Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3024
jeg har tilgang til ampuller med adrenalin og lurer på om jeg bare kan trekke opp og skyte disse? eller om det eventuelt er noen annen måte å ta det på? trygt å skyte heile greia? har vage minner om at noen sier "må faen itj finnj på å skjøt det!", men dette kan være bare vrangforestillinger.
jeg har ikke annen informasjon om dette enn at det er adrenalin. når jeg har mottatt ampullen skal jeg oppdatere denne tråden om det står noe vesentlig på den.

gruer meg litt ettersom jeg tror dette er off the hook

Katastrofeadrenalin fikk jeg høre

https://www.felleskatalogen.no/medis...-takeda-545762

sto faktisk noe på felleskatalogen, noe jeg ikke hadde regna med.
ser ut som det er bare å lade opp 0,2-1 mg og trøkke det i seg.
Sist endret av sykoa; 15. juni 2018 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ut ifra hva jeg finner på nettet er det hele en ubehagelig opplevelse. Her er et videoklipp av en som får adrenalin injisert. Det ser ikke akkurat gøy ut.
Det kommer ikke til å skje noe annet enn at du føler deg oppjaget og stressa.
Trådstarter
om jeg ikke er livredd i øyeblikket og blir hysterisk?
noen vet hvor lenge det varer?
Sitat av sykoa Vis innlegg
om jeg ikke er livredd i øyeblikket og blir hysterisk?
noen vet hvor lenge det varer?
Vis hele sitatet...
Ikke lenge. Tenk på hvor lenge hjertet ditt harmrer etter du har blitt veldig skremt på en karusell eller liknende. Jeg er ikke helt sikker på hva ''katastrofeadrenalin'' er for noe, men om det er vanlig adrenalin kan du forvente en halveringstid på 2-3 minutter i følge Norsk legemiddelhåndbok under farmakokinetikk.
Trådstarter
lenge nok det om det ikke viser seg å være jævlig kult. er noe som heter adrenalin-junkie vet du

https://www.felleskatalogen.no/medis...-takeda-545762
adrenalin på felleskatalogen. står katastrofeadrenalin under dosering. mulig det er to navn på samme ting
Sist endret av sykoa; 15. juni 2018 kl. 22:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av sykoa Vis innlegg
lenge nok det om det ikke viser seg å være jævlig kult. er noe som heter adrenalin-junkie vet du
Vis hele sitatet...
Adrenalin-junkie er jo betegnelsen på de som elsker ekstreme opplevelser. Når kroppen eksponeres for slike opplevelser og klarer seg vil den skille ut mye mer enn kun adrenalin. Deriblant endorfiner og dopamin. Tror nok dette er en essensiell faktor for -junkiefaktoren hos adrenalin-junkier. Dvs. at om du kun injiserer adrenalin i ellers kjedelige omgivelser vil det ikke nødvendigvis gi gode følelser og sette et smil på munnen din etterpå.
Trådstarter
nei nettopp det er derfor jeg sier at jeg gruer meg litt da jeg ikke helt vet hva jeg går til.

Sist endret av sykoa; 15. juni 2018 kl. 23:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Blir jo igrunn veldig subjektivt, hvordan man reagerer på adrenalin?
Personlig finner jeg adrenalinrush som noe helt jævlig, ikke digg i det hele tatt, ikke i nærheten av noe jeg kunne funnet på å fremkalle sånn helt på frivillig basis.
Adrenalinrush for meg blir hjertebank, angst, å tilbøyelighet til panikkanfall.

Ùberstress rettogslett.
Sist endret av Eyeamare; 16. juni 2018 kl. 00:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har fått det i medisinsk sammenheng. Moderat dose, riktignok. Det var ikke noe å trakte etter.

Jeg klarer ikke å se hvordan noen skal kunne nyte det som rusmiddel på noen som helst måte. Du setter deg kun kunstig i fight or flight mode, uten noen som helst foranledning, sanseinntrykk eller mulighet for mestringsfølelse. Som er det som gjør at noen elsker å feks hoppe i fallskjerm. Hjertebank er gitt, angst, aggresjon, frykt ... hvem vet. Ved en normal dose er det vel ikke sannsynlig at det blir ekstremt ubehagelig, bare meningsløst. Det trykker ikke på noen av de knappene man normalt forbinder med rus (serotonin, dopamin).
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vil ikke anbefale deg å prøve det. Men om du gjør det, så etterlat en rapport.
Trådstarter
Men da er vi enige i et det er trygt å skyte 0.2-1ml adrenalin i forhold til det vi har sugd til oss av informasjon fra felleskatalogen eller?
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi gir 0,5mg dypt i.m til pasienter meg alvorlige allergiske reaksjoner. Repeterer det gjerne en gang opp til 1mg.

Har vært med og gitt 2mg til en ung person over kort tid.

Det du har der er fortynnet adrenalin.

Vanlig adrenalin er 1mg/ml.

(Jobber i helsevesenet)
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal du gi der i.v må du være mer forsiktig. Start f.eks med 0,5mg dypt i.m og tiltrer 0,2 - 0,3 iv.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
Jeg ville ikke satt Adrenalin intravenøst, da leker man med liv og helse. Sett det intramuskulært hvis du absolutt vil ha et adrenalinrush, selv om det kortvarig og ikke noe særlig å ruse seg på.

En kompis av meg fikk tak i slike Adrenalin ampuller. Han blandet miksen sammen med speed og satt det intravenøst. Han er heldig som lever den dag idag, og han sier han aldri kommer til å gjøre det noe igjen, og det er en person som bruker samme nål og kanyl etter å kokt det så mange ganger at det tilslutt faller fra hverandre.
Blomzterkasse
Nei ikke gjør det. Adrenalin brukes når hjertet stopper. Iverstefall dauer du. Uansett overbelaster du hjertet ditt. Hva er vitsen ? Skyt heller god amf om du må skyte noe.
Trådstarter
skjøt jo såklart pepper. bære innbilt mæ det sikkert e gærnt å skjøt adrenalin men trur æ drit i det. skoill bytt 2 oxycontin mot det, får ta dæm 2 istede
Ikke sett adrenalin intravenøst, det er ren gambling med livet ditt. Du vet ikke hvordan kroppen din vil reagere, og hva vil du oppnå?
Klem fra Betty