Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 737
dMa fikk meg på tanken...
Lurer på hva som er brukende av skjermkort dersom jeg skal få meg et dualscreen setup med to "vanlige skjermer" Har en gammel 17" og en enda eldre 15".

Noen som har erfaringer med slike oppsett? Mener å husker at gusto posta et bilde av sin maskin, da med to skjermer.

Bør jeg satse på en AGP + PCI løsning, eller et AGP kort med 2 / evt 3 utganger?

Gidder ikke å investere "mye" i dette, men tusen til femten hundre kroner er en akseptabel pris for å få et slikt prosjekt operativt...
Sist endret av plumRad; 10. august 2002 kl. 20:25.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Du har jo ATI Radeon 8500 dah, kommer med to utganger den. Ellers har du jo mulighet til å kjøpe ett ekstra pci kort og kjøre det sammen med det du allerede har...
Valget er ditt. Så du får bare si ifra om du vil vite mer om noen av delene..
Ett brukt pci kort koster vel en 4-500 kroner liksom..
Totto
har du litt gryn, kan du jo prøve et av det nye matrox-kortene:

Matrox Parhelia


virker ganske sjef.. utrolig sjef faktisk!

det støtter surround gaming! (ikke sikker på hva det betyr, men jeg regner med at det er surround, bare i bilde. noe som hørest SINNSYKT støfft ut)

*Surround Gaming
For the ultimate gaming experience, Matrox Parhelia boards uniquely offer Surround Gaming for three- display game play, providing the most immersive 3D experience for many popular gaming titles including: Flight Simulator 2002, by Microsoft Corporation; Quake III Arena™, by Id Software™/ Activision®; Return to Castle Wolfenstein, by Gray matter and Id Software, Inc./Activision; Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast™, by Raven Software/LucasArts® Entertainment Company LLC; Unreal® Tournament 2003, by Digital Extremes and Epic Games, Inc./Atari®; Imperium Galactica 3: Genesis, by Philos Laboratories/CDV Software Entertainment AG, and many, many more. *

waahooh.. my god...
Sist endret av dMa; 10. august 2002 kl. 22:59.
Funker også fint med AGP og PCI kombinasjon. Har kjørt dette selv på en 19" og 21" og funkerte kjempefint
plumRad's Avatar
Trådstarter
Og hvor får jeg tak i pci-skjermkort? Har prosesserings kraften på det sekundære skjermkortet noe å si? Hva skjer dersom jeg bruker et nytt GF4-Ti kort, og ett gammelt ukjent PCI kort. Blir regnekraften da "delt" likt mellom de to skjermene? Hvis ikke hva blir konsekvensen?
Sist endret av plumRad; 12. august 2002 kl. 09:26.
regnekraften blir ikke delt, den ene skjermen går på det ene kortet, og det andre på det andre...
Når du bruker en AGP-PCI løsning er det kun os'et som vil benytte seg av begge kortene. Spiller du et spill vil dette velge det ene kortet, vanligvis AGP kortet.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
PCI kort finner du på qxl.no, bruktmaked.no eller evt gibud.no Du kjøper så klart brukt, og sparer masse penger
Evt så selger bla. komplett pci kort til en 5-600 kroner..
Totto