Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4020
Hva er foskjellen på å dra tablettene inn i nesa eller å svelge di?
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Ikke ta piller i nesa, det har på ingen måte noen fordeler som er verdt å snakke om. Hadde man laget piller for å sniffe dem hadde de kommet i pulverform. Eneste jeg selv har hatt noe glede av å ta i nesa er subutex, alt annet går i brødhølet.
De aller fleste har best opptak under tungen,sub,benzo.
Ikke i nesa! Har du en tredesimalsvekt kan du jo fint veie hva som er bindemiddel og hva som er virkestoff. Da vil du se at dette ikke har noe for seg. Det tas opp best i magen.

Offtopic: Paracet 1g. Husker jeg riktig at det bare er ca 15mg bindemiddel i de? Stuka vekk vekta.
Sitat av mepe69 Vis innlegg
Hva er foskjellen på å dra tablettene inn i nesa eller å svelge di?
Vis hele sitatet...
Helt spørs hva slags tabletter det er snak om. Mange piller vil være totalt bortkastet å ta naslat, mens andre vil fungere bra.

Siden du ikke nevner noen spesifikke tabletter. Det som somregel vil være forskjellen på de stoffene som fungerer nasalt er at man kjenner efekkten mye raskere nasalt enn oralt og man trenger mindre for å oppnå samme effekt, men sammtidig så varer effekten en god del kortere.

Dette kommer jo selvfølgelig ann på substansen/tablettene det er snakk om, noen stoffer fungerer i nesen, men har så høy biotilgjengelighet oralt at det er bortkastet å ta det i nesen uansett.

En annen ting å tenke på når det gjelder piller er hvor mye fyll stoffer kontra virkestoff det er i en pille. Er det alt for mye fyll stoff kontra virkestoff så kan det fort bli veldig mye å snorte og nesen kan klogge seg, da kan det hende at stoffet ikke blir tatt så godt opp gjennom nesen.

Og en siste ting... det er ikke så sunt å snorte noe som helst, værken for nesen din eller lungene dine. Du kan i værste fall ende opp med en infeksjon. Så jeg vil fraråde deg å snorte. Hender jeg har gjort det selv, men da er det snakk om piller som egner seg å snorte (lite fyll stoff, så mengden blir minimal)

Btw. Tenker du på noen spesielle tabletter eller?
Sist endret av Alge; 28. april 2017 kl. 02:10.
OxyContin er best å ta i nesa? Eller tar jeg feil? Fordelen jeg er sikker på er at buzzen kommer sterk og nesten med engang.
Kommer helt an på hvilken pille, en valium/paraglin forte(eks) skal du bare glemme å ta nasalt, men en temgesic er det ingen problem samtidig som den har større biotilgjengelighet nasalt.
Oxy funker for nasalt vis du vil ha kjapp/hard effekt, men har 80%+ biotilgjengelighet oralt, bare personen ikke er så dum at h*n skal snorte en depot tabelett.

Ingen vits, med mindre det er legemidler som er ment eller godt alternativ for bruk nasalt som det er veldig få av
Sitat av snowR Vis innlegg
Oxy funker for nasalt vis du vil ha kjapp/hard effekt, men har 80%+ biotilgjengelighet oralt, bare personen ikke er så dum at h*n skal snorte en depot tabelett.
Vis hele sitatet...
En knust oxycontin (oxy depot tabelett) funker da i nesen? Like bra som en oxycodone/norm kapsel også
Sitat av Alge Vis innlegg
En knust oxycontin (oxy depot tabelett) funker da i nesen? Like bra som en oxycodone/norm kapsel også
Vis hele sitatet...
Deopt funker som bare det.
Har de ikke endret det slikt nå så de ikke kan brukes nasalt/misbruk? Fikk med meg en som prøvde det å nesen ble helt tett
Sitat av snowR Vis innlegg
Har de ikke endret det slikt nå så de ikke kan brukes nasalt/misbruk? Fikk med meg en som prøvde det å nesen ble helt tett
Vis hele sitatet...
Hvordan skulle de ha endret det? Uansett det blir ikke noe større misbruk om du tar det nasalt.
Mulig jeg tar veldig feil, men er de ikke det at de nye depot oxycotin ikke oppløser seg i vann, vanskeligere og knuse, dermed veldig dårlig for nesen?

Før kunne jeg knuse en oxy depot, men må trenger jeg aksonbinsyre å en liten prossedyre
Sist endret av snowR; 29. april 2017 kl. 00:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har aldri hadd noe problem med og knuse oxycontin å få god funk. Jeg personlig får sterker kick av å snorte de.
Men norm er selvfølgelig bedre å snorte en contin.