Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1657
Hei.

Har et hjemmekino anlegg som heter LG HT304SU (http://www.lefdal.com/product/lyd-bi...kino?scid=1710)

Problemet er at det bare er de 2 fronthøytalerne og bassen jeg får lyd fra!
R,R L,R og Center er helt stumme.. Har prøvd å koble om flere ganger men får ikke lyd i de 3 høytalerne.. De funker kun når er inne på setupen og hører om det er lyd i alle sammen!

Noen som har peiling på hva problemet kan være?
det er mast sansynelig bare og gå inn i instillingene og bytte på lydopsette
du har foreksempel ett oppsett som heter stereo og et som heter surround
Trådstarter
33 1
Får ikke til og endre oppsett heller
Er nokk noe med oppsette, spiller jeg musikk kan jeg velge å ha lyd i 2*front å sub.

Ett annet oppsett jeg bruker "movie" eller noe slikt da har jeg lyd å center og bakhøytalere også.

Du kan enten stille inn dette på kontrollen eller spilleren om jeg ikke tar feil
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Enda mer interessant, hvilken kilde henter du lyden fra da ?
Trådstarter
33 1
har kun koblet til høytalerne og cdspiller/forsterkern til tv'en!
aner hvilken kilde da dette ikke står på setupen.
Sist endret av 3lement; 2. januar 2011 kl. 22:30.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
En cd-spiller leverer stereolyd, altså to kanaler, to høyttalere.

Prøv å sett på en film med ett Dolby eller DTS Surround-spor så får du lyd i alle ender.
Trådstarter
33 1
Okei! men jeg får altså ikke lyd i alle når jeg for eksempel ser tv eller spiller Playstation?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av 3lement Vis innlegg
Okei! men jeg får altså ikke lyd i alle når jeg for eksempel ser tv eller spiller Playstation?
Vis hele sitatet...
Ikke så lenge sendingen du ser på sendes i 5.1 eller tilsvarende, noe HD-dekodere for kabel og parabol kan dekode for kanaler som sendes i HD med HDlyd.

Og for PS3 kommer det vel endel an på spillet du spiller hvilket format det outputes i.

Derfor kjøper man gjerne et noe dyrere system enn det du har kjøpt, så man kan få bredere lyd i rommet selv på vanlige sendinger.
Sist endret av AtXbYeA; 2. januar 2011 kl. 23:39.
Trådstarter
33 1
Okei, når jeg f.eks spiller fifa11 får jeg iallefall bare lyd i de 2 fremme og suben!

Men takk for svar.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Og hvordan har du koblet PS3en til systemet da ?

HDMI eller ikke ? Har du sjekket lydinnstillingene på PS3en ?
Trådstarter
33 1
har koblet til en hmdi kabel fra tv til ps3 ja. Men når jeg får valg om å bruke den når jeg starter ps3 og jeg trykker ja, så får jeg svart skjerm og etter en liten stund så får jeg samme spørsmål igjen.. Så bruker hdmi og de kablene som fulgte med ps3'en !

Har sjekket innstillingen ja, men finner ikke ut noe der heller!

når jeg kobler kun til hdmi kabelen fra tv til ps3 får jeg en svart skjerm så står det "Kontroller signalkabel."

Nevermind det siste spørsmålet
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Dersom du har koblet PS3 -> TV og ikke til lydsystemet ditt er det vel ikke noe rart at du bare får stereolyd, har du ingen HDMI-innganger på lydsystemet ?
Trådstarter
33 1
Anlegget er koblet til tv med en hdmi kabel, ps3 er koblet til tv'en med en hdmi kabel.

Må jeg koble hdmi kabel fra ps3 til anlegget?
Jeg tror du må koble lyden fra kilden (dvd-spiller/Ps3) direkte til anlegget for å få lyd i alle høytallerene. Prøv det og se om du får lyd i alle da.