Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 2178
Siden jeg fant ut at vi hadde en 15" til overs stående her tenkte jeg at det hadde vært kult å kjørt to skjermer, har sett folk som bruker det og det ser jo digg ut i photoshop osv.

Så lurte jeg da.. hva skal til for å kjøre to skjermer ?
Sånn at man kan flytte ting fram og tilbake, liksom ha alt verktøy ogsånt på den lille skjermen og sjølve workspacen på den store.

Håper noen har peil
Jeg har btw voodoo3 og win me
Alt du trenger er et skjermkort med dual-view mulighet. Du vil da ha muligheten til splitscreen løsning.
noob killer
elukS's Avatar
I tilleg funker det best i win 2k, da kan du også kjøre med to skjermkort og en skjerm på hver.
Originally posted by elukS
I tilleg funker det best i win 2k, da kan du også kjøre med to skjermkort og en skjerm på hver.
Vis hele sitatet...
Et AGP og et PCI kan jeg kjøre.. finnes det noen guide på hvordan man skal gjøre det?
Trådstarter
så jeg må enten ha et nytt skjermkort med dual-view support, hvilke skjermkort har det ?

også lurer jeg på det samme som zeth
noob killer
elukS's Avatar
Laster opp "mcse trainig kit - windows 2000 Professional" når jeg kommer på jobb i morra, der finner dere det
Originally posted by Metz
så jeg må enten ha et nytt skjermkort med dual-view support, hvilke skjermkort har det ?
Vis hele sitatet...
De aller fleste typer skjermkort av relativt ny dato, har et valg med dual display løsning. Du kan få disse kortene ganske så billige også, om det ikke er GeForceIII kort du må ha.
vel.. jeg har en asus 7100 dual-view 32sdram som funker fint.. det er bare software't som følger med som suger.. rundt 1000kr

og så er det en ati radeon 32ddr som sharken har.. som også funker fint.. rundt 1000kr
noob killer
elukS's Avatar
Har lasta boka opp her

Søk på "display", i det øverste treffet finner du hvordan du setter opp desktop'en over opptil 10 skjermer.
Sist endret av elukS; 24. august 2001 kl. 16:13.
0 prob å sette opp dual-skjermer da...

Man tager
1 skjerm
1 skjerm til
1 AGP-kort
1 PCI-kort
drivere etter behag

Starter opp med AGP-kortet i 98/tilsvarende
Starter opp med PCI-kortet i 2k/tilsvarende

går inn på desktop/skjerminnstillinger, enabler skjerm 2 og

VIPS! Dual skjerm.

Jeg kjører Vodoo 3 3000 AGP (gammelt) og et jalla pci 4Mb kort... funker fett
▼ ... over en uke senere ... ▼
Originalt postet av Chickxsy
0 prob å sette opp dual-skjermer da...
Starter opp med AGP-kortet i 98/tilsvarende
Starter opp med PCI-kortet i 2k/tilsvarende

går inn på desktop/skjerminnstillinger, enabler skjerm 2 og
Vis hele sitatet...
Så dette skal funke biff i win9X også? (win98se\me)?
Skal i utgangspunktet det ja.
Funker sånn hver pc jeg har prøvd det på =D
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
okej
nå får jeg ENDELIG igjen datan min til onsdag,
da med et Matrox Millenium G550 dual kort !

så jeg gleder meg som en unge jeg..
noen som har g550'n forresten? skal visst være knall i 2d osv, men lurer litt på spill og 3dsmax

vel, er nok en god del bedre enn voodoo3 iallefall..
Kjører selv G450 nå, og er godt fornøyd =D

Han jeg deler leilighet med kjører G550, og sier at den er kjempis fin på spill, ikke like bra som div gforce ect. Men den RULER på 2d grafikk.....

btw: hvis du er fan av Diablo 2 har du ikke valgt riktig kort ... =/ *savne å spille D2*
original reprint
xaff's Avatar
argh!Satte i et eksemplar av Hercules Stingray 128/3d i en ledig pci port.Bilde kom opp på det som skulle være den andre skjermen,mens alt jeg fikk på den andre skjermen(den som egentlig skulle være den primære) var en melding om at jeg var nødt å "Dra ikonet under egenskaper i skjerm over til den andre side(?)".
Det korte som skal være tilkoblet den primære skjermen er et asus geforce 2 pro og det som skal være tilkoblet den sekundære er et hercules bla-bla-bla kort.
Kan noen fortelle meg HVORDAN I HÆLVETE DENNA SKITEN SKAL FIKSES SÅNN AT JEG FÅR TO SKJERMER MED BILDE!?!?!?!?!
Hvilket os kjører du og hvilket grafikk-kort booter du med?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
må det være agp eler kan man bruke to pcikort?
1: hvilket OS bruker du

