Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 8967
hei, jeg er ute etter å kjøpe meg en trykkluft på boks. Er det noen butikker som selger dette? vil helst slippe å kjøpe på nett.

ps: hvor lenge varer en box? varer det lenge?
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Clas Ohlson
De selger dette på butikker som Clas Ohlson, og Biltema.

Er dog ikke sikker på hvor lenge en boks varer, kommer jo an på hvor stor boksen er.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
clas ohlson ^^ de har
"Bruk heller trykkluft på boks, som du får kjøpt i butikker som Clas Ohlson og Biltema for en 100–200 kr. Pass bare på å holde boksen stående, hvis ikke risikerer du at boksen spytter ut væske."
http://www.klikk.no/teknologi/data/article454651.ece
Sist endret av drittsekken; 3. februar 2011 kl. 17:02.
er trykkluft på boks effektivt for å fjerne støv i kabinetter? tenker da på støv som sitter langt inne som er vanskelig å få vekk ellers. (er en kompis som lurer på dette)
Ja, det kan være greit å bruke dette til å fjerne støv i PC.

Har brukt det mange ganger. Har hørt det er bedre enn støvsuger siden den kan skape statisk elektrisitet, som igjen kan skade komponentene i PCen.
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
er trykkluft på boks effektivt for å fjerne støv i kabinetter? tenker da på støv som sitter langt inne som er vanskelig å få vekk ellers. (er en kompis som lurer på dette)
Vis hele sitatet...
Ja (titegn) Husk å ta kabinettet mer rett utfor døren mens du blåser
Sitat av pidget Vis innlegg
Ja (titegn) Husk å ta kabinettet mer rett utfor døren mens du blåser
Vis hele sitatet...
hvorfor det? :P

ps: forstår fortsatt ikke hvordan en trykkluft på boks skal kunne hjelpe å fjerne støvet. er det så effektivt?
Ja, det blåser luft ut av boksen som blåser støvet vekk.
ja, er ikke en hårføner like effektivt ? :P

men jeg tar meg en tur imorgen eller no for å se etter en trykkluft på boks.
En hårføner kan vel også skape statisk elektrisitet?

Så ja, jeg tror trykkluft på boks er way to go.
takker for svar!
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
ja, er ikke en hårføner like effektivt ? :P

men jeg tar meg en tur imorgen eller no for å se etter en trykkluft på boks.
Vis hele sitatet...
en hårføner har jo ikke noe trykk i det hele tatt. det er en grunn til at det heter trykkluft på boks

og ja det funker som juling i kabinettet, bare hold boksen rett opp eller så risikerer du at det kommer ut veske.
men får jeg med rør til boksen da? tenker på at jeg må ha noe å sette inn i de vanskelige stedene.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
det følger som vanlig med rør ja samme opplegg som WD40 boksene.
Sist jeg sjekket, solgte de trykkluft på boks på Teknikmagasinet også.
Men det er en stor ulempe med trykkluft på boks som jeg lærte på kurs med elfa i dag, og det er at det skaper statisk elekktrisitet i de komponetene du blåser på. Støvet vil forsvinne, men det vil også bli "trukket" like fort tilbake. Hvis du skal unngå dette må du bruke ioniserende luftrykk som sikkert er dyrt
Sist endret av ragedAsian; 3. februar 2011 kl. 18:04. Grunn: Mordi!
Fungerer også veldig bra med kompressor også da. Det bruker jeg, tar en liten lufte tur ned i kjelleren og blåser den ren.

Bare kom på en ting, vil ikke en vanlig sykkelpumpe gjøre samma jobben? Du får jo et lite trøkk der også...
wurth har. bruker det litt på jobb innimellom. har holdt en stund den boksen iaff.
Sitat av Curver Vis innlegg
Fungerer også veldig bra med kompressor også da. Det bruker jeg, tar en liten lufte tur ned i kjelleren og blåser den ren.

Bare kom på en ting, vil ikke en vanlig sykkelpumpe gjøre samma jobben? Du får jo et lite trøkk der også...
Vis hele sitatet...
Er ofte vann / fukt i kompressorer og sykkelpumper
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=429485
Perfekt for kabinett-rensing, med en fin slange ytterst for å nå til på smale plasser. Kanskje litt dyr for å være luft på boks da...
den der er uaktuell for meg.
hvis du har en propanflaske stående med rør og sånn så kan du bruke det ogsp.... det er det samme... jeg rigget en gang en ln2 oppsett til og gå på propan.. det var fet... men så kom en kompis og sa at hvis den flytende propanen som jeg sølte laget kortslutning og det hadde kommet gnist så hadde jeg gått i lufta.... han turde ikke stå nermere enn 10 meter....
Sitat av resetmod91 Vis innlegg
den der er uaktuell for meg.
Vis hele sitatet...
uaktuell? den koster ikke mere enn 129 kr for guds skyld, og hvorfor ikke på nettet?
Jeg er rett og slett vilt imponert over hvor langt denne tråden har gått.
Vi snakker her om komprimert luft på boks, ikke hvordan man splitter atomer.
Husk også at eventuelle vifter ikke må spinne pga lufttrykket
Sitat av Almenning Vis innlegg
Husk også at eventuelle vifter ikke må spinne pga lufttrykket
Vis hele sitatet...
Whatnow...?
Når en vifte spinner vil den jo generere elektrisitet?
Og det er vel noe man helst vil unngå
Komplett har, eller rettere sagt tilbakebestilt, kommer in på lager 1. mars, det er i boks, den rommer 300ml
Sitat av Almenning Vis innlegg
Når en vifte spinner vil den jo generere elektrisitet?
Og det er vel noe man helst vil unngå
Vis hele sitatet...
Er vel heller at kulelageret i vifta går rett til H om du spinner den opp raskere enn den er laget for.

Been there, done that.
Har en boks fra wurth. Veldig høyt trykk. Men hvis du skal bruke den inne i pcen bør du være forsiktig. Jeg holdt den for nærme skjermkortet slik at det kom rim på det (blir veldig kaldt) men det gikk bra. Pcen har ikke tatt kvelden enda.