Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  70 9387
Nå fikk jeg en mms av henne, 5 uker etter at vi gikk hver vår vei, ikke kommunisert siden.

Var bildet av en tattovering hun hadde fått seg, en helt urelevant setning under høyre pupp.
hun skrev i tillegg "seee da" med hjerter-i-øyne-smiley.
Jeg svarte ikke. lurer på hvorfor hun gidd dette?
Det kan være mye. Det kan være anger, det kan være en bedre selvinnsikt, og dette er måten hun starter kontakten på igjen. Hold deg for god til å svare for nå.
Sitat av prick Vis innlegg
Det kan være mye. Det kan være anger, det kan være en bedre selvinnsikt, og dette er måten hun starter kontakten på igjen. Hold deg for god til å svare for nå.
Vis hele sitatet...
Ja jeg gjør det, hadde ikke visst hva jeg skulle svart om jeg hadde hatt lyst å svare engang... er så uforståelig blitt hele jenten.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Nå, 2 mnd uten kontakt, ringte hun meg 3 ganger natt til fredag som var. etter 3 forsøk fra henne sendte jeg en mld hvor jeg skrev "Du kan ringe igjen om du har noe fornuftig å si, drikker du kan du ta det når du er edru". Hun ringte så opp igjen, ruset og gråtkvalt, fortalte at ho ikke kjente igjen seg selv lenger. Hun brukte alle pengene hun hadde på dop, fikk ikke i seg mat. Visste at ho sannsynligvis kom til å dø men at det ikke gjorde noe.. Var frem og tilbake mellom det at ho trengte hjelp, og at ho var forelsket i rus så det var det ho ville. Ho tok i mot alt ho ble tilbydd. Jeg ringte henne så dagen etterpå, når hun var edru. då var hun litt mer tilbaketrukket, men kom frem at ho visste ho trengte hjelp, men ho visste ikke om ho ville ha det.

Jeg vet at dette ikke er mitt problem. Men hva faen skal jeg gjøre, i mitt hode har jeg nesten et liv på samvittigheten om jeg ikke gjør noe. Vet ikke helt hva jeg kan gjøre. er tilbake til dette med å informere familie igjen. Hadde satt veldig god pris på om noen hadde et godt råd....
Jeg skal gi deg verdens beste råd: walk away. Se deg aldri tilbake. En gang nærkis, alltid nærkis.

Du har allerede kastet bort for mye tid, sorg og angst. Du må gjerne tro det du gjør er nobelt og det riktig å gjøre,men hør på oss som har levd litt lengre, selv om jeg forstår det er vanskelig når man er 18 år (Vi har alle vært det)

Dropp hun dukastet bort tiden din,og det er ihvertfall ikke ditt ansvar at hun er skada.
Sist endret av SkyMarshal; 31. desember 2018 kl. 15:54.
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
Jeg skal gi deg verdens beste råd: walk away. Se deg aldri tilbake. En gang nærkis, alltid nærkis.

Du har allerede kastet bort for mye tid, sorg og angst. Du må gjerne tro det du gjør er nobelt og det riktig å gjøre,men hør på oss som har levd litt lengre, selv om jeg forstår det er vanskelig når man er 18 år (Vi har alle vært det)

Dropp hun dukastet bort tiden din,og det er ihvertfall ikke ditt ansvar at hun er skada.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Nei jeg ser ikke på dette som mitt ansvar, men for min egen selvfølelse føler jeg at jeg bør gjøre noe. Jeg spør meg selv om jeg klarer å leve med meg selv om jeg ikke gjør en eneste ting, og hun ender opp dau. og det tror jeg at jeg hadde slitt veldig med!
Hvis du føler at å ringe familie er det eneste fornuftige du kommer på, og at det er gått så langt med huvdama, får du nesten bare gjøre det.

Ellers finnes det vel rustelefon, BUP, fastlege, osv som hun kan kontakte, men da må hun ville legge inn innsats selv.

Hvis det er slik at du seriøst tror hun kommer til å dø, ville jeg personlig satt alle kluter til.

