Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1279
One of the good guys
2rs1's Avatar
Hei.

En kammerat av meg skal oppgradere maskina si.
Han har fra før:
- Socket A hovedkort Sd-ram/ddr
- AMD Duron 850mhz
- 512 mb sd-ram
- Gerforce 2 gts/pro 32 mb
- 1x Seagate 120gb hd + 1x IBM 30 gb
- Diverse cd-rom'er, nettverkskort osv.

Siden både hovedkortet, prosessored og strømfosyninga ikke funker lenger tenkte vi at vi skulle handle dette:

http://xiphias.org/diverse/oppgradering.JPG

Ser det greit ut. Det skal gjærne være så billig som mulig, men også litt kvalitet. Hvis det er noen som har noen tips til noe vi burde bytte ut, vil vi gjærne høre dem.
Bør nok kjøpe litt ram også.. Den ram han har vil ikke fungere på det hovedkortet som dere kjøper.

Nytt skjermkort også kanskje for å få litt mer guff i det..
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Hvorfor vil ikke ram'en fungere da?
DDR Ram på hovedkortet og SD Ram fra før, ikke bra !!
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av lochlite
DDR Ram på hovedkortet og SD Ram fra før, ikke bra !!
Vis hele sitatet...
Er ikke hovedkortet ddr / sd ram da? Siden det står SD / DDR - Ram
Det ser ut som om hk'et har plass til både sd og ddr, men ddr ram er uansett noe jeg virkelig vil annbefale, det er MYE raskere, og det merker man i alle situasjoner!

Også vil jeg bare si at den psu'en bråker som et helvete, etter hva jeg har hørt.
Det har du pinadø rett i..

Memory 2 x 184-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC2700/PC2100/PC1600 non-ECC DDR
SDRAM memory 2 x 168-pin DIMM Sockets support max. 2GB PC133/PC100 non-ECC SDRAM memory

Første gangen jeg har sett det.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Han har det på det gamle hovedkortet også, så det er ikke noe super-nytt..

Og ja vi vet at ddr er raskere enn sd, men når penga ikke strekker blir det lite av noe ddr-ram. Dette vil han da oppgfradere senere.
What!
dere skal ha det billig?
hva i pokker gjør dere på pcutstyr.no da?

tips:
www.komplett.no
)kvalitet og billig)
360watts strømforsyninga til chieftech bråker ihvertfall ikke. 340w er nok litt værre.. men ikke "et helvette"

et amd basert system vil bli billigere..
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av Flis
What!
dere skal ha det billig?
hva i pokker gjør dere på pcutstyr.no da?

tips:
www.komplett.no
)kvalitet og billig)
Vis hele sitatet...
Pris på komplett: 2612,-
Pris på Pcutstyr: 2611,-

Handler på Pc-utstyr for at det ligger 3 km unna meg, slik at jeg kan hente tinga på lageret istedet for å drive med postoppkrav osv.

Pcutstyr er som oftest billigere enn komplett på de fleste varer.

Opprinnelig postet av Aslevik
360watts strømforsyninga til chieftech bråker ihvertfall ikke. 340w er nok litt værre.. men ikke "et helvette"

et amd basert system vil bli billigere..
Vis hele sitatet...
Amd = møkk
Intel = Yeah!

Neida, amd er billigere, han tror at Intel passer bedre for han.
Har 360w fra chieftec, bråker en del den og da. Kan vere du ikke har samme modell og da....
Sist endret av Vuggum; 2. juli 2003 kl. 19:37.
Hovedkorte støtter både SD og DDR ram jo, men han bør nok kjøpe seg litt DDR ram i tillegg da den er mye raskere.
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av intenzo
Hovedkorte støtter både SD og DDR ram jo, men han bør nok kjøpe seg litt DDR ram i tillegg da den er mye raskere.
Vis hele sitatet...
Men som jeg har sagt før, så har han ikke penger til ddr-ram nå, så det skal han ta senere!
amd er ikke møkk, men bare lev i troen på det
Herrejesus, _les_ postene folkens.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
altså hvorfor ikke heller kjøpe en Celeron 2.0 til 500kr eller.no og kjøpe ordentlig hovedkort og ordentlig ram, hk som støtter både sd og ddr SLITER skikkelig siden de må være VELDIG bakoverkompatibel
(ps. Celeron2.0 går til 3.2ghz glatt )
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
Opprinnelig postet av AtXbYeA
altså hvorfor ikke heller kjøpe en Celeron 2.0 til 500kr eller.no og kjøpe ordentlig hovedkort og ordentlig ram, hk som støtter både sd og ddr SLITER skikkelig siden de må være VELDIG bakoverkompatibel
(ps. Celeron2.0 går til 3.2ghz glatt )
Vis hele sitatet...
Du er jo inne på noe der.. Men mine erfaringer og det jeg har hørt så er det at det er stor forskjell på celeron og pentim4.
Vel, en celeron klokket til 3,3 ghz er omrtent likeverdig med en xp1800, de får omtrent samme resultater i tester. Tror nok ikke celeron er noe å satse på, nei
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Altså, Jeg får glatt 7000 i score med min Celeron 2.0@2.8Ghz i Pcmark så pass deg :P

Maddy : Du merker generelt lite hvis du ikke kjører tunge applikasjoner slik som Adobe Photoshop og 3Dstudio Max