Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 832
Min Targa 17" monitor fra 1998 er utadatert og står ikke i stil med resten av datamaskinen. Jeg vi derfor kjøpe en ny skjerm i prisklasse omtrent 4000-6000 kr. Etter litt søking i webshop'er og reviews har jeg funnet disse alternativene:
Eizo T765 (6200kr), LG 915FT+ (4000kr), NEC FE950+ (4200kr), NEC FP955 (5800kr), Sony G420 (5800kr), ViewSonic P95F (4600kr).
Alle disse er 19" CRT-skjermer. Hvis noen har erfaringer med noen av disse, eller andre skjermer i samme prisklasse, vil jeg gjerne høre dem. Det finnes også 17" LCD-skjermer til ca. 6000kr. Noen som har erfaringer med disse?
original reprint
xaff's Avatar
Har selv en G90f, en 'dårligere' modell av P95f. Forskjellen er vel at P95f klarer 10hz mer i 1600x1200. Anbefaler på det sterkeste denne skjermen.
Better than thou.
Unnskyld hvis jeg ødelegger tråden din nå gaucho, si evt. ifra men here goes;
Det samme som gaucho sa, men jeg vil ha en 21". Anbefalinger?
Gå for Sony, det er kvalitet og er generelt jævli brae skjermer.. men de ligger dog i en litt høyere prisklasse en andre skjermer.
Makan til fjas phrode. Sony har jo største feilprosent på skjermer av alle Jeg ville gått for en Samsung eller Hitachi(bruker samsung billedrør). Makan til gode billedrør må du lete lenge etter
Jeg ville gått for en Eizo skjerm. De har overlegen bildekvalitet
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Liker stort sett LCD-skjermer bedre enn de store klossene uansett størrelsen... Prosjektør er jo også en mulighet, hvis du har et stort lerret og god råd...
0 takk til deg.
mongob0ffel's Avatar
får ikke like god billedkvalitet på lerret.. :/
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
spørs hvilket lerret og hvilken prosjektør du har, det. og du skal jo ikke sitte helt inntil lerretet heller, da...
Go prosjektor! Ingenting er som Quake, CS, NFS el.l over hele stueveggen! Blir kanskje litt overdrevent den dagen du skal bruke Word el.l... Du glemmer ikke den norskstilen om Ivar Aasen for å si det sånn... :-P

Selv har jeg meget gode erfaringer med Samsung. Så jeg anbefaler vel det skulle jeg tro.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
nyeste Radeon kortet. Er det Radeon 5 kanskje husker ikke. Men det kommer ikke før i august ( oooooh, lenge til!! )
Neste generasjons skjermkort. Skal vist ikke koste mere enn rundt 4-5 k
Better than thou.
Skjerm polle, ikke skjermkort. :]
Trådstarter
Go 50" plasmaskjerm! Har dessverre ikke råd til projektor og lerret (fattig student). De billigste koster jo 20000 kr.
Har aldri sett en Samsung-skjerm, men i tester konkluderer de fleste med at de er helt OK, verken mer eller mindre. Det de scorer på er lav pris. ViewSonic og Eizo vet jeg derimot at har eksepsjonell bildekvalitet, men det koster. Problemet med å velge skjerm er at få butikker har skjermene koblet opp. Oppfatning av bildekvalitet kan være ganske individuell, så man kan ikke blindt stole på tester. Tror derfor jeg "safer" og skraper sammen de ekstra pengene det koster for en proffesjonell skjerm.
The Rhymenocerous
polle's Avatar
aahh, mesa reada wrong
argh
Sist endret av TheGEEK; 28. juli 2002 kl. 21:16.
nyeste Radeon kortet. Er det Radeon 5 kanskje husker ikke. Men det kommer ikke før i august ( oooooh, lenge til!! )
Vis hele sitatet...
du snakker du vel om radeon 9700, som kommer 15/8 (15/9 i følge best buy)
Sist endret av TheGEEK; 28. juli 2002 kl. 21:15.
siden det meste av elektronik er sinsykt billig for tiden, er det bare å vente et par år på prosjektoren!