonen
Trådstarter
27 2
Haha Villumsen! Tror ikke det hjelper akkurat!

Receiveren funker bra den, tror det bare er noe som skjer fra tuner til receiver med tanke på at jeg får lyd fra alt annet..
Hadde samme problem med Onkyo'en min, der måtte jeg gå inn på den kanalen jeg skulle bruke også endre lyd fra HDMI til OPT
Trådstarter
27 2
På recieveren da eller ?
Ja, skulle bruke optisk fra PS3, men fikk det ikke til å virke. Trykket meg gjennom audio innstillingen på Game og da kom det opp Audioselect, og der kunne jeg velge å bruke optisk istedenfor HDMI
Trådstarter
27 2
Jeg ringte til pioneer, og han sa at alt var riktig innstilt (etter jeg koblet som han sa)
og da mente han at det skulle være noe gale med viasat dekoderen. At jeg skulle kunne bytte på hvordan lyden skulle bli sendt ut fra viasat.. Dette går da ikke. Så da blir det å ringe til viasat.
Du kan og sjekke at det faktisk er lys i utgangen. Ta kontakten ut i fra receiveren og se om det er lys i enden. Er det lys så er i det minste utgangen aktivert. Er det ikke lys er ikke utgangen aktivert og da vil du ikke kunne få lyd.

Ofte er det også slik at tuneren kun sender digitalt 5.1 eller HD lyd ut på de digitale utgangene, og stereo på de vanlige utgangene. Og de fleste kanaler sender fortsatt kun stereo, og dermed vil ikke det fungere. Da må tuneren settes opp slik at den sender all lyd ut på de digitale utgangene. Noen gjør det som standard, noen må settes opp slik, og noen kan ikke gjøre det i det hele tatt.
Trådstarter
27 2
Det er lys i den andre enden, så da må det jo være kontakt.
No har jeg koblet opp mot PS3en min, og det funker ikke da heller!
Det må være kontakt, men det betyr ikke at det er data der.
Trådstarter
27 2
True.
Men det er altså ikke noe feil med dekoderen mener jeg, med tanke på at jeg ikke får lyd fra PS3en heller.

Noe som kan funker er å ikke bruke optical, men scart til sånn rød og hvit?
Ikke vet jeg men, er vel verdt et forsøk. Noen som vet hvor jeg kan få tak i det?

Eller, hvit-rød til hvit-rød? Noen som vet hvor jeg kan få tak i det ?
Du har endret lydinnstillinger på PS3? RCA kabler kan du kjøpe på f.eks Elkjøp
Trådstarter
27 2
Ja, jeg har byttet.
Da har jeg fått kjøpt meg en RCA kabel. Jeg har no lyd fra alle komponenter jeg vil ha.


Takk for alle svar!