Nå virker det her som en oppmerksomhetskrevende dame, men siden det er du som kjenner henne er det dessverre du som må bedømme om dette er manipulasjon eller et siste rop om hjelp.
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Hvis du føler at å ringe familie er det eneste fornuftige du kommer på, og at det er gått så langt med huvdama, får du nesten bare gjøre det.

Ellers finnes det vel rustelefon, BUP, fastlege, osv som hun kan kontakte, men da må hun ville legge inn innsats selv.

Hvis det er slik at du seriøst tror hun kommer til å dø, ville jeg personlig satt alle kluter til.

Nå virker det her som en oppmerksomhetskrevende dame, men siden det er du som kjenner henne er det dessverre du som må bedømme om dette er manipulasjon eller et siste rop om hjelp.
Vis hele sitatet...
Takker!

Umulig for meg å faktisk vite hva som er sant oppi det hele. Personlig ser jeg ikke hva hun får ut av å ringe meg og fortelle det hun fortalte. Hun sa ordrett "tilbyr noen meg 2 flasker vin, tar jeg det imot. tilbyr noen meg et gram cola, tar jeg det imot. Og hadde noen tilbydd meg heroin, hadde jeg helt sikkert tatt imot."

Foreslo at ho kom til meg i helgen, men hun virket å ville "oppleve" helgen før ho eventuel kom til meg. Grunnen til at jeg foreslo det var fordi at då var ho i det minste fri fra driten i noen dager.

Basert på det ho sa, så tror jeg det ender med at ho dauer relativt kjapt. Men vet ikke hvor mye jeg kan tro på alt, aner ikke hvor jeg har henne. det eneste jeg vet er at hun har ingen positive folk å forholde seg til, og at hun kun føler at hun kan snakke med meg. faen for en situasjon
At du hele tatt gidder, trådstarter. En jente som det der kommer til å skuffe deg så mye at du til slutt ikke vil ha noe med det motsatte å gjøre.

Hun høres utrolig barnslig ut og virker som å være like narkoman som de som henger utafor Gunerius. Og hva skal det hjelpe å la hu være hos deg en helg? Er jo tilbake til samme dritten når hverdagen starter.

Fortell faren eller moren hvor på trynet hun er også kan du ta opp kontakt når hu har fått vært på rehab eller no, hvis du har så kraftig behov for å prate med henne.
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
At du hele tatt gidder, trådstarter. En jente som det der kommer til å skuffe deg så mye at du til slutt ikke vil ha noe med det motsatte å gjøre.

Hun høres utrolig barnslig ut og virker som å være like narkoman som de som henger utafor Gunerius. Og hva skal det hjelpe å la hu være hos deg en helg? Er jo tilbake til samme dritten når hverdagen starter.

Fortell faren eller moren hvor på trynet hun er også kan du ta opp kontakt når hu har fått vært på rehab eller no, hvis du har så kraftig behov for å prate med henne.
Vis hele sitatet...
Hvor kommer det frem at jeg har et kraftig behov for å prate med henne? Det har jeg hvertfall ikke. har hatt null problem med å kontakte henne i de 2 mnd som er gått, siden jeg slo opp. Problemstillingen her er ikke "eksen min har det vanskelig og jeg vil fikse henne og ta henne tilbake." Som partner og venn er ho ikke et alternativ. problemstillingen er jo "En person jeg har vært ekstremt glad i, har enorme problemer, som i værstefall ender med dødsfall. Og jeg vet at hun ikke har andre som bidrar positivt."

Føler jeg må det, for hennes og min egen del. problemet er jo at det kan slå feil ut.
Hehe, ordla meg litt dårlig men cluet var HVIS du har behov for å prate med hu


Hvis du tror det ender med døden så kan det jo umulig ende verre med å si ifra til foreldre?
Det er nå eller aldri isåfall, trådstarter.

Husker en venninne av meg endte opp litt som dama de. Hu tok seg en fest og to uker etterpå hadde hun nærmest blitt hard-narkoman.
Tok 6 måneder til hu døde av overdose alene på et hotellrom, gravid med en unge hu ikke viste hvem faren var. Var egentlig en ordentlig og smart jente, men det skjedde noe med hu når hu først fikk røyke hasj, spise piller osv... tok helt av
Sitat av ThinksAlot Vis innlegg
Umulig for meg å faktisk vite hva som er sant oppi det hele. Personlig ser jeg ikke hva hun får ut av å ringe meg og fortelle det hun fortalte.
Vis hele sitatet...
Oppmerksomhet. Svaret er oppmerksomhet.

