Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 16920
Jeg så på grensekontrollen på tv og så det at narkohunden ikke markerte på kokainet som lå gjemt. Det var pakket godt og så var det ett luktende lag som lå rundt pakken (inne i pakken igjen..)'
Pga røntgen så åpnet de pakken å fant narkotikaen, men hadde det ikke vært for det så hadde de som hadde sendt pakken sluppet unna..

Jeg lurer på om det er noen som vet hva man kan bruke for å unga at narkohunden kan ungås ...
De nevnte selvfølgelig ikke hva de hadde brukt der hunden ikke luktet det.

Svar fra en med peiling og ikke bare tror han har peiling ønskes
I følge filmen never get busted så kan du ikke maskere lukter for hunder. Men, er det pakket så bra at lukten ikke har rukket å sive gjennom, da vil ikke hunden kunne lukte noe. Det tar nemlig litt tid før lukt kommer gjennom så dermed vil ikke hunden markere så lenge du har klart å pakke det godt inn. Skal du på en lang reise med stoffet så kan det bli vrient.
Hunder lukter ikke som mennesker (flere samensatte lukter), men de lukter hver enkelt lukt hver for seg.
f eks hvis vi lukter hamburger, så lukter bikkja kjøtt, salat, dressing i rekkefølge. Gjerne henger den seg opp i lukten som er mest interessant.

Derfor er det mulig å lure en k9 med å spraye på en duft av et annet dyr. Dette vil gjøre hunden mer enn nok opptatt med å lukte hvilket dyr dette er, hvor det er osv. Hundens instikter er enorme..

Har ingen kilder desverre, så ikke stol blindt på meg.
Alt dette blir nevnt i "never get busted" anbefaler deg å se de 2 filmene. Han som har lagd filmene har VELDIG mye peiling på dette, han kommer med mange nyttige tips.
Sist endret av Doktoren; 25. desember 2010 kl. 01:20.
pet: Dette var interessant. Vet du også noe om hvordan bikkja reagerer dersom det er på ett tett befolket område med masse mennesker, inklusive lukter, som beveger på seg? Vil den klare det ganske greit å finne frem til stoffet dersom den får ferten av det? Eller kan den lett bli desorientert og forvirret pga. alle luktene? Kunne politiet da tatt meg seg ei bikkje og kaffetermos og slått leir ved Karl Johansgt. f.eks? Og bare ventet på at én stakkar med 5g hasj i lomma skulle komme gående?
Dryss kola litt her og der over hele bila, så går bikkja loco og tollerne tenker at bikkja ikke har en god dag.
Edit: så kanskje de driter i hele opplegget?
Sist endret av ZELDUR; 25. desember 2010 kl. 01:27.
Eller så tenker de at her har det vært full fest
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Dryss kola litt her og der over hele bila, så går bikkja loco og tollerne tenker at bikkja ikke har en god dag.
Edit: så kanskje de driter i hele opplegget?
Vis hele sitatet...
Ellers blir du busta
Hundene er trent til å ikke bli distrahert. Jeg finner det høyst usannsynlig at enkel lukt fra et annet dyr vil forstyrre dem. Da ville jo narkohund vært ubrukelig alle steder det oppholder seg andre dyr.

Når det gjelder "ett tett befolket område med masse mennesker, inklusive lukter, som beveger på seg" så bare tenk deg en flyplass.

