Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 625
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Får meg adsl en gang i månedskifte, så nå har jeg børsta støv av en gammel hub jeg har her, for og bruke til og dele inettet.

Hub'en heter så mangt som "HP 28688B EtherTwist hub PLUS"
Bak på denne saken er det 3 tilkoblinger som heter så mye som
- Console Port RS - 232
- Thin LAN
- AUI Port

Så hva er nå disse tilkoblingene for noe rart? :=)
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hmmz, har du sjekka hp sin hjemmeside?? Om du finner noen produktinfo eller evt en manual?? Søk litt på google eller noe. Hvordan ser portene ut?? AUI har jeg aldri hørt om, og når jeg søkte på google så fant jeg i info:

Hewlett Packard 12 Port Hub With Remote RS-232 Management. 10 Base T (RJ-45) with one Coax and one AUI. Solid and reliable. Rackmount or stack.

vel, det er vel det jeg har av ideer...
Fra webopedia.com:

Short for Attachment Unit Interface, the portion of the Ethernet standard that specifies how a cable is to be connected to an Ethernet card. AUI specifies a coaxial cable connected to a transceiver that plugs into a 15-pin socket on the network interface card (NIC).
Vis hele sitatet...
Så AUI er tydeligvis en "utgått" standard.
Console porten er for å koble til en konsollkabel slik at du kan konfigurere hub'en.
Fra HP's Manual (for den nye versionen av denne hubben):

"An AUI/Xcvr slot for installing one of the HP transceiver modules:
- HP Fiber-Optic Transceriver Module, Allows you to connect your hub to a fiber-optic backbone."

ThinLAN er for sammekobling av flere hubber:
"You can connect up to 30 hubs together on a common ThinLAN segment. The ThinLAN segment can include a computer attached to a hub at one end of the segment that can communicate with a computer attached to another hub at the other end of the segment."

Consolen er som tidligere nevnt for konfigurering av hubben. Viktigste som er nevnt i manualen virker å väre passord-setting.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
Hmm.. koble sammen 30 hub'er via coax? Høres treigt ut.
Hvordan kabel trenger jeg for å foreta denne configen KingDragsten?
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
i alle dager..

høres ut som denne hubben er klar for fyllinga.. "noen" burde kjøpt seg en brukt drithub isteden for et par hundre spenn
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
Hmm.. koble sammen 30 hub'er via coax? Høres treigt ut.
Hvordan kabel trenger jeg for å foreta denne configen KingDragsten?
Vis hele sitatet...
Dette er hva jeg fant på HP:

http://www.volvopower.biz/common/hp_kabel.jpg
http://www.volvopower.biz/common/hp_kabel2.jpg
Sist endret av KingDragsten; 16. august 2002 kl. 12:50.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trådstarter
mongoboffel: Om hub'en er 20 dager, eller 20 år gammel makes no difference da.

KingDragsten: Hum, okay, men er det no særlig man kan gjøre da, med console?