Dama trenger åpenbart hjelp, men du er faktisk ikke pappaen eller psykologen hennes. Det er mye som sier meg at hun ikke respekterer deg og ikke liker deg for annet enn oppmerksomheten og bekreftelse du gir henne. Og du fyrer opp under dramaet ved å respondere slik du gjør. Selv når du ignorerer de seks første snappene, hvis du da svarer på den syvende lærer hun bare at det er det som skal til før du gir henne det hun vil ha. Hvis du ikke reagerer på en teit puppe-tatovering, så er jo det å hinte om selvskading som er det neste.

Hvis du er redd for at hun kommer til å gjøre seg noe, ring for faen foreldrene og meld fra. De kjenner datra si og kommer ikke til å tro at det er din feil at hun er sånn. Og hvis det er eneste grunnen til å ikke gjøre det, skam deg! Så blir de kanskje redde og kjefter, men hvis du redder et liv, er det faen meg verdt det. Sannheten kommer alltids for en dag.

Jeg tror du liker det litt, jeg. Liker at hun prøver å få deg på kroken og utagerer for at du skal se henne. Hun er en mentalt ustabil kid som trenger profesjonell hjelp. Hvis du faktisk ønsker å hjelpe henne, kontakt foreldrene, forklar situasjonen og luft dine bekymringer. Hun er riktig nok myndig, men hun oppfører seg som en unge og det er faktisk ikke din jobb å være barnepasser for henne.

Du skal selvsagt støtte en venn som har det vanskelig, men mitt inntrykk er at hun er ikke en gang det for deg. Dere var ikke i utgangspunktet i et sunt forhold – hun var ustabil og du framstår som noe kontrollerende. Finn deg en stabil dame på egen alder og hjelp hverandre å vokse som mennesker, ikke oppsøk drama-magneter og dra hverandre ned i klabb og babb som dette.

At du gidder! Blokker og kom deg videre.
Sitat av Lo-Down Vis innlegg
Hehe, ordla meg litt dårlig men cluet var HVIS du har behov for å prate med hu


Hvis du tror det ender med døden så kan det jo umulig ende verre med å si ifra til foreldre?
Det er nå eller aldri isåfall, trådstarter.

Husker en venninne av meg endte opp litt som dama de. Hu tok seg en fest og to uker etterpå hadde hun nærmest blitt hard-narkoman.
Tok 6 måneder til hu døde av overdose alene på et hotellrom, gravid med en unge hu ikke viste hvem faren var. Var egentlig en ordentlig og smart jente, men det skjedde noe med hu når hu først fikk røyke hasj, spise piller osv... tok helt av
Vis hele sitatet...
Lett for

Det virker sannsynlig å anta at det er det som er tingen. Hun har i tillegg tatt seg en tatovering som skriker suicidal, og det må jo nesten være et rop om hjelp. Er synd på henne, tror ho har opplevd mye drit som hun ikke har fortalt noen.

Er nok riktig det du sier, det kan jo ikke bli verre enn at ho dør, visst jeg kontakter foreldrene. Er bare en drøyt tung avgjørelse å ta.

Uff, det var tungt å lese! minner mye om den situasjonen her... takker for svar!

Sitat av Svartbak Vis innlegg
Oppmerksomhet. Svaret er oppmerksomhet.

Dama trenger åpenbart hjelp, men du er faktisk ikke pappaen eller psykologen hennes. Det er mye som sier meg at hun ikke respekterer deg og ikke liker deg for annet enn oppmerksomheten og bekreftelse du gir henne. Og du fyrer opp under dramaet ved å respondere slik du gjør. Selv når du ignorerer de seks første snappene, hvis du da svarer på den syvende lærer hun bare at det er det som skal til før du gir henne det hun vil ha. Hvis du ikke reagerer på en teit puppe-tatovering, så er jo det å hinte om selvskading som er det neste.