Jeg ble markert på, på GW flyplassen i Houston (stor flyplass, mange folk, presumptivt folk som reiser med dyr uten at jeg har tenkt over det noen gang) uten at jeg engang har røykt, men noe av det jeg hadde i kofferten hadde jeg hatt på meg rundt folk som røykte.
Ja, det finnes vell ingen sikker måte å flytte på drugs, men noen er vell sikrere enn andre. En risiko for å bli tatt finnes alltid.
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Dryss kola litt her og der over hele bila, så går bikkja loco og tollerne tenker at bikkja ikke har en god dag.
Edit: så kanskje de driter i hele opplegget?
Vis hele sitatet...
Jeg vil heller tro at tollerne som kjenner bikkja vil ta en grundigere titt på bilen hvis bikkja endrer oppførsel. Dersom dere var den tredje bilen den dagen som bikkja reagerte på, så hadde dere nok fått kjøre videre.
i filmen sier han noe om å ha katt i bilen (ihvertfall hår fra en) da instinktene forteller ham at noe må jages.
Strø amfetamin (så det ikke er synlig*duuh* løst rundt der hunden kan finne på å markere. Det skal visst ødelegge luktesansen dens. Altså, ikke så mye at du får en speedfreak, k9. Vil nødig ha den etter meg..
Mythbusters testa jo ut dette i en episode (s8ep16 trur jeg, hair of the dog eller noe). Der avkrefta en som trente disse hundene at å strø det litt rundt i en leilighet f.eks ville ha motsatt virkning, altså hunden ville markert der. Enkelt og greit. Om de testet med andre hunder eller dyr, husker jeg ikke, duppet dessverre av under episoden. Men når hunden lette etter en som var langt unna, og de prøvde å distrahere hunden med en boks med tunfisk tror jeg det var, så fant hunden fortsatt frem, selv om dem brukte tid på å spise opp maten, så kan godt hende en annen hund eller dyr ikke vil funke så godt. De er jo tross alt trent for å lete, og ikkebli distrahert, som ble sagt ovenfor her.
Det er kun 1 ting som kan fucke opp en hunds luktesans og det er MøLLkuLEr. Muligens har de det på apoteket..

Nafta/Naftalin
Sist endret av lygra; 25. desember 2010 kl. 02:02.
Sitat av Graps Vis innlegg
Hundene er trent til å ikke bli distrahert. Jeg finner det høyst usannsynlig at enkel lukt fra et annet dyr vil forstyrre dem. Da ville jo narkohund vært ubrukelig alle steder det oppholder seg andre dyr
Vis hele sitatet...
Ifølge Never get busted så kunne det fungere, han sier også at hvis du gnir cannabis rundt om i feks huset ditt, vil hunden bli distrahert sånn at den ikke vet hvor den skal lete.

EDIT: Det var ikke lukt fra et annet dyr, men pisset fra et annet dyr som ville distrahere.
Sist endret av Doktoren; 25. desember 2010 kl. 02:01.
Hvis det kommer politi med hunder inn i huset ditt og skal lete etter stoff, så gnikk litt cannabislukt i kattematen. Da tror vel politiet at hunden er helt borte når den begynner å snuse i kattematen
k9 og lukt
k9 lukt 2
Sist endret av pet; 25. desember 2010 kl. 13:58.
Ta å bland ut litt hasj i vann og knips det på en av politimennene om du får sjansen.

Blir jævlig festlig om bikkja markerer den ene politibetjenten.
Spesielt om det er en lærling som er ute med sjefen eller noe lignende. Hoho
Sist endret av Bombasa; 25. desember 2010 kl. 14:03.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Ta å bland ut litt hasj i vann og knips det på en av politimennene om du får sjansen.

Blir jævlig festlig om bikkja markerer den ene politibetjenten.
Spesielt om det er en lærling som er ute med sjefen eller noe lignende. Hoho
Vis hele sitatet...
Ta heller sprit, thc er ikke så løselig i vann, sprit er bedre
har hørt noe om at kaffebønner eller mokkabønner kan skjule lukten av hasj
har hørt at det å ha katt er det beste forsvar. En venn av en venn var på festival og ble snusa på, han skal visstnok ha kommet seg unna situasjonen ved å forklare at han jobba som kokk der (noe han også gjorde).
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg har gjentatte ganger blitt fortalt at hornsalt kan forvirre hundene. Om dette er fakta, vet jeg ikke. Men hvis det pet skriver er korrekt, tror jeg hundene oppdager det uansett.

