Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2464
Tenkte jeg da skulle te innkjøp pga tastaturet jeg har nå er en smule klikk så tenkte på G910 eller K70. Kjør på med anbefalninger
Sjekk om elektrobutikker nær deg har tastatur utstilt. Mange elkjøp butikker f.eks. har et stort utvalg tastatur utstilt slik at du kan trykke på de for å se hva du selv synes er best. Spesielt med mekaniske tastatur er det vanskelig å si om den ene er bedre enn den andre da det er ganske store forskjeller på bryterene og det går mer på preferanse en noe annet.
Trådstarter
6 0
bor sånn type 1 time(+) litt mer fra nærmeste elektrobutikk så tror det blir litt vanskelig. har allerede k70 så lurte på og gå for det igjen men blir nok et anna tastatur jeg fant te under 1000 lappen
Jeg kan virkelig gå god for Corsair K70. Jeg har selv den første utgaven av tastaturet uten noen fancy RGB-lys eller flotte Lux eller Rapidfire-brytere, og det er bunnsolid.
Jeg har Cherry MX Red-utgaven av tastaturet, og har aldri hatt noen problemer med det. Byggekvaliteten er svært god, da bakplata er i aluminium, og siden det ikke er noen "kanter" rundt tastaturet, så er det bare å vippe det overende slik at dritten kan falle ut av seg selv.

Jeg har også hatt et par uhell med mitt K70, deriblant 2 ganger der kaffe har blitt sølt, samt 1 episode med øl i tastaturet. Alle disse gangene har jeg lagt tastaturet i ris og latt det ligge i noen dager, og alle gangene har det fungert 100% igjen når det har blitt tatt i bruk igjen.

En bonus som ikke alle tenker på er mediatastene og volumhjulet, som er solide og fungerer perfekt 3 år senere, og det at en kan deaktivere Windows-tasten ved hjelp av en dedikert knapp til dette er en hendig ekstrafunksjon.

Kort sagt kan jeg anbefale Corsair K70 på det absolutt varmeste!
Hadde uten tvil gått for Corsair tastaturet, Logitech sine romer-g switches kan ikke sammenlignes med cherry mx. Tenker da MX Brown siden disse er nærmest i lyd og nedtrykkskraft.

Logitech switchene tar lenger ute, noe som kan være positivt for gaming. Det er stillere og har bedre lys, du kan ikke justere lysstyrke.
Det som er negativt er at de er veldig myke når man bunner de ut, samt at de er mere slarkete. Ettersom de tar lenger ute, er det lettere å komme borti nabo tasten og få skrivefeil. Ikke et veldig godt tastatur å skrive med.

Jeg har et G410 som ble byttet i Filco Majestouch 2 stealth med MX Brown. Helt annen kvalitet på dette tastaturet kontra Logitech.
Trådstarter
6 0
Som sagt har allerede K70. Det driver og skriver bindestrek og sånn drit av seg selv uten at jeg gjør det xD og jeg var jo så jævla uheldig og kjøpte rapidfire versjonen så tastene bråker som fan, verre enn MX RED. Så har egentlig vært inne på tanken på Corsair K65 eller et anna som heter Fnatic Rush Gaming Tastatur. Disse har da CHERRY MX RED men er liksom på jakt etter noe som er litt mer stille pga jeg syntes det bråker for jævlig xD
Hvis du skal ha et stille tastatur er vel MX Brown eller evt. MX Silent the way to go. Corsair har en MX Silent-utgave av sitt Strafe-tastatur som visstnok er ganske bra.
Trådstarter
6 0
nja men da har jeg ikke med media keysa igjen. de er faen meg avhenginghets skapene. tenkte mer på dette her jeg da. https://www.komplett.no/product/8883...tastatur-roed#
Du må huske at røde brytere bråker en del. Cherry MX Brown bråker hakket mindre enn Reds etter min mening, og MX Silent er de stilleste. Dersom lyd er et problem, så ville jeg gått for en av dem i så fall.