Hvis du er redd for at hun kommer til å gjøre seg noe, ring for faen foreldrene og meld fra. De kjenner datra si og kommer ikke til å tro at det er din feil at hun er sånn. Og hvis det er eneste grunnen til å ikke gjøre det, skam deg! Så blir de kanskje redde og kjefter, men hvis du redder et liv, er det faen meg verdt det. Sannheten kommer alltids for en dag.

Jeg tror du liker det litt, jeg. Liker at hun prøver å få deg på kroken og utagerer for at du skal se henne. Hun er en mentalt ustabil kid som trenger profesjonell hjelp. Hvis du faktisk ønsker å hjelpe henne, kontakt foreldrene, forklar situasjonen og luft dine bekymringer. Hun er riktig nok myndig, men hun oppfører seg som en unge og det er faktisk ikke din jobb å være barnepasser for henne.

Du skal selvsagt støtte en venn som har det vanskelig, men mitt inntrykk er at hun er ikke en gang det for deg. Dere var ikke i utgangspunktet i et sunt forhold – hun var ustabil og du framstår som noe kontrollerende. Finn deg en stabil dame på egen alder og hjelp hverandre å vokse som mennesker, ikke oppsøk drama-magneter og dra hverandre ned i klabb og babb som dette.

At du gidder! Blokker og kom deg videre.
Vis hele sitatet...
Takk for svar.

Først kan jeg jo begynne med å si at det ikke finnes et snev av noe jeg liker ved å bli behandlet respektløst eller å bli oppringt 2 mnd etter endt kommunikasjon å få høre hvor dårlig ting står til. Hadde hun ringt for å fortelle meg hvor bra hun hadde det, hadde jeg sagt "flott", lagt på og blokket henne.

Jeg har aldri vurdert å ikke kontakte foreldre, fordi jeg var redd for at de skulle tro at det var pga meg. Har bare hatt en uro for det. Det var og før eg visste hvor gale ting faktisk var.

Hun er ikke en venn for meg nei, men hun var det. en veldig god venn. Nå er hun bare et menneske jeg har hatt en form for tilhørighet til, som sliter meget.

Jeg får kontakte moren, er på jobb nå så kan ikke ta det før om et par timer. så får det gå som det gå, jeg får forhåpentligvis mer ro i sjelen.
Sist endret av ThinksAlot; 31. desember 2018 kl. 16:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ThinksAlot Vis innlegg
Jeg får kontakte moren, er på jobb nå så kan ikke ta det før om et par timer. så får det gå som det gå, jeg får forhåpentligvis mer ro i sjelen.
Vis hele sitatet...
Godt å høre! Lykke til, jeg håper det order seg for både deg og jenta.
Det kan jo diskuteres om livet hennes er verdt å redde. Med mentaliteten hennes er det jo bare et spørsmål om tid når hun tar overdose og dør. Men det er verdt et forsøk da
Bra du tørr å si ifra! Da har du gjort det du kan og du kan Ivertfall ikke klandre deg selv hvis alt går til helvette! Husker selv jeg kunne gjort mye mer for venninna mi og det går ikke en uke uten at jeg blir deppa og tenker på de gangene jeg ikke svarte telefon eller gjemte meg når jeg så hu på gata. Men men, gjør det rette Ivertfall! Ingen i familien hennes vil klandre deg uansett de blir nok bare glade for at du bryr deg og passer på jenta deres.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ThinksAlot Vis innlegg
Men hva faen skal jeg gjøre, i mitt hode har jeg nesten et liv på samvittigheten om jeg ikke gjør noe.
Vis hele sitatet...
Det har du ikke. Meld fra til familie og/eller myndighetene og blokker henne over alt og hold deg langt, langt unna.

