Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 943
Jeg lurer på om det går an å få lyden høyere enn det som går i volumkontroll.
Jeg kjøpte nytt lydkort for en stund siden og har funnet ut at det er store forskjeller på lydstyrken jeg får med de forskjellige kortene.
Jeg lurer derfor på om det går an å få til høyere lyd enn det som går an å få i volumkontroll.. ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Du mener det er lavere nå, enn hva det var før? Hva har du etter lyd-ut på lydkortet da? Forsterker, headset, etc.

Og åssen to lydkort er det snakk om?
..
Trådstarter
Jeg bruker forsterker når jeg er hjemme, da går det greit, men nå er jeg på lan, og vil gjerne ha sterkere lyd i headsettet.
Når jeg brukte det gamle kunne headsettet mitt overgå anlegget mitt nesten :rolleye: men nå kan jeg såvidt høre en dritt når jeg har det av hodet...

Det gamle var et Aueral kort (husker ikke navn skikkelig) og om jeg ikke husker feil er det noe soundblaster jeg har nå, men har ikke med driver-cd'en så jeg kan ikke ha noe program derfra heller hvis det fins...
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hum, det er vel teoretisk mulig at SoundBlaster kortet sender svakere signal..? Er det ikke?
..
Trådstarter
Vet ikke noe teknisk om lydkort... Men er nok mye mulig.
noob killer
elukS's Avatar
Stemmer nok at det er forskjell på signalstyrken fra lydkort til lydkort.

Lite å gjøre med hvis du ikke kobler headsettet via en amp eller lignende.
..
Trådstarter
BUHU! og jeg som ville sove/se på/til film og mp3.. æsj, drittkort.. jaja. ingenting å gjøre med det da..
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Vel, jeg har feks en volumkontroll sak på tastaturet som kan dra lyden høyere enn det som er mulig med volum instillingene i winamp og windows. Dette hjelper meg og koss headsettet ganske bra på lan
Ellers er jo alltids en amp å foretrekke
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
men det funker jo ikke som en amp totto..? Du får det jo ikke no høyere..

Btw, pre-amp på Winamp kan funke når man bare har headset and such
..
Trådstarter
Nå har jo jeg et acer tastatur uten windowsknapp fra rundt 1986 da
En amp = ? noe for newbs ?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
amp = amplifier = forsterker ;=)
..
Trådstarter
ahhh.. men det er noe jeg ikke har
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Da er du vel lite langt.. Hvis du ikke er ute etter og bruke litt riksdaler.. Prøvde du pre-amp?
du har jo volum kontroll, OG audio kontroll i windows, prøv å forandre på begge
..
Trådstarter
nm, takk for hjelpen uansett, er for trøtt til å stresse..
kjøp pchøytalere med utgang, og bruk det som en slags forforsterker.

ps: hvor setter du pluggen til hodetelefonene i lydkortet?

skal være (etter hva jeg husker fra SB lydkort) en grønn inngang, der skal du hente lyd ut.

meitemark
..
Trådstarter
1. Satte dem rett.
2. Har et sett med pc-høytalere, men pointet var liksom å få høyere lyd on the spot (lan).

Anyways, post closed! jeg skal hjem idag uansett..
Sist endret av Goda; 4. august 2002 kl. 10:12.