Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2373
Vi var en gjeng på 6 stk som skulle reise nedover nå førstkommende uke. Alle har feiga ut eller troket seg, så nå sikker jeg igjen her med en flybillett onsdag 25 og returbillett søndag 29 juni.
Siden jeg vil prøve å spare så mye så mulig på unøvendige kostnader, så har til nå kun booket fly. Det kostet 3500kr til Amsterdam tur/retur.
Mitt budsjett et på ca 10.000kr.
5 i lommepenger og 5 i fly/hotell.
Jeg ser man kan få hostel, bed'n'breakfast til ok priser, men for meg vil beliggenheten være avgjørende, og vil helst ikke bo på samme rom som 5 andre som kanskje ikke kan engenslk engang (men jo, man kan være heldig)

Spørsmålet mitt lyder da så; bør jeg booke et eller annet på forhånd før jeg drar, eller tror dere det går greit med slik jeg har tenkt at jeg bare drar ned på flybilletten og tar det derifra? Kan da ikke være umulig å finne en plass å sove bare for en natt omså?

Ellers andre tips/triks/råd fra som har vært der?

Visste ikke om jeg skulle legge denne under "reise" eller "rus" men fant ut at Amsterdam så kan æ like gjerne lage en tråd her

På forhånd takk.

Æ gleede mæ til et hællvettes eventyr, aloners
Var der med noen kompiser for noen år tilbake. Husker ikke hva vi betalte men det var billig. Fløy med Ryanair og bodde på et helt greit hotell, sov to og to på rommene. Vi bestilte alt på forhånd slik at vi bodde veldig sentralt, tok kun ett minutt å gå til nærmeste coffeeshop Hadde jeg vært deg ville jeg bestilt hotell på forhånd så slipper du å stresse så veldig når du kommer dit, lettere å planlegge budsjettet også da.
Beste du kan gjøre er sjekke dame og bli med henne hjem. Hver kveld. Du sparer penger og du holder deg motivert til å sjekke om du vet at du ikke har noen plass å sove. Ta det som en challenge.

Ny dame hver kveld eller om treffer en dame som bor ok, så bli hos henne hele turen
Sist endret av frtoretang; 22. juni 2014 kl. 01:57.
Trådstarter
2 1
det er det som er litt av problemet nå... hadde budjsett på 10k ca, og har allerede brukt 3500 på fly tur retur. (billigste jeg fant) Det er jo i siste liten så det er nokk ikke lett.
Finner OK hotell til rundt 5000kr, som blir litt mye, men sovesaler nede i 1000kr, men det er jo ikke ønskelig...

beste forslaget så langt.... trur æ går før den
Sist endret av smokeyjoe; 22. juni 2014 kl. 01:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Jeg har ikke gjort det selv, men jeg anbefaler faktisk rom der du bor med "10 andre personer".

Hvis man drar med andre kompiser så er det greit, du klarer fint å komme i prat med andre fordi du har kompiser til å backe deg opp osv. Men når du drar alene er det verre. Men hvis du faktisk bor på et hotellrom med 10x andre personer så blir det å hjelpe deg som faen når du er alene og jeg føler faktisk at ferien din blir å bli ekstremt mye kulere. Nei, det er ikke så kult å sove i samme rom som såpass mange andre, men det er kult å bli kjent med andre mennesker så det er verdt det. Skjerp deg kompis og kom deg inn på et hostel med 5-10+ andre mennesker i samme rom, og så passer du på at de har en safe du kan låse penger og pass og lignende i!

Men du trenger neppe å bestille hotell på forhånd, hotell ordner du der nede uten problemer. Og order du det ikke så knuller du en pen jente og bor hos henne som en kar her sa.
Airbnb.no kan være en mulighet, her får du også mulighet til å bo sammen med noen andre.

Sjekk ut denne: https://www.airbnb.no/rooms/1297058?...06.2014&s=SKpO
Bo på hostel med en bar, der kommer man i snakk med folk uansett. Jeg har bodd på Stayokay-hosteller rundt omkring og det har vært flott. Dyrt er det heller ikke.

Anbefaler for øvrig også guidede turer i byen, da får man oversikt over både sentrum, red light district eller coffeeshops, avhengig av hvilken tur du velger.