Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 697
jeg sjeket litt rundt, og kom over denne.
ganske billig etc etc, så sjekket jeg på den ene erfaringen det var der. der står det at den duger, men kan bli litt varm. noen som har samme, og kjører uten kjørling? andre erfaringer?

selv har jeg to ibm disker, den ene er to år, den andre er et år. har ikke hatt et eneste problem med en av dem. derfor tenkte jeg at det ikke ville være så dumt å satse på en til. selvom jeg har hørt nok snakk om at det bare er dritt.
Har IBM Deskstar 120GXP 120GB Disk... Den blir en smule varm, men har klart meg uten kjøling på den i ett år nå.
Den har en temperatur på rundt 45 grader, og maks temperatur er 50-55...
Er jo bare å kjøpe seg HD-Vifte
Bare kjøp....tror IBM har fått et ufortjent rykte...3 av mine venner har fått sin Maxtor-disk, fucka opp(Siste halve året)....Maxtor skulle jo være så jævla bra???
Nei...tror IBM er grei nok...har en disk selv....fulebrett.....selvsagt, ikke no problem.....hehe
IBM -bør- kjøles, de støyer, og har i tidligere serier hatt høy barnedødlighet, dvs, disker har holdt ut i ~1-2 år maks, og så ...

men, de kommer seg absolutt, kjøp en seagate 160, så får du mer for penga
selv har jeg hatt masse ibmdisker fra serien før og etter den serien som sucket max. diskene er ikke så bråkete eller varme som folk vil ha det til, og en stille enermax-vifte på de to 80 giggene holder dem godt under lunken temperatur.
m|x
m|x's Avatar
Trådstarter
hvor kan man kjøpe harddiskvifter da?vet ikke om vanlige vifter kan brukes, og så ikke så mye på microplex. hvis noen kunne komme med et eksempel på en vifte som kan brukes..?
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Hvilken som helst funker jo, skal jo bare flytte luft
Drit i IBM, kjøp heller Western Digital!
De har overlegen kvalitet og levetid, jeg har aldri hørt om noen som har hatt _store_ problemer med disker fra WD, de er veldig stille(jeg kan ikke høre min 200GB, det plager meg, siden HD-lampa ikke virker og da vet jeg aldri om den jobber på disken eller ikke..) og blir ikke spesielt varme.
Dessverre er de litt dyre, men det er absolutt verdt pengene... Spesielt med 8MB cache
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Altså, Når du får WD disker til samme prisen som GayBM disker så kjøper man heller det :>

Too bad at Quantum fireball ble kjøpt, de eide