Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 757
Har vel ikke posta her før, så det er vel på tide ettersom den nye PCen har foretatt en "diskrè" nødlanding her i heimen...
...men uansett hvor "HighTech" den jævla maskina er, så gjør problemene seg gjeldende...

Jeg ser at S-ATA og ATA standardene bruker forskjellige kabler, er det mulig å få brokoblet to disker av forskjellige typer?

Har en mengde stuff på den gamle disken som jeg ikke vil gi slipp på(ikke spør hva filene inneholder), og som jeg ikke orker å bruke 30-40+CD'er for å få brent over til den nye... (jaja, vi har RW disker, jeg vet men det tar enda lenger tid å få brent x*xantall gig på CD-RW)

HILFE!


humhum.... takker for svar

tror det var alt

Maskna forøvrig er en P4 2.6GHz 200MHzFSB m ATI-Radeon9800Pro, en god forbedring i forhold til den gamle Compaqen mao :roll:
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
finnes en adapter som gjør at du kan bruke gamle disker med s-ata, sjekk komplett.no

edit
noe slikt kanskje ?
Sist endret av zyrtec; 5. juli 2003 kl. 12:26.
Jeg har en sånn en som zyrtec nevnte (den fulgte med hk faktisk), og den funker smooth. Absolutt å anbefale, dyr var den ikke.
Finnest det nye hovedkort med bare s-ata på da? Alle som jeg har sett har hatt ide plasser i tillegg, er dog ikke helt oppdatert på hk øyblikket.
Zed's dead, baby!
afen's Avatar
Først må vel cd-rommene og slikt gå over til s-ata og.
Dumme meg tenkte seff ikke på det. Virker og som om dei fleste hk forsatt har 2 ide plasser.
Funker det å bruke slike overganger på h.kort som støtter S-ATA RAID? Jeg har nemlig et slikt, og et flust av IDE-disker som bare venter på å bli raidet

Enten kjøper jeg overgang, ellers kjøper jeg nye S-ATA disker...