Har det skjedd noe siden du skrev noe sist?
Sist endret av hemmeligegreier; 12. januar 2019 kl. 01:22.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
29 4
En liten oppdatering til dere som var så grei å komme med hjelpende ord. Jeg klarte/turde aldri å si ifra. Er nå gått 5 mnd siden bruddet, har snakket litt fast med henne over de siste ukene. virker som ting er roet seg, men fortsatt glad i dop og alkohol. Var med henne for noen dager siden, kom frem noe hun har prøvd å skjule. Hun er i lag med denne karen som hun byttet sex mot kjøring med. Tenker fortsatt konstant på henne, men dette gjorde det lettere å gi faen. Har selv gått fra 113 til 95 kg, ved hjelp av sunnere kosthold og en del trening. flyttet inn med noen kompiser i byen. Så jeg føler at jeg har fått snudd en dårlig situasjon om til noe positivt for min del. Skulle selvsagt ønske at jeg var i lag med henne, sånn som jeg trodde og ønsker at hun var, men de tankene svinner hen med tiden. Hvertfall den kraftigste delen. Takk for alle svar, jeg var oppriktig totalt ødelagt.
Sitat av ThinksAlot Vis innlegg
En liten oppdatering til dere som var så grei å komme med hjelpende ord. Jeg klarte/turde aldri å si ifra. Er nå gått 5 mnd siden bruddet, har snakket litt fast med henne over de siste ukene. virker som ting er roet seg, men fortsatt glad i dop og alkohol. Var med henne for noen dager siden, kom frem noe hun har prøvd å skjule. Hun er i lag med denne karen som hun byttet sex mot kjøring med. Tenker fortsatt konstant på henne, men dette gjorde det lettere å gi faen. Har selv gått fra 113 til 95 kg, ved hjelp av sunnere kosthold og en del trening. flyttet inn med noen kompiser i byen. Så jeg føler at jeg har fått snudd en dårlig situasjon om til noe positivt for min del. Skulle selvsagt ønske at jeg var i lag med henne, sånn som jeg trodde og ønsker at hun var, men de tankene svinner hen med tiden. Hvertfall den kraftigste delen. Takk for alle svar, jeg var oppriktig totalt ødelagt.
Vis hele sitatet...
Sier alltid at man skal kutte all kontakt med ekser. Bare ta å slett henne på alle sosiale medier, blokk nummeret osv.

Bra du har gitt litt mer faen, nå gjelder det bare å gi helt faen. Fortsett å spis sunt og tren. Og ikke kast bort ungdomsåra på seriøse forhold. Fuck friends er mye bedre.
Hvis du klarer å være i kontakt med henne uten å ha noe som helst form for følelser så er vel dette greit, men jeg vil fraråde deg dette. Hva tjener du på å fortsatt være i kontakt med henne? Er det ikke kjipt å vite at hun "selger" seg for kjøring/sex/div?
Trådstarter
29 4
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Hvis du klarer å være i kontakt med henne uten å ha noe som helst form for følelser så er vel dette greit, men jeg vil fraråde deg dette. Hva tjener du på å fortsatt være i kontakt med henne? Er det ikke kjipt å vite at hun "selger" seg for kjøring/sex/div?
Vis hele sitatet...
Har ikke hatt kontakt med henne etter jeg fant ut av det. Er definitivt kjipt å vite at hun gjør det. det er vel egentlig derfor hun er ilag med han karen fortsatt, for hun sa de ikke var i et forhold. men han ringte midt på ettermiddagen for å spør om han skulle lufte hunden for henne. så der var det ikke så vanskelig å putte 2 og 2 sammen. Kan ikke fortsette å kommunisere med henne nå, hun får kose seg...

Sitat av iColdman Vis innlegg
Sier alltid at man skal kutte all kontakt med ekser. Bare ta å slett henne på alle sosiale medier, blokk nummeret osv.

Bra du har gitt litt mer faen, nå gjelder det bare å gi helt faen. Fortsett å spis sunt og tren. Og ikke kast bort ungdomsåra på seriøse forhold. Fuck friends er mye bedre.
Vis hele sitatet...
Er ikke lett, jeg tenker selv at det er det mest fornuftige. Men i og med at det virket som at hun var på vei i rennesteinen og jeg "visste" at hun ikke hadde noen rundt seg, ville jeg være tilgjengelig.
er slutt på det nå. For et tvers gjennom rottent menneske.
Sist endret av ThinksAlot; 18. mars 2019 kl. 15:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.