Jeg har dog hørt litt mer troverdige historier om plater med brunt som har blitt gjemt i buret til en Goliath edderkopp. Hunden lukter det nok uansett, men der tørr ihvertfall ikke politiet å stikke hånda nedi.
Sitat av Alfonzor Vis innlegg
Ta heller sprit, thc er ikke så løselig i vann, sprit er bedre
Vis hele sitatet...
pleier narkobikkjer å reagere på sprit?
Sitat av caperno Vis innlegg
pet: Dette var interessant. Vet du også noe om hvordan bikkja reagerer dersom det er på ett tett befolket område med masse mennesker, inklusive lukter, som beveger på seg? Vil den klare det ganske greit å finne frem til stoffet dersom den får ferten av det? Eller kan den lett bli desorientert og forvirret pga. alle luktene? Kunne politiet da tatt meg seg ei bikkje og kaffetermos og slått leir ved Karl Johansgt. f.eks? Og bare ventet på at én stakkar med 5g hasj i lomma skulle komme gående?
Vis hele sitatet...

De hundene som er spesialtrent på kun lukting har null problem med store folkemengder. det kan vel svekke dem LITT men ikke mye. Har sett at de står mye ved utgangene på subwaystasjoner blant annet i mentron i London.

Sitat av EoT Vis innlegg
pleier narkobikkjer å reagere på sprit?
Vis hele sitatet...
Thc... Uansett, hvis en politimann har vært i kontakt med hasj er ikke det noe drama. de må jo ta på sakene når de konfiskerer det.

Sitat av maxmekkerhasj Vis innlegg
Jeg så på grensekontrollen på tv og så det at narkohunden ikke markerte på kokainet som lå gjemt. Det var pakket godt og så var det ett luktende lag som lå rundt pakken (inne i pakken igjen..)'
Pga røntgen så åpnet de pakken å fant narkotikaen, men hadde det ikke vært for det så hadde de som hadde sendt pakken sluppet unna..

Jeg lurer på om det er noen som vet hva man kan bruke for å unga at narkohunden kan ungås ...
De nevnte selvfølgelig ikke hva de hadde brukt der hunden ikke luktet det.

Svar fra en med peiling og ikke bare tror han har peiling ønskes
Vis hele sitatet...
har hørt det beste stedet å gjemme ting er i motorrommet. pga alt for stor varme søker de ikke der. med mindre de er rimlig sikre på at du har saker. er jo sjelden de drar fram bikkje hvis de ikke har misstanke in the first place.
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Jeg har gjentatte ganger blitt fortalt at hornsalt kan forvirre hundene. Om dette er fakta, vet jeg ikke. Men hvis det pet skriver er korrekt, tror jeg hundene oppdager det uansett.

Jeg har dog hørt litt mer troverdige historier om plater med brunt som har blitt gjemt i buret til en Goliath edderkopp. Hunden lukter det nok uansett, men der tørr ihvertfall ikke politiet å stikke hånda nedi.
Vis hele sitatet...
Du får vel en grei nokk straff for å smugle inn en Goliath edderkopp uansett..
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
har hørt noe om at kaffebønner eller mokkabønner kan skjule lukten av hasj
Vis hele sitatet...
Det er en myte, hunder kan skille mellom lukter.
Har tenkt litt på ozon. Det er veldig reaktivt/oksiderende så det brukes som luktfjerner i blandt annet kjøleskap og dyrkeopsett. Ødelegger det all lukta, eller vil det ikke virke?

Tenker å ha en beholder inne i en beholder med ozon elle noe.
For å dra frem never get busted igjen

Hundene som trenes til narkohunder er de med sterke jage/leke instinkter.

