Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2026
jeg har begynt å like vin, men blir fullstendig fyllesyk av de jeg kjøper, har noe med et høyt nivå av et stoff noen viner har trur jeg. spurte damen på vinmonopolet men hu var gretten som bare det, har ikke turt å spørre noen andre etter den episoden

noen som kan anbefale en god vin som ikke tar så hardt tak i deg dagen derpå? helst under 600 kroner
Sist endret av petelee; 21. juni 2014 kl. 00:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Neutral Good
Mith's Avatar
Vin med lite garvesyre er det du leter etter. Jeg er sikker på at på at de på vinmonopolet ikke er gretne, men hjelper deg om du spør om det.
Sist endret av Mith; 21. juni 2014 kl. 01:10.
Jeg som trodde det var alkoholen som gjorde meg fyllesyk? Er det andre ting som også gir redusert fyllesyke i drikkevarer?
Neutral Good
Mith's Avatar
Vel, det er ikke veldig uvanlig å få en allergisk reaksjon på garvesyre eller tanniner om du vil. Spesielt hvis man drikker rødvin.

Sitat av wickedfreak Vis innlegg
Jeg som trodde det var alkoholen som gjorde meg fyllesyk? Er det andre ting som også gir redusert fyllesyke i drikkevarer?
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hva du drikker. I de fleste tilfeller er det mengden alkohol.
Sist endret av Mith; 21. juni 2014 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Mith Vis innlegg
Vel, det er ikke veldig uvanlig å få en allergisk reaksjon på garvesyre eller tanniner om du vil. Spesielt hvis man drikker rødvin.


Det kommer helt an på hva du drikker. I de fleste tilfeller er det mengden alkohol.
Vis hele sitatet...
I hvilken tilfeller er det ikke mengden alkohol?
NRK sin serie Fylla er fin for å lære mer om alkohol: Den perfekte kur mot bakrus?
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
I hvilken tilfeller er det ikke mengden alkohol?
Vis hele sitatet...
Brennevin, vin,. rødvin etc kan inneholde mange andre stoffer som gjør fyllesjuka verre.

Aldri mer rødvin på fylla og aldri mer brunt brennevin på fylla har jeg lært meg.
Sitat av xyzaa Vis innlegg
Brennevin, vin,. rødvin etc kan inneholde mange andre stoffer som gjør fyllesjuka verre.

Aldri mer rødvin på fylla og aldri mer brunt brennevin på fylla har jeg lært meg.
Vis hele sitatet...
Henger meg på den.
Den gang i tiden jeg pleide bli fyllesyk så var det somregel rødvin og brunt brennevin som gjorde meg dårligst dagen etter, spilte ikke noen rolle om jeg blandet med annet eller bare drakk en av delene alene.

Glad for at tiden med fyllesyke er over :P
Sitat av petelee Vis innlegg
jeg har begynt å like vin, men blir fullstendig fyllesyk av de jeg kjøper, har noe med et høyt nivå av et stoff noen viner har trur jeg. spurte damen på vinmonopolet men hu var gretten som bare det, har ikke turt å spørre noen andre etter den episoden

noen som kan anbefale en god vin som ikke tar så hardt tak i deg dagen derpå? helst under 600 kroner
Vis hele sitatet...
Drikk vann og spis fett mens du drikker.. Det hjelper mot fyllesyke
Drikke masse vann før man legger seg hjelper også, zyrtec (allergi tablett) hjelper også, ta en før du begynner, og en før du legger deg.
Funka fjell på meg hvertfall.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Paxis Arinto 2013 er min favoritt. God smak, billig og lite kvalme. Har ikke merket at jeg blir noe særlig dårlig av denne.