Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 736
Aner ikke om denne tråden skal være her, men bob happens

noen som aner hvor man kan skaffe en med resetknapp og helst også uten linsefeil?

[EDIT] en med utvendig resetknapp
Sist endret av Nichotin; 4. august 2002 kl. 17:36.
Alle mini2 kameraene har reset knapp.. man må bare åpne kameraet.
man må bare åpne kameraet.
Vis hele sitatet...
Hæ??

Mitt har da en sånn knott-dings jeg aksesserer med en utbrettet binders ala slik en tvangsåpner krasjede CD-ROM spillere.
http://www.digitalkamera.no/tester/mustek_gsmart_mini2/demontert_bakside_lite.jpg

På baksiden ligger minnebrikken, displayet, en grønn power-LED, og 4 knapper (ikke vet jeg hva den øverste gjør, siden det ikke er en tilhørende ytre knapp på dekslet. Den hadde i hvertfall ingen synlig funksjon.) Hvis det er noen som lurer... monteringen gikk fint, og kameraet fungerer som før igjen.

OPPDATERING 27/6-2002:
En observant leser ved navn Eskil har funnet ut hva den mystiske skjulte knappen er til. Han hadde problemer med at kameraet/softwaren i kameraet hadde låst seg, da han prøvde ut knappen. Den viste seg å resette/reboote kameraet. Rebooten skjedde uten å slette de bildene som lå i minnet. Kjekt å vite om man skulle få samme problem.

Sakset fra digitalkamera.no.

Men om det er kommet noen ny utgave av kameraet med utvendig resetknapp skal jeg ikke uttale meg om.
Det ser ut til å være en liten kosmetisk forskjell på kameraene da.
Mitt har et lite hull rett over ON/OFF knappen slik at jeg kan stikke inn en utstrekt binders for å resette kameraet (det står "Reset" til høyre for hullet). Jeg har ikke tilgang til et ekstra kamera for øyeblikket, ellers skulle jeg lastet opp et bilde av baksiden, slik at dere kunne sett hvor dere skulle bore hullet.
Jau leste litt i noen forum, er kommet en ny versjon med som du sier en "knapp" du putter binders eller liknende i.