Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1735
Hvis moderator eller andre mener at dette innlegget ligger i feil kategori ber jeg om unnskyldning. Håper det da kan flyttes over i en passende kategori istedet for å bli slettet.

Jeg har den siste tiden begynt å bli ganske lei av å gå på byn her i bergen. Utelivet er bra nok det, men jeg savner et skikkelig party etter gammelt. Husker tilbake til gamledager med Maxime og legendariske festene i auto23 sine lokaler i Nygårdsgaten For de av dere som har vært der vet hva jeg snakker om.

Har gått en stund og lekt litt med tanken om å prøve å få til noe. Har sjekket ut 3-4 steder som jeg mener kan være bra. 3 plasser i sentrum og en plass ett stykke utenfor. Har også satt opp ett budsjett som går i null hvis det kommer 200 stk. og betaler 200,- pr. billett. Det er med andre ord ikke snakk om sensation, men jeg tror det kan bli rimelig heftig hvis det kommer litt folk.

Grunnen til at jeg legger dette ut er rett og slett for å lodde stemningen litt i forkant. Sjekke om det er noe interesse. Hvis dette skal bli noe av trenger jeg hjelp. Enkelt og greit. Da tenker jeg på folk som kan være med å rigge til, folk som kan selge billetter osv. Jo mer vi kan spare på slike utgifter jo mer kan vi bruke på lysrigg, anlegg og location. Dette er ikke ment for å tjene $, men rett og slett for å prøve å gjennskape magien fra slutten av 90tallet/begynnelsen av milleniumet

Hvis noen av dere der ute liker ideen og føler at dere kan bidra med noe så send meg en PM. Tidspunktet jeg ser for meg er september/oktober en gang.

Håper på MASSIV oppslutning
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Det finnes allerede et miljø for dette. Faktisk et ganske stort også. Problemet er locations og de forbanna trangsynte lover og reglene som vi har her i Norge.
Høres ut som et flott iniativ, folk fra Bergen (Norge) er sugen som bare F*** på dette. Dog, det er litt vanskelig å få arrangert slike ting i en håndvending, desverre.

Jeg liker ideen din, men kjenner du nok DJ's og frivillige til å få det til å fungere? Jeg vet at folk er sugne på dette og massiv oppsluttning vil det nok bli.
Dog, det jeg undres om du ser for deg et offisielt party eller UG?
Sist endret av spQ; 28. juli 2008 kl. 20:32.
Tessier81: Holder du til på globalhardstyle?
Er hvertfall ett par der som er godt i gang med planlegging av party i Bergen.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
BaseChase er jo også et nytt prosjekt som akkuratt er startet. Psy-trance stylish konsept. Det som også er så synd er at man må gi seg å spille kl. 03 om natten.
I Oslo får de så vidt jeg vet i hvertfall drive på til 04:30/05:00 om jeg ikke tar feil? (Housemanina)

Tessier: Hva med en utendørs fest a?
Trådstarter
Har ikke helt oversikt over hva som skjer rundt om i byen nei. Men jeg har fått med meg at det har vært endel psyfester uten å nevne hvor.

Jeg holder ikke til på globalhardstyle nei. Men tar gjerne imot tips om hvor jeg bør leite etter denne typen arrangenter.

Det jeg er interessert i er å få til en helaften med skikkelig trance som tema. Oppbyggende sett med house som oppvarming, for så å kjøre på med trance. Som nevnt tidligere, prøve å gjennskape magien from the old times

Jeg ser for meg at det bør arrangeres som et UG party. Nettop på grunn av idiotiske lover og regler. De lokalene jeg har sett på kan leies for en helg hvilket innebærer at vi kan holde det gående lenge og mest sannsynlig slipper innblanding fra diverse etater

Har ett lokale jeg mener er perfekt men det ligger nesten i arna og er langt fra folk og fe. Men hvis folk er villige til å slenge noen kroner ekstra i potten kan jeg ordne med transport. Utendørsfest har jeg tenkt på ja. Men ting krever som sagt endel planlegging og september/oktober er ganske risky med tanke på vær o.l. Har lysst å gjøre det ordentlig.