Der kunne han fortelle at om det feks lå ett dødt dyr i veikanten der de hadde stoppet en misstenkt, så måtte han avbryte hundebruken fordi hunden ble forstyrret. Samme med å sprinkle litt godsaker her og der hjemme for at hunden skal markere overalt har du da gjemt tingene på en bra plass er det ingen fare, da må de lete random uansett.
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Som towelie sier KAFFE KAFFE OG ATTER KAFFE. Så å si det som fungerer. Det "resetter" luktesansene til hundene.
Vis hele sitatet...
And the obvious question, har du kilder?
hvis du putter det inn i en vakum bag med en kaffer bønne skal det en del til for at man blir tatt. for vakum er
jo null oksigen og da vil jo ikke noen lukte noe. den beste er jo en sånn vakum pose du får i millitæret for de er ikke gjennomsiktig og da trur de sikkert at det er mat.
Sitat av maxmekkerhasj Vis innlegg
Jeg så på grensekontrollen på tv og så det at narkohunden ikke markerte på kokainet som lå gjemt. Det var pakket godt og så var det ett luktende lag som lå rundt pakken (inne i pakken igjen..)'
Pga røntgen så åpnet de pakken å fant narkotikaen, men hadde det ikke vært for det så hadde de som hadde sendt pakken sluppet unna..

Jeg lurer på om det er noen som vet hva man kan bruke for å unga at narkohunden kan ungås ...
De nevnte selvfølgelig ikke hva de hadde brukt der hunden ikke luktet det.

Svar fra en med peiling og ikke bare tror han har peiling ønskes
Vis hele sitatet...
de bruker kaffe pulver,strør det mellom plastlaga i forsendingene fra mexico vaffal!

så det på ett cops program også,kaffepulver er visst tingen de bruker mot hundene!

Sitat av Schlaeg Vis innlegg
Som towelie sier KAFFE KAFFE OG ATTER KAFFE. Så å si det som fungerer. Det "resetter" luktesansene til hundene.
Vis hele sitatet...
her harru det i praksis at 4.25

http://www.youtube.com/watch?v=OY3vC...eature=related
▼ ... over en uke senere ... ▼
Som han fyren sa i "Never Get Busted". Lukt perforer igjennom stoffer med tiden. Selv ting med vakuum/metall/whatever. Det handler derfor om å ha pakket sakene så sent at lukten ikke rekker å sive igjennom. Du må også behandle stashet med hansker så ikke partikler overføres.

Hunder har annen luktesans enn oss. Vi lukter burger av en person, mens hunden lukter salat, dressing, kjøtt og brød. Det hjelper derfor lite hvorvidt du dekker det til med lukt. Tipset han hadde var i steden å fjerne fokuset til hunden over på noe annet. Se videoen om om å dekke til sakene selv.
Mener å ha hørt at å gjemme stashet i en krukke motorolje skal hindre bikkjene i å merke lukten.
Har ingen bevis desverre...
Sitat av StewieGriffin Vis innlegg
Mener å ha hørt at å gjemme stashet i en krukke motorolje skal hindre bikkjene i å merke lukten.
Har ingen bevis desverre...
Vis hele sitatet...
Det stemmer ikke.
Vil tro at ved å kjøle det ned til det absolutte nullpunkt (273,15°C) på et sterilt sted vil gjøre det vanskeligere for hundene å finne noe.
Et veldig kaldt sted må være fint og gjemme stashet på. Med tanke på at lukt-molekylene beveger seg saktere jo kjøligere det er. Det absolutte nullpunkt må være ideelt
ulvepiss beste i verden
Anbefaler folket å se Myth Busters episoden dedikert til Blodhunder og Narkohunder, fantastisk imponerende. Og litt skummelt ...
Kaffe kan hjelpe mot hundene, men både politiet og tollerne vet om dette trikset. Så kommer du fra Amsterdam med en pose med kaffe, så blir den gjennomsøkt.
Sist endret av Mexxy; 10. januar 2011 kl. 13:26.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Kaffe kan hjelpe mot hundene, men både politiet og tollerne vet om dette trikset. Så kommer du fra Amsterdam med en pose med kaffe, så blir den gjennomsøkt.
Vis hele sitatet...
Vis gjerne til en kilde i forhold til dette med at kaffe kan forvirre hunder/maskere lukt. Denne myten har blitt tilbakevist mange ganger før he på forumet.
Sist endret av felix_poker; 10. januar 2011 kl. 13:31.
Hvordan er det med smugling av LSD?