2: hvorfor vil du kjøre pci istedet for AGP?!
så man kan altså ta et hvilket som helst skjermkort, stappe de i maskinen og kjøre med to skjermer?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Opprinnelig postet av Chickxsy
1: hvilket OS bruker du

2: hvorfor vil du kjøre pci istedet for AGP?!
Vis hele sitatet...
1. har ikke bestemt meg hva jeg skal innstallere enda
2. lite dollars i banken
oki, i såfall;

JA! Det skal gå å ta 2 hvilkensomhelst kort og lage dual-view =)
Men det er kjekt å ha _et_ agp kort med to utganger da seff
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
danke sheeplady
original reprint
xaff's Avatar
Opprinnelig postet av Chickxsy
Hvilket os kjører du og hvilket grafikk-kort booter du med?
Vis hele sitatet...
Kjører win98se og den booter på stingray'en
Har et TNT2 PRO kort fra før av, og prøver å stappe inn et ATI Rage II+
funker dårlig hos meg...
når jeg stapper i ATI skjermkortet, nekter maskinen å starte og begge skjermene er svarte! noe jeg gjør galt?
jeg har ikke prøvd alle mulige varianter av kort altså

men alle kort jeg har prøvd på på min og andres maskiner, så har det gått helt fint med forskjellige kort/produsenter/alder på kort esc.

2k/nt/xp: gå i bios og boot med pci kortet

98: boot med agp kortet.


Funker ikke dette, så er det et problem kortene imellom, muligens drivere, eventuelt så kan du prøve å ta ut pci-kortet og sette det på en annen plass. Har vært borti pci-kort som nekter å funke sammen med ISDN kort (av alle ting), prøv å ta ut alle andre kort (ISDN, nettverk, lydkort esc) enn pci-skjermkortet og prøv da. Hvis det da funker prøver du et og et kort og installerer til pci-kortet feiler (aldri vært borti at AGP'en har feilet...), og der har du problemet ditt.

For de viderekomne: enkelte kort må kjøres på en viss IRQ, og hvis du har to kort som vil ha samme IRQ så vil en av dem (vanligvis skjermkortet) ikke funke...
Opprinnelig postet av tHaZ
Har et TNT2 PRO kort fra før av, og prøver å stappe inn et ATI Rage II+
funker dårlig hos meg...
når jeg stapper i ATI skjermkortet, nekter maskinen å starte og begge skjermene er svarte! noe jeg gjør galt?
Vis hele sitatet...
Btw: trenger mer detaljer her... hvordan kort er det? AGP? PCI? Nøyaktig hva gjør du når du putter i kortet?

Det _er_ jo mulig at de ikke liker hverandre, for all del, men det kan være så mye rart... Kortet kan være ikke satt helt inn fex... Det høres veldig rart ut forøvrig...

Operativsystem?
andre kort?
hva slags andre spesifikasjoner på maskina?
Produsent?
Trådstarter
fått igjen datan nå

kjører to skjermer og det funker digg!! bruker ME men skal bytte til w2k snart


men, går det ann å fjerne bakrunn fra secondary skjermen ?
Opprinnelig postet av Metz
fått igjen datan nå

kjører to skjermer og det funker digg!! bruker ME men skal bytte til w2k snart


men, går det ann å fjerne bakrunn fra secondary skjermen ?
Vis hele sitatet...
Nei. Enten bakgrunn på begge eller ingen.
Her er en flott guide til dere som vil bruke to skjermer:
http://www.nordichardware.com/guider...reen/index.php
▼ ... over et år senere ... ▼
Linken over funker ikke lengre :/

BTW, jeg har brukt dual screen en stund, men det er en ting som irriterer meg. oppgavelinjen strekker seg over begge skjermene.
og i nVIEW har jeg funnet hvor man kan fikkse på dette. man må krysse av for "Begrens oppgavelinjen til èn monitor"
men nei da, jeg får ikke lov å krysse av der, som vist på dette bildet:
http://sirax.no-ip.com/filer/nview.jpg

kjører win2k. skjermkortet er et gw gf4 ti4600...
blir av og til skremt når jeg ser mine egne poster i gaamle tråder..men..jaja....

hvis du får oppgavelinjen over begge skjermene så tyder det på at du har valgt "Vertik. var.bredde"

Sjekk inne på "Display Properties -> Advanced -> 'skjermkort'

Der kan du velge mellom: "standard (Dualview), kloning, og horisontal og vertikal bredde"...

velg standard dualview..
horis. var.bredde har jeg valgt....
jeg har ikke standard dualview valget...men jeg har standard (nVIEW deaktivert) og den er jeg ikke interessert i...så har jeg kloning + vertik. var.bredde