Jeg kjenner et par Dj`s ja, men er åpen hvis andre melder sin interesse.

speq: Hvis du er hypp kan vi snakkes på msn og utveksle meninger og erfaringer. Virker som om du har peiling på det du snakker om.
speq: Når jeg frekventerte psypartiesene i Oslo så stengte dørene i 3-tida? (no sånt) og partyet slutta utpå morrakvisten når folk begynte å bli trøtte (6-8-tida)
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Tessier:

Dette høres jo bra igjenom tenkt ut og vi kan godt snakkes på msn. Har sendt deg en PM.
Jeg er så absolutt sugen på å få i gang noe slikt og har muligens også _kanskje_ bekjentskap til folk som kan bidra med musikk, anlegg og div. Men vi kan ta å snakkes på msn/PM (helst msn) om du bare adder meg.

Forconin: Det er meget godt mulig Men jeg snakket med en bekjent av meg som spiller endel rundt om. Jeg spurte han spesifikt om Housemania grunnet hans frustrasjon til hvor tidlig vi måtte stoppe et party som var i helgen. Han sa at de måtte slutte musikken i 04:30 tiden, så det var jo _litt_ bedre. Men alikevel langt i fra bra nok :/
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Jeg har vel vært på 5-6 fester av dette kaliber i sommer. Jeg ville ikke påstå at byen er død.

Technoevents har begynt å ta seg opp etter en tørke på noen måneder, og psymiljøet holder, som du nevner, fester jævnlig.
Skal antageligvis flytte til Bergen dette året i forbindelse med studier. Drar alene og setter føttene på ny jord. Kjenner ingen der heller. Så uten å spørre direkte, hvor skal jeg henge for å bli kjent med de riktige menneskene? Kommer sikkert til å ha litt fritid til overs, og da hadde et stupdykk i god musikk og trivelige lyseffekter vært et greit sted å fordrive tiden sin på.

For å ikke snakke om å være med på å arrangere noe selvfølgelig.
Sist endret av RadioSlave; 28. juli 2008 kl. 21:51.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Vill det bli snakk om noen form for aldersgrenser vist dette blir virkeliggjort?
Sikkert 18+.. Jeg hadde iallefall aldri dratt på en fest med 12åringer vist eg skulle ha det gøy..
Pleier vel å være 18års grense slik at man hvertfall har med myndige folk å gjøre. Pluss at man slipper alt fjortisssøpla. På alle ug-festene jeg har vært på i oslo har det som oftest vært 20års grense, men de sjekker sjeldent leg så framt man oppfører seg og ser noenlunde voksen ut. Jeg har vært på mange fester med mye høyere aldersgrense enn det jeg var, men alltid kommet inn ettersom jeg var på lista og ikke sett alt for ung ut.
Skjønner problem stillingen, er veldig få jeg kjenner utenom 1 eller 2 som faktisk er inntresert i denne form for "fester" med andre grunner enn at dem vill knipse og at det hadde vert "syre fett" som enkelte sier.
Sitat av warrior
Skjønner problem stillingen, er veldig få jeg kjenner utenom 1 eller 2 som faktisk er inntresert i denne form for "fester" med andre grunner enn at dem vill knipse og at det hadde vert "syre fett" som enkelte sier.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du burde holde deg til fjortisfester.
Å lage en velorganisert fest er vanskligere enn du tror..
Du må leie et bra lokale, skaffe anlegg og DJ, lage et billettsystem og reklamere for festen. du må ha minst 12 godkjente vakter av politiet om det kommer over 200 stk. Når jeg sier godkjente, mener jeg vakter som har tatt et spesielt kurs hos politiet. Dessuten må du avtale med politiet minst to uker før festdato for å få godkjennelse, ellers kommer de å kaster ut alle. Vanskelig å gjøre alt dette alene, det sier jeg med erfaring da jeg og noen kompiser hadde en organisert fest med 100 stk i vår og aldri mer! gikk i overskudd med 3000 kr, så det er ikke mye du tjener..

Vel.. Lykke til!
Sist endret av MusabaN1; 12. august 2008 kl. 02:35.