Vet jo selvfølgelig at LSD er noe det blir lite smuglet inn av, men er det ikke slik at LSD er helt luktfri og smaksfri, noe som burde gjøre det umulig for hunder å oppdage det? Eller bommer jeg totalt her?
Sitat av Euforia Vis innlegg
Hvordan er det med smugling av LSD?

Vet jo selvfølgelig at LSD er noe det blir lite smuglet inn av, men er det ikke slik at LSD er helt luktfri og smaksfri, noe som burde gjøre det umulig for hunder å oppdage det? Eller bommer jeg totalt her?
Vis hele sitatet...
Dette har blitt tatt opp mange ganger før. LSD er luktfritt for oss mennesker, men det betyr ikke at det ikke avgir lukt. Hunder kan lukte LSD, men narkotikahunder er ikke trent opp til å markere på dette stoffet.
Sist endret av felix_poker; 10. januar 2011 kl. 14:11.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Dette har blitt tatt opp mange ganger før. LSD er luktfritt for oss mennesker, men det betyr ikke at det ikke avgir lukt. Hunder kan lukte LSD, men narkotikahunder er ikke trent opp til å markere på dette stoffet.
Vis hele sitatet...
ok, så det betyr at det er trygt om jeg skulle ha valgt å ta med meg noen drops/lapper over grensa?

(kun et teoretisk spørsmål).
Sist endret av Omnibenevolence; 10. januar 2011 kl. 14:23. Grunn: yo
Sitat av Euforia Vis innlegg
ok, så det betyr at det er trygt om jeg skulle ha valgt å ta med meg noen drops over grensa?

(kun et teoretisk spørsmål).
Vis hele sitatet...
Med tanke på nakotikahunder, ja.
Svelger du lukter det ikke.
Sitat av bent hamer Vis innlegg
Svelger du lukter det ikke.
Vis hele sitatet...
Hva mener du? At hvis du svelger stoffene du skal smugle, så lukter det ikke?
Sist endret av felix_poker; 13. januar 2011 kl. 08:40.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Vis gjerne til en kilde i forhold til dette med at kaffe kan forvirre hunder/maskere lukt. Denne myten har blitt tilbakevist mange ganger før her på forumet.
Vis hele sitatet...
Egentlig bare en bekjent som ble stoppet. Han brukte kaffetrikset og ble ikke markert, men tollerne visste godt om dette, og åpnet kaffeposen hans. Om dette er 100% sant kan jeg ikke garantere.
Sitat av EoT Vis innlegg
har hørt at det å ha katt er det beste forsvar. En venn av en venn var på festival og ble snusa på, han skal visstnok ha kommet seg unna situasjonen ved å forklare at han jobba som kokk der (noe han også gjorde).
Vis hele sitatet...
Kokelerte han en katt på jobben da? Haha
Sitat av Towelie94 Vis innlegg
har hørt noe om at kaffebønner eller mokkabønner kan skjule lukten av hasj
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg sterkt på. Er mye..."En kompisen min kjenner trakk 3 liter zalo og passa pissetesten" osv historier rundt hasj og sånt. Tror ikke du skal stole på så mye av dette
uten å ha orket å lese igjennom hele tråden så kan jeg meddele at en kompis kjøpte hasj på nettet og når han fikk pakka var det en tykk plastposeting med kaffe som var vakumpakka, inni denne var det enda en pose med kaffe (Vakum) og til slutt en liten zip pose med white widow.

Edit: Dette tror jeg vil maskere lukten lenge nok til at k9 ikke merker det
Sist endret av Martinsh; 13. januar 2011 kl. 03:34.