Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 575
Lurer litt på å kjøpe meg ny skjerm, og da tenkte jeg på en 15" lcd skjerm, er det noen som vet hvor jeg kan finne en billig og god en???

event om hvor der går ann å få tak i brukte????
original reprint
xaff's Avatar
www.hardware.no hadde en test av LCD skjermer for en liten stund siden.
Butikker:
www.itbutikken.no
www.psdata.no
www.komplett.no

Kan også foreslå at du kjøper deg en Trinitron skjerm istedenfor LCD, ettersom disse også har flat bildeflate og er regelrett lekker.
paparoach's Avatar
Trådstarter
trinitron er helt greie, tingen er den at i helga fikk jeg leke meg med en sony trinitron 18" og en samsung 18" lcd

og da ble jeg frelst på lcd,
de har nul stråling og derrav får en ikke vondt i øynene ( noe ejg ofte har problemer med) når du sitter lenge forran masina .

skal sjekke ut de butikkene takkt for hjelpen =)
spellingnazi
canonix's Avatar
Noe jeg misliker med LCD er at de er 'sperret' på visse oppløsninger, altså at de kun funker i 1024x768 og slikt.
(Hvis du kjører høyere/lavere er de blury.)

Mulig dette problemet forsvinner etterhvert, men inntil videre er CRT FlatFace min venn
Hadde en 17" LCD i et par uker, det var en av de billigste på markedet, en samtron eller no sånt --> http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=2&...4&l=2&lantall=
og jeg er ikke overbevist over kvaliteten på de, jeg syns fargene ikke er helt gode, det er et eller annet som ikke virker helt rett.. Fikk uheldigvis ikke prøvd den på noen spill..
Men har derimot en bærbar Dell Inspiron med 15" skjerm som er suveren.. Men det er jo bare 15" da (mye til å være bærbar, men ikke desktop)..
Har inntrykk av skal man kjøpe seg LCD nå så må man ut med endel penger! Men de er jo helt klart veldig greie, de tar jo ingenting plass på skrivebordet..
Better than thou.
Nå gjetter jeg bare her, men jeg ville tro du får en Sony Triniton 21" flatscreen skjerm for samme prisen som en god 17" LCD og da sier det seg selv hva man velger...
Sist endret av Carlo; 29. juli 2002 kl. 20:43.
Han sa jo at han trengte LCD - fordi han fikk problemer med øynene.

Ta en titt på Sonys LCDer, de er råe!
Better than thou.
Vel, grunnen til at han sliter med vondt i øynene er pga. av refreshraten hans. Kjør minimum 75Hz. Jeg har en skjerm som ikke takler mer enn 75Hz ved 1152 x 864 og kjører dermed på det. Skal ha meg skjerm som takler minst 85Hz ved 1600x1200 neste gang jeg kjøper.
hva med en plasmaskjerm?
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
ja, sjekk prisene på plasmaskjermer

